baarmoederhalskanker

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
ewis

baarmoederhalskanker

Berichtdoor ewis » Di 22 Jul 2003 12:30

Hoi ik heb even een vraagje?
Ik kreeg vorige week de uitslag van mijn uitstrijkje, PAP5!
met een kopac score van P9. Invasief plaveiselcel carcinoom tevens was er sprake van HPV en hyperkeratose(wat dit er mee te maken heeft weet ik ook niet)
Ik moest gelijk door naar de gynaecoloog, die heeft een bioptie genomen en daar kwam als uitslag uit, dat het weer een voorstadium is???
Dat zijn dus twee verschillende uitslagen dus gaan ze nu een conisatie doen.
Weet iemand waar dit meestal naar toe leid???
valt het meestal wel mee dan?
of valt het juist meestal tegen?
Ik heb zelf zoiets van, haal mijn baarmoeder er maar uit, ik heb al twee kindjes en vond dat toch al genoeg. Maar doen ze dat wel?
Ik denk dat ik me er een stuk geruster bij zou voelen.
kent iemand dit probleem????? Of weet je een paar statistieken?
Ik heb alles wat er te weten valt al gelezen op het internet denk ik maar ik zou het gewoon liever horen van iemand die het zelf of in zijn omgeving heeft meegemaakt.

ik hoop wat van jullie te horen.groetjes liane

El
Lid

baarmoederhalskanker

Berichtdoor El » Ma 28 Jul 2003 17:57

Hoi, ik kan geen antwoord op je vraag geven,
ik maak momenteel het zelfde door.
Vorige week heb ik ook de uitslag gekregen pap 4.
Ik heb geen idee wat dit inhoud, ik heb ook natuurlijk op internet rondgekeken maar de informatie verschilt nogal van site.
Soms word pap 4 omschreven als mogelijk voorstadium van BHK en soms ALS voorstadium van BHK.

Morgen moet ik naar de gynyaecoloog, dan kan ik mijn vragen op hem los vuren.
Op het moment maak ik me ook erg ongerust, ik denk gelijk het ergste.
Ik heb ook zoiets van haal mijn baarmoeder er maar uit, ik heb nl. 5 gezonde kinderen vind ik ook genoeg :wink:

Ik ben overigens 31 jaar.
Greotjes El.

ewis
Lid

baarmoederhalskanker

Berichtdoor ewis » Ma 28 Jul 2003 21:13

hoi el

ik moet 13 augustus voor een conisatie, dit om een juiste diagnose te verkrijgen. Eigenlijk weet ik dus nog niks. En mijn baarmoeder halen ze er voorlopig niet uit. Ze moeten eerst weten hoe of wat precies. Ik snap dat wel van hun kant, maar je wil gewoon konkrete antwoorden horen en die kunnen ze je nog niet geven. Het blijft spannend allemaal.

Alvast succes morgen bij de gynacoloog, zet al je vragen op papier, zodat je niks vergeet want vaak vergeet je de helft op het moment dat je er zit.

En laat wat van je horen als je wat weet ok? Ben wel nieuwschierig.
groetjes en sterkte ewis
ps. ik ben ook 31

El
Lid

Berichtdoor El » Di 29 Jul 2003 13:04

Hoi Ewis,

Vandaag naar de gyn geweest en een koloscopie (schrijf ik dat goed??) gehad. Hij zei dat het er wel onrustig uitzag maar zeker geen kanker. Ze hebben een paar "hapjes" van de baarmoedermond genomen en opgestuurd voor onderzoek. Hij voegde er bij dat als de uitslag toch kanker zou zijn hem dat zeer zou verbazen.

Ben nu wel wat geruster maar toch.....
Eerst de uitslag afwachten dan heb ik definitief antwoord.

Ik bloed trouwens wel behoorlijk na, vraag me af of dat normaal is...
Bah, wat een ellende! Vind het trouwens erg fijn om met je te kunnen praten.Ik kreeg de uitslag de dag na dat ik met mijn kids terug was van vakantie. Mijn man komt nog na, heb natuurlijk wel gelijk gebeld maar ja dat is toch anders..
Zowel mijn moeder als zussen zijn ook op vakantie, die heb ik natuurlijk ook wel aan de telefoon gehad, maar die val ik daar nu niet mee lastig.
Ik wacht wel tot ze terug zijn dat is vrijdag.

Maandag 4 aug krijg ik de uitslag ik laat je het dan weten.

Wat is eigenlijk een conisatie? Ik heb op internet informatie gezocht en dat komt eigenlijk op het zelfde neer als een biopsie.
Ik citeer:
onderzoek van weefsel van de baarmoederhals om in een vroeg stadium baarmoederaandoeningen te kunnen vaststellen.

13 aug moet je hé?dan hoop ik ook op goed nieuws voor jou.
Een voorstadium is trouwens goed te behandelen (100% kans op genezing). Maar ja leuk is het zeker niet.

Als er duidelijk kanker aanwezig was dan hadden ze dat waarschijnlijk wel gezien afgaande op de woorden van mijn gynyaecoloog.

Nou, ik laat maandag wat van me horen,
Groetjes El.

ewis
Lid

baarmoederhalskanker

Berichtdoor ewis » Wo 30 Jul 2003 13:54

hoi el

gelukkig dat het er rustig uitzag, dat was op zich bij mij ook het geval.
en ja een conisatie is ook een weefsel onderzoek alleen word er dan een grote punt uit de baarmoedermond weggenomen.

Ik bloede ook vrij hevig en lang na die bioptie's, had ook wel last van wat krampen.

Wat vervelend voor je dat je familie op het ogenblik allemaal weg is, ik had ook de behoefte om er veel over te praten, en ik had ook een soort honger naar informatie, alles wat er over te vinden was op het internet heb ik geloof ik wel bekeken. En ik heb ook gelezen dat een beginstadium van kanker heel goed te genezen is en daar hou ik me ook maar aan vast.
Ik hoor graag van je wat de uitslag is maandag, ik zal voor je duimen.

groetjes en sterkte ewis

marga

Re: baarmoederhalskanker

Berichtdoor marga » Do 28 Aug 2003 12:07

Hallo daar,

Ik heb hetzelfde doorgemaakt als jullie, enkel bij mij bleek een conisatie niet voloende.
Op 12 sept. a.s. wordt de baarmoeder en lymfeklieren via een buikoperatie verwijderd. Zie hier erg tegenop. vooral tegen de 10 dagen ziekenhuisopname en het lange herstel nadien. Ik ben 34 jaar en heb (gelukkig) een dochterje van 1,5 jaar.

ewis
Lid

baarmoederhalskanker

Berichtdoor ewis » Wo 10 Sep 2003 12:01

hoi marga,

Bah, wat erg. Ik kan me heel goed voorstellen dat je tegen de opname en de herstel periode opziet.

Bij mij was de conisatie wel genoeg,maar aangezien ik het HPV virus heb blijft bij mij de kans er nog steeds inzitten dat ik over 5 of 10 jaar weer in hetzelfde schuitje zit, en wat dat aangaat zou ik alles er zo uit laten halen als ze het deden, maar helaas dat doen ze niet zomaar.

Ik wens je heel veel sucses en sterkte voor de komende tijd en natuurlijk ook met de uitslag van het klierenonderzoek, want dat zal ook wel weer een hele spannende tijd worden.
Wat lekker voor je dat je al een dochtertje hebt, blijf daar maar aan denken, dat zal je veel troost en geluk brengen.
veel liefs ewis

Gast

hoi

Berichtdoor Gast » Ma 29 Nov 2004 12:32

Hallo,

Ook ik heb verleden week gehoord dat mijn pap uitslag niet goed is...pap 3 B. Schrok me natuurlijk rot...pfffff.
Woensdag moet ik naar de gynacoloog, en ik vind t maar doodeng allemaal.
Mocht der iemand zijn die me wil mailen, ervaringen uitwisselen, tips wil geven....whatever....graag.
Diana_de_boer@hotmail.com

Groetjes diaan

Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”