Heb ik hodgkin? :(

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
svenkuijper
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Do 12 Feb 2015 19:26

Heb ik hodgkin? :(

Berichtdoor svenkuijper » Di 28 Apr 2015 19:20

Hallo,
Ik heb al 4 maanden lang last van opgezette klieren. de klieren liggen in het hals gebied, en eentje ligt boven 3 cm boven mijn sleutelbeen. 1 klier is ongeveer 1cm en de rest denk ik rond de 0,5 cm. De kliertjes zijn allemaal goed beweegbaar en zacht aanvoelend en zitten ook los van de huid. Verder voel ik me opzich wel goed, alleen heb heel veel stress om mijn gezondheid. Ik heb deze klieren pas sinds januari. want toen had ik opeens vage steekjes op mijn borst en toen had ik echt heel veel stress omdat ik dacht aan hartfalen ofzo en sindsdien heb ik die opgezette klieren. misschien komt het door een lage weerstand ofzo? heb namelijk ook een witte tong. Heb al een uitgebreid bloedonderzoek gedaan maar daar is niks uitgekomen.de huisarts zegt dat het wel vaker voorkomt en dat ik me geen zorgen hoef te maken. maar als ik op internet lees zie ik dat als die klieren langer dan 5 weken opgezet blijven dat je toch echt verder onderzoek moet doen. Ik heb ook het gevoel dat mijn huisarts me niet echt serieus meer neemt. De klieren in mijn hals zijn ook niet echt knobbeltjes, meer platte dingen. Weet iemand of ik me zorgen moet maken voor hodgkin? ik ben 15 jaar oud en een jongen.
Alvast bedankt,
Sven

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Heb ik hodgkin? :(

Berichtdoor liddy » Di 28 Apr 2015 20:42

Vraagje; eet jij veel zoete dingen, drink je veel limonade?
Want dat kan een witte tong veroorzaken.
Ga eens terug naar de huisarts en vraag hem/haar waarom hij/zij denkt dat je geen hodgkin hebt?
Wellicht begrijpt de huisarts dan beter waar jij je zorgen om maakt en kan hij/zij uitleggen waarom je je geen zorgen hoeft te maken.
Ik denk namelijk niet dat jij hodgkin hebt, aangezien dat aantoonbaar is in het bloed door een sterke verhoging van de witte bloedlichaampjes
Bij een gewoon algemeen bloedonderzoek wordt altijd naar de witte bloedlichaampjes gekeken. Kennelijk zijn die bij jou dus normaal.
Echt naar je huisarts gaan, hoor.

svenkuijper
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Do 12 Feb 2015 19:26

Re: Heb ik hodgkin? :(

Berichtdoor svenkuijper » Wo 29 Apr 2015 13:48

Hij zei dat hij er maar 1 voelde en dat dat geen kwaad kon, maar ik voel er zelf 6 ofzo

svenkuijper
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Do 12 Feb 2015 19:26

Re: Heb ik hodgkin? :(

Berichtdoor svenkuijper » Wo 29 Apr 2015 14:54

naja ik heb heel lang alleen maar elke dag cola gedronken en alleen maar chips gegeten als tussendoortje, dus daar zal die witte tong wel van komen. ik zit zelf een beetje te denken aan een candida infectie. omdat ik ook best wel winderig ben. Heb ook een spuugtest gedaan:
Wat moet je doen?
Vul een helder glas met water en zet het ’s nachts naast je bed. Laat zodra je wakker wordt een beetje 's morgens een beetje speeksel uit je mond los en spuug het in het glas water. Het is belangrijk dat niets de mond of lippen raakt voordat dit gebeurt, om een nauwkeurige resultaat te garanderen. Drink dus geen water, borstel je tanden niet en kus zelfs je partner niet!
Laat het nu gewoon met rust. Controleer het water elk kwartier gedurende een uur.

Gezond speeksel zal duidelijk herkenbaar zijn; het zal het drijven op de oppervlakte en het zal langzaam in het water ontbinden, zonder “wolkachtig” te worden en zonder te zinken. Er zijn normaal gesproken enkele luchtbellen of er is een beetje schuim aanwezig.
Candida bevattend speeksel heeft meerdere kenmerken die wijzen op een Candida Albicans overgroei:
1) Draadjes speeksel zinken naar de bodem van het glas.
2) Helder speeksel dat zinkt naar de bodem van het glas, en op een “wolk” lijkt..
3) Vlekjes die in het water zweven.

En uit die test kwam dat ik een overgroei had. dus ik denk zelf dat ik daardoor die klieren heb.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Heb ik hodgkin? :(

Berichtdoor liddy » Wo 29 Apr 2015 21:28

Het is niet gemakkelijk om te weten wat je voelt als leek.
Als je huisarts maar één klier voelt, dan zijn de zes dingen die jij voelt, geen klier maar ander kennelijk onschuldig weefsel.
Dat je tong verkleurt door het drinken van cola en eten van chips verbaast me niets.
Hiervan gaan de gezonde bacteriën in je mond dood.
Dus gezond eten en drinken is veel beter voor je mond en de rest van je lijf.

svenkuijper
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Do 12 Feb 2015 19:26

Re: Heb ik hodgkin? :(

Berichtdoor svenkuijper » Ma 08 Jun 2015 19:34

ben nog steeds heel erg bang om de lymfekliertjes in mijn nek. kan aan niks anders denken dat aan lymfeklierkanker. heb ze inmiddels al 6 maanden en ze zijn niet gegroeid.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Heb ik hodgkin? :(

Berichtdoor liddy » Di 09 Jun 2015 13:00

Ga nog eens terug naar de huisarts en vraag hem/haar waarom hij/zij denkt dat je geen hodgkin hebt?
Probeer samen met de huisarts uit te zoeken waarom jij je zoveel zorgen maakt.
Denk er zelf ook eens over na, waar komt die bezorgdheid voor Hodgkin vandaan.
Het feit dat die lymfekliertjes niet gegroeid zijn in zes maanden, maakt ze onschuldig.
Wie weet horen die lymfekliertjes gewoon bij jou. Je bent in de groei, dat zou kunnen verklaren waarom
ze er eerst niet waren en nu wel.

BartLuijten
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Wo 25 Jan 2012 14:48

Re: Heb ik hodgkin? :(

Berichtdoor BartLuijten » Di 22 Dec 2015 13:56

Ik heb binnen de symptomenzoeker eens gezocht naar "opgezwollen lymfeklieren" en krijg dan de volgende

Top 5
1. Pfeiffer, Ziekte van
2. Laryngitis (Strottenhoofdontsteking)
3. Ontsteking uitwendige oor (Otitis externa)
4. Vogeltjes TBC
5. Lyme, ziekte van

Afhankelijk van de overige symptomen, bestaat de kans dat het een van bovenstaande ziektes gaat zijn.
Laatst gewijzigd door BartLuijten op Wo 23 Dec 2015 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Heb ik hodgkin? :(

Berichtdoor liddy » Di 22 Dec 2015 14:01

Het spijt me Bart, maar jij slaat wel allerlei eenvoudige ziektes over.
De meest voorkomende oorzaak van lymfeklierzwelling in de hals zijn bovensteluchtweginfecties, zoals een verkoudheid of griep.
De ziekte van Pfeiffer kan aanleiding geven tot vergrote en pijnlijke lymfeklieren, vooral in de nek, maar soms ook in de oksels en liezen.
Bij een blaasontsteking of een (huid)infectie aan de voeten, benen of geslachtsorganen, kunnen de lymfeklieren in de lies opzetten.
Bij een huidinfectie aan de handen of armen, kunnen de lymfeklieren in de oksel opspelen.
De zwelling van de lymfeklieren verdwijnt zodra de ziekteverwekkers door het lichaam zijn uitgeschakeld.
Wanneer virussen, bacteriën of andere ziekteverwekkers in het spel zijn, doen de nabijgelegen lymfeklieren er alles aan om ze te vernietigen.

Kortom, in de meeste gevallen van gezwollen lymfeklieren is er NIETS ernstigs aan de hand.

BartLuijten
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Wo 25 Jan 2012 14:48

Re: Heb ik hodgkin? :(

Berichtdoor BartLuijten » Di 22 Dec 2015 14:40

@Liddy, ik ben nog eens gaan kijken en het viel me op dat er meerdere mogelijkheden waren om "opgezwollen lymfeklieren" in te voeren binnen de symptomenzoeker. Afhankelijk van de gekozen combinatie, kwam er een ander resultaat tevoorschijn, wat zeer onwenselijk is. Ik heb ze nu opgeschoond waardoor het een meer realistisch beeld schept voor de lezers. Ook heb ik de eerder gegeven lijst aangepast met de nieuwe uitkomsten.
Mijn dank voor je eerder gegeven feedback.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten