Bobbel in buik

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
knowme
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 27 Apr 2014 17:13

Bobbel in buik

Berichtdoor knowme » Zo 27 Apr 2014 17:24

Hoi Allemaal,

Ik ben nieuw hier maar ga direct met een vraag in huis vallen.
Eerst en vooral ik ben al bij de HA geweest en heb een echo gepland nu dinsdag maar ben echt niet gerust :(

Ik heb dus een paar weken geleden een bobbel ontdekt in mijn buik, hij voelt vrij groot aan vind ik (maar kan natuurlijk ook maar een idee zijn) en zit rechts in mijn buik, een klein stukje naast mijn navel.
Ik voel hem eigenlijk alleen als ik rechtsta, soms als ik zit als ik er echt achter zoek met men handen, maar dus niet als ik neerlig ...
En ik kan hem ook "wegduwen" hij zit als het ware 'los' om het zo te proberen omschrijven (nogal moeilijk natuurlijk)
De HA heeft het ook gevoeld, hij heeft gevoeld als ik rechtstond en dan daarna als ik neerlag, op bepaalde plaatsen in mijn buik was het vrij gevoelig/pijnlijk als hij er op drukte.
Volgens hem is het niets verontrustend, en hij denkt dat het een oude "inwendige" bloeding is die ik opgelopen heb maar ongemerkt en wat dus nu een 'bobbel" heeft gevormd.
Hij heeft me spasmomen voorgeschreven voor mijn onrustige darmen en buiklast (waar ik mee zit/zat en daardoor heb ik ook die bobbel ontdekt) en dat helpt wel maar de bobbel blijft...
Ik heb nu ook sinds een paar dagen zo last meer naar mijn rug toe en meer naar men bekken toe maar dat is ook met vlagen en dan eerder zo wat steken en dan gaat het terug weg heel vreemd... Misschien heeft het niets met elkaar te maken (kan ook verkeerde beweging gemaakt hebben en eventueel spier verrokken ofzo natuurlijk) maar misschien hangt het wel samen dat kan natuurlijk ook.

Als ik wou mocht ik een echo laten nemen waar ik dus nu dinsdag om 17u30 een afspraak voor heb bij een radiologe (privépraktijk) in de buurt.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik heel erg bang ben voor de uitslag en ik word er echt ook een onaangenaam persoon van naar mijn omgeving door de onzekerheid en het constant ermee bezig te zijn...

Iemand ervaring hiermee?
Of ideeën/tips om met die onzekerheid om te gaan?
ik probeer afleiding te zoeken maar elke keer denk ik er terug aan of als ik achter de pc beland begin ik te googlen en sowieso als ik je symptomen ingeeft op google kom je al snel bij kanker uit en dan is het helemaal paniek natuurlijk...

Alvast bedankt allemaal om naar mijn verhaal te luisteren en voor iedereen die het nodig heeft veel sterkte!
groetjes
Naomi

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Bobbel in buik

Berichtdoor liddy » Zo 27 Apr 2014 17:45

Als je meer denkt aan een bepaalde plek, krijg je er ook meer last van.
Een heel bekend menselijk trekje.
Ik hoor jou niet praten over vermoeidheid, weinig eetlust of afvallen.
Iets wat vrijwel altijd met kanker gepaard gaat.
Ook het feit dat de tumor los zit, je huisarts het niet verontrustend vindt,
zijn allemaal redenen om aan te nemen dat het wel met een sisser afloopt.
Er is altijd wel iets op internet te vinden wat bij jou past en dan is het bijna altijd niet positief.
Waarom, gewoon omdat mensen geen verhalen op internet zetten waarbij er niets aan de hand blijkt te zijn.
Dus probeer jezelf zoveel mogelijk af te leiden.
Immers de kans dat er iets aan de hand is, is heel klein en de kans dat het dan kwaadaardig is,
is nog vele vele malen kleiner. Dat is bekend uit statistieken.
Geniet ze van het mooie weer.

knowme
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 27 Apr 2014 17:13

Re: Bobbel in buik

Berichtdoor knowme » Ma 28 Apr 2014 09:30

Dankje voor je lieve reactie Liddy! Je hebt me wel 'gerustgesteld'
Uiteraard wil ik nog steeds weten wat er "in mijn buik zit" maar hoe meer mensen ik het 'vertel/uitleg' hoe meer er ongeveer dezelfde uitleg geven als jij :)
(gelukkig)

Vermoeidheid goh ja met een baby van 9 maanden en een kleuter van 3,5 jaar slapen we nu niet echt ideaal maar ik loop inderdaad niet elke dag doodmoe rond en kan normaal mijn activiteiten/werk en dergelijke uitvoeren zonder dat ik moe ben/word
uiteraard wel zoals elke mama/ouder wel denk ik is tegen 20-21u mijn "pijp uit" en ben ik blij in de zetel te zitten maar dat gaat sowieso geen "onrustwekkende vermoeidheid" zijn ;)
Weinig eetlust ook niet inderdaad, ik eet goed, heb regelmatig 'trek' in eten (zijn gisteren zelfs nog op restaurant geweest en eigenlijk zelfs wat veel gegeten :D)
en afvallen, goh "i wish!" er mogen nog wel wat kilootjes af ;)

Ik heb 2 verschillende 'dingen' enerzijds heb ik al een tijd last van mijn darmen, maar volgens de HA heeft dat niets met die bobbel te maken maar echt met men darmen, daar heeft hij me spasmomen voor voorgeschreven...
en hij had gezegd als de buikpijn (van men darmen) vandaag niet beter was we daarvoor een echo moesten laten doen (eventueel obstructie ofzo)
maar voor die bobbel alleen had hij het zelfs niet specifiek aangeraden zelfs, hij is er blijkbaar vrij zeker van dat het een inwendige bloeding is die gestold geweest is en vanzelf gaat moeten weg gaan, wat ik ergens wel geruststellend vind maar heb toch al maar gebeld gewoon om (extra) bevestiging/geruststelling te vinden/krijgen, ook weer iets typisch menselijk waarschijnlijk hihi ;)
(de buikpijn is trouwens door de pilletjes veel beter)

Maar morgen gaan we dus meer weten als ik de echo heb laten doen, waar ik ondertussen al minder bang voor ben, waarvoor dankjewel!

ik zal sowieso ook nog even iets posten na de echo!

groetjes Naomi

zoeffie
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: Zo 09 Jun 2013 22:11

Re: Bobbel in buik

Berichtdoor zoeffie » Di 01 Jul 2014 19:15

Hoe is het afgelopen bij de echo, Knowme?


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten