Het piekeren stopt niet

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Bloesem78
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 11 Aug 2011 17:29

Het piekeren stopt niet

Berichtdoor Bloesem78 » Do 11 Aug 2011 17:48

Tja, ik ben bekend met de tekst: een mens lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest.. Echter helpt dit nu even niet.
Hier mijn verhaal om even mijn hart te luchten.
Na mijn bevalling ben ik in een erg stressvolle periode terecht gekomen waarin het niet goed leek te gaan met mijn baby.
Na allerlei onderzoeken blijkt het allemaal goed te zijn met de kleine en kunnen we dan eindelijk de roze wolk gaan zoeken.
Echter een dag later word ik wakker met allerlei pijnen in mijn hele lichaam en in mijn gedachten komt maar 1 woord naar boven en dat is kanker.
Ik ben echt overtuigd van het feit ik dit heb en dat mijn prille geluk verstoord zal worden en dat mijn kleine zonder mij de wereld moet verkennen.
De reden dat alleen de term kanker in mij op kwam, is dat er inmiddels verschillende familieleden aan deze ziekte overleden zijn.
Ik heb direct mijn huisarts gebeld en hij heeft na een gesprek met mij geconcludeerd dat ik totaal uitgeput was door alles wat er met mij gebeurd
was de afgelopen jaren. Ik heb medicijnen gekregen en het ging alleen maar erger. Nu ben ik 5 maanden verder en heb ik nog steeds allerlei klachten.
Met name buikklachten. Pijn onderaan mijn ribben, hiervoor ben ik nu bij een manueel maar het gevoel gaat niet weg.
Verder heb ik vaak hoofdpijn en duizelen de gedachten door mijn hoofd. Alle vormen van kanker heb ik al gehad.
Ik heb een hele fijne huisarts, die mij een buikecho heeft laten maken. Hier is niets uitgekomen, uit bloedonderzoeken ook niet,
maar ik blijf maar malen en googlen. Ik volg al therapie en doe echt alles om mij niet te laten beïnvloeden door mijn gedachten. Maar het lukt niet.
Ik kan alleen maar denken aan het feit dat ik wel kanker moet hebben, anders voelde ik toch niet zoveel pijn.

Graag reacties....

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Het piekeren stopt niet

Berichtdoor liddy » Do 11 Aug 2011 20:29

Alles is bij jou anders gelopen na de bevalling dan je gedacht had.
Je geest kan het niet meer bijbenen en uit dat door lichamelijke klachten.
De grote verandering van een kind in huis, wat je uit de slaap houdt om maar wat te noemen.
Heeft jouw huisarts het al eens over een postnatale depressie gehad?
Een postnatale depressie is heel vervelend, het komt vaker voor.
Na die onderzoeken hoef je niet meer bang te zijn voor kanker.
Maar waar komen die lichamelijke klachten dan vandaan?
Tja, de geest kan niet praten en uit zich in lichamelijke klachten om je te vertellen dat er teveel op zijn bordje ligt.
Ga vooral terug naar je huisarts en vertel hem over je klachten en je angst voor kanker.
Vraag hem/haar waarom je niet bang hoeft te zijn dat je kanker hebt.

Bloesem78
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 11 Aug 2011 17:29

Re: Het piekeren stopt niet

Berichtdoor Bloesem78 » Vr 19 Aug 2011 17:12

Dank je wel voor je reactie.
Heb inmiddels iets gekregen ivm diagnose postnatale depressie.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten