zou het of zou het niet ?

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
denise1984
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 11 Okt 2011 21:29

zou het of zou het niet ?

Berichtdoor denise1984 » Di 11 Okt 2011 21:39

klachten die ik sinds vandaag of langer heb.

gister sex gehad, deed ontzettend veel pijn, na de tijd bloeden en vanmorgen bij het wakker worden veel bloed. vaak is mijn onderbroek ook nattig van afscheiding en ik heb heel vaak buikpijn. ik ben 27 jaar. als ik de symptomen lees van baarmoederhals kanker komt dit wel overeen. vanmorgen met de doktersassistente gebeld om te zeggen dat ik nog steeds bloedde, ze wou me urine nakijken op blaasontsteking ( ben ik bekend mee ) maar dat is er niet uit gekomen, wel word de urine op kweek gezet en hoor ik het morgen. de assistente heeft met mijn huisarts overlegd en die vond het nodig om langs te komen dus morgen moet ik heen ( ik kon pas een afspraak maken als het bloeden gestopt is ( why ? ) er zitten nu nog kleine sporen van bloed op het wc papier. zou het met een sisser aflopen ? normaal ben ik er nooit zo huiverig voor maar iets zegt me dat het niet goed is. ben al tijden niet fit, overheersend moe, heel erg zweten, misselijk etc. ik heb ook ''druk'' op me venusheuvel ( klinkt raar )

ik heb een vaste relatie en het is 100% zeker dat we beide geen soa's hebben.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: zou het of zou het niet ?

Berichtdoor liddy » Di 11 Okt 2011 22:11

Het kan echt van alles zijn. Geen enkele reden om gelijk aan kanker te denken.
Zolang het bloedt, kan de dokter het niet goed bekijken.
Als je je bijv. in je vinger snijdt en het bloedt dan kun je niet zien of het oppervlakkig is. Dus wrijf je het bloed weg, spoel je evt. voor beter zicht.
Je hebt maar even de tijd om te kijken, want dan is het bloed er al weer.
Als de dokter echt goed wil kijken, dan is het nodig dat het bloeden over is.
Nog even en je weet meer. Zoek afleiding.

lydia162
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: Vr 02 Sep 2011 10:34

Re: zou het of zou het niet ?

Berichtdoor lydia162 » Di 11 Okt 2011 22:21

Hallo Denise,

Het bloeden kan ook best een andere oorzaak hebben. Ik heb er zelf ook weleens een poos last van gehad, juist ook na het vrijen. De oorzaak was toen erosie van de baarmoedermond (als ik het mij goed herinner). De oplossing: een poliklinische behandeling. Een half uur of zo in de beugels (dat vond ik het vervelendst), en de baarmoedermond werd behandeld, volgens mij heette dat een colposcopie.

Sterkte en hartelijke groeten, Lydia

denise1984
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 11 Okt 2011 21:29

Re: zou het of zou het niet ?

Berichtdoor denise1984 » Wo 12 Okt 2011 20:57

vanmorgen bij de huisarts geweest, ze wou een uitstrijkje maken maar het deed teveel pijn dus het lukte niet, wat zorgelijk heeft ze me een verwijzing voor een gynacoloog gegeven omdat het niet normaal is dat ik zo bloed en ze kon zien dat er ( sorry ) veel afscheiding zat, nu gaat de gynacoloog een echo van mijn baarmoeder maken om dingen uit te sluiten.

groetjes denise

lydia162
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: Vr 02 Sep 2011 10:34

Re: zou het of zou het niet ?

Berichtdoor lydia162 » Wo 12 Okt 2011 21:59

Hallo Denise,

Fijn dat er nu goed naar gekeken gaat worden door een gyneacoloog. Dit is nu wel even een onzekere periode, maar daarna heb je'duidelijkheid. Hopelijk word je er niet te onrustig van, bedenk anders maar dat je zorgen maken verloren energie is. Je wint er niets mee. Of om het met Loesje te zeggen: zorgen moet je doen, niet maken... Mij hielp het altijd als ik allerlei leuke activiteiten had, daar kon ik dan mijn aandacht op richten.
Hopelijk kun je snel terecht en horen we binnenkort een goed bericht!

Hartelijke groeten, Lydia

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: zou het of zou het niet ?

Berichtdoor liddy » Wo 12 Okt 2011 23:26

Ik ben het helemaal eens met wat Lydia schrijft.
Je hebt statistisch nog altijd meer kans op geen kanker dan wel.
Wandelen is voor mij een goede afleiding en dan vooral als het waait.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten