Ik zal me even voorstellen: ben een meid van 20 jaar. Ik rook/drink niet.
Hieronder mijn klachten, mss. dat iemand me advies/tips kan geven of ervaringsverhalen?
Nou heb ik al sinds 6/7 weken een brokgevoel aan de rechterkant. Nu heb ik vaker een brokgevoel gehad (spanning/stress), dus dacht ik dat dit wel over zou gaan na een week of 2.
Na 2 weken kreeg ik ineens keelpijn erbij (ik dacht aan een keelontsteking), keel was wel wat rood en huig ontstoken (1 dag). naar HA geweest; niks raars gezien (bultjes e.d.) klieren gevoeld, maar beweegde mee zei ze. dus niks om me zorgen over te maken.
Deze ''keelontsteking'' bleef 2 weken aanhouden, daarna geen last meer van keelpijn. Brokgevoel bleef; werd zelfs erger, en als ik eet lijkt het alsof aan die kant het eten vast blijft steken, moet 2-3x slikken voordat het doorgeslikt is. Nu kwam er dit nog eens bij: OORPIJN! En erge ook, ik herkende de oorpijn van een abces die ik eerder had aan mijn keel, dus weer naar de HA. Weer niks gevonden, ze vond dat ik overdreef (hypochonderen) en dat ik miss een ontsteking had gehad en dat dat het resultaat ervan was.
Nou OK, weer 2 weken gewacht, inmiddels al 5 weken met brok in de keel alleen RECHTS (''keelontsteking was trouwens ook alleen rechts'') EN oorpijn (alleen RECHTS).
Nu ook sinds 6 weken een gevoelig blaartje op puntje van tong, maar verder niet echt last van. Nu ontdekte ik 1 week geleden een behoorlijke verdikking (klier?) onder mijn kaak bij de hals, rechterkant weer. Heb wel het gevoel dat die meebeweegt bij slikken.
Heb verder pijn uitstralend naar hals, oor (erg) en kaak soms onderkaak.
Nu heb ik over 1 week een onderzoek bij KNO, ik las symptomen van keelkanker, en alles heb ik