Er klopt gewoon iets niet

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Miesje82
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Do 18 Jun 2015 11:23

Er klopt gewoon iets niet

Berichtdoor Miesje82 » Do 18 Jun 2015 11:40

Hallo,
Ik ben 32 jaar en zit al een hele tijd niet lekker in mijn vel.
Eind vorig jaar ben ik voor het eerst naar de huisarts gegaan met zware vermoeidheidsklachten. Er is een aantal keren bloed geprikt, waar geen bijzonderheden uit zijn gekomen.
Op aandringen van mij ben ik 2 maanden geleden dan toch doorverwezen naar de internist.
Ik had/heb last van de volgende klachten:
- extreem moe, futloos, geen energie
- veel zweten, zowel overdag als snachts
- waziger/slechter zien, moeilijk kunnen focussen
- slechte concentratie, dingen vergeten
- paars/rode puntjes op de binnenkant van m'n armen en buik
- gevoelige klieren
- vaak verkouden
- snel geïrriteerd slijmvlies in de mond/aften

De internist heeft een thoraxfoto laten maken en opnieuw bloed laten prikken, vorige week kreeg ik de uitslag dat er niks te vinden was.
De rode puntjes vond hij pigmentvlekken en zijn volgens hem ook niks?? En moet me er geen zorgen over maken..
Omdat ik in de tussentijd (2mnd) 6 kilo zonder reden ben afgevallen, heb ik gisteren een ct-scan gehad van de buik en ontlasting ingeleverd. Volgende week krijg ik hier de uitslag van.

Maar wat mij nu het meeste zorgen baart, vorige week ontdekte ik een gezwollen klier achter mijn oor, een keiharde knobbel die vast lijkt ze zitten aan de ondergrond. Geheel pijnloos, ook niet gevoelig als je erop drukt.
Ik heb hem aan 2 verschillende huisartsen laten zien, maar die zeggen dat het een normale klier is.. De internist voelde hem zelfs helemaal niet, terwijl hij er toch echt zit, en nooit eerder daar gezeten heeft.
Vandaag weer terug gegaan naar de huisarts en nu heb ik een verwijzing voor de chirurg, ik heb gezegd dat ik die klier verwijderd en onderzocht wil hebben. Ik hoop dan ook dat de chirurg hierin meegaat, en dat hij niet ook gaat zeggen dat het niks is.

Het voelt gewoon totaal niet goed. Die vage klachten en extreme vermoeidheid waar geen diagnose voor gesteld kan worden, die komen toch ergens vandaan?
En dan nu die harde pijnloze klier die ik nooit eerder heb gevoeld?
1 juli moet ik naar de chirurg, wat kan wachten toch lang duren als je in angst leeft...
Daarom ben ik blij dat ik het hier van me af kan schrijven!

Miesje82
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Do 18 Jun 2015 11:23

Re: Er klopt gewoon iets niet

Berichtdoor Miesje82 » Za 20 Jun 2015 08:29

Ik heb met de poli chirurgie gebeld of ik niet eerder kan komen dan 1 juli, en nu kan ik komende donderdag terecht bij de chirurg.
De klier is volgens mij iets groter geworden, en doet nog altijd geen pijn en is keihard.
Ook suist mijn oor aan die kant.
Maar voornamelijk ben ik moe, moe en nog eens moe..

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Er klopt gewoon iets niet

Berichtdoor liddy » Za 20 Jun 2015 14:53

Fijn dat je eerder terecht kunt.
Ga voor jezelf eens na waarom je zo moe bent.
Slaap je goed, eet je gezond, drink je veel limonade, eet je produkten met suiker erin, wandel of fiets je, hoe is het op school/werk,
hoe is het thuis enz.
Maak eens een plaatje hoe je situatie is.
Wellicht dat je dan aanknopingspunten vind om verder te komen.

Miesje82
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Do 18 Jun 2015 11:23

Re: Er klopt gewoon iets niet

Berichtdoor Miesje82 » Za 20 Jun 2015 18:28

Hallo Liddy,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb al alle opties nagelopen en kan eigenlijk geen oorzaak voor de vermoeidheid vinden. Wat eten betreft ben ik een stuk gezonder gaan eten, dwz nog maar heel weinig suiker en veel groente en fruit.
Last van stress heb ik al helemaal niet, ik heb jaren geleden een depressie gehad en dit lijkt er niet eens op. Nu wil ik wel vanalles doen, en ook leuke dingen, maar ik heb er gewoonweg de energie niet voor. En als ik iets heb gedaan, dan heb ik gewoon een dag of nog langer nodig om te herstellen.

Op mijn 18e dachten ze dat ik een tumor in mijn hoofd had. Na zeker een jaar te hebben gedokterd met klachten kwamen ze na een mri scan er achter dat er een ruimte-innemend proces in mijn hoofd zat. Toen we de afspraak met de kno-arts maakten voor een biopt, begon deze al over chemo en bestraling, hij dacht namelijk dat het kwaadaardig was.
Toen ik wakker werd uit de narcose stond de beste man naast mijn bed, om te vertellen dat het een mucocele was, een soort cyste dus en ik nergens meer bang voor hoefde te zijn.
Maar dit verhaal heeft er destijds zo bij me ingehakt, dat ik nu weer zo bang ben.. Terwijl er geen gerichte uitspraak is gedaan.

In onze familie komt heel veel kanker voor, (darm/long/borst en non-hodgkin) en een achterneef van mij is dan ook aan non-hodgkin overleden.
Bij hem begon het precies hetzelfde, met een pijnloos knobbeltje en vooral die vermoeidheid.

Ik betrap me er ook de hele tijd op dat ik aan die knobbel zit te voelen... Ik voel dat ie groter geworden is en ik weet dat ik er eigenlijk gewoon van af moet blijven, maar het is zo moeilijk.
Nog even volhouden, het is zo donderdag moet ik maar denken!

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Er klopt gewoon iets niet

Berichtdoor liddy » Za 20 Jun 2015 19:09

Vertel de chirurg over de mucocele in de hoofd. Vertel hem/haar ook over de kanker in je familie, mits het in een directe lijn is.
Dus vader, moeder, de broers en zusters van je vader en moeder, de ouders van jouw ouders. Aangetrouwde familie telt niet mee.
Op deze manier kan de chirurg zich een beeld vormen van jouw achtergrond en zal hij/zij beter begrijpen dat jij de klier verwijderd wilt hebben.
Mocht de chirurg de verwijdering niet nodig vinden, laat je dan goed uitleggen waarom het niet nodig is.
Er kan een heel goede reden zijn om de klier te laten zitten, echter die wil jij dan wel snappen.

Is je bloeddruk normaal en is er getest wat je waarde is van vitamine B12, vitamine D en eventueel natrium?
Als je vitamine B12 in orde is, geldt als regel dat je dan een volwaardige voeding binnenkrijgt.
Vrouwen kunnen eerder een laag vitamine D waarde hebben als mannen, heeft met de hormoonhuishouding te maken.
Van een verlaagd natriumgehalte in het bloed word je moe. De meeste mensen hebben een goede of te hoge natriumwaarde.
Slechts een enkeling heeft een te lage waarde, vandaar dat er vaak niet op natrium geprikt wordt.

Miesje82
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Do 18 Jun 2015 11:23

Re: Er klopt gewoon iets niet

Berichtdoor Miesje82 » Zo 21 Jun 2015 17:25

De bloeddruk is goed, en ik heb meerdere malen naar de b12 gevraagd maar ook deze was goed volgens de huisarts en internist. De exacte waardes weet ik overigens niet, en over natrium heb ik ze niks horen zeggen.
Wel heb ik al jaren de leukocyten wat verhoogd maar dit was ook niks verontrustends zeiden ze altijd.
Het zal er wel los van staan maar ik heb sinds een week last van een krakende nek. Als ik naar links kijk en weer terug kraakt er iets in m'n achterhoofd/bovenkant nek. Dit doet verder geen pijn ofzo, het is alleen erg hinderlijk.
Dit samen met de andere klachten (moe en pijnlijke gewrichten en spieren, vooral na inspanning) deed mij denken aan lyme, alleen ben ik bij mijn weten nog nooit door een teek gebeten, dus lyme kunnen we denk ik wegstrepen.

Miesje82
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Do 18 Jun 2015 11:23

Re: Er klopt gewoon iets niet

Berichtdoor Miesje82 » Do 25 Jun 2015 15:41

Gisteren bij de internist geweest.
Er was niks te zien op de scan, wel heb ik medicijnen meekregen voor de alvleesklier en wordt de elastase nog getest.
Over 4 weken naar de mdl arts.
De internist wuifde al mijn klachten weg en zei dat er niks aan de hand is...
Vandaag het hele verhaal aan de chirurg voorgelegd. Deze nam me wel serieus en voelde wel degelijk de klier achter m'n oor, die weer wat gegroeid is en geen pijn doet.
Dinsdag krijg ik een echo met punctie en dan de week daarna de uitslag en dan bespreken we meteen of de klier weggehaald wordt. Ze dacht niet dat er iets van (non)hodgkin zit omdat ze dan al iets op de ct-abdomen en de x-thorax hadden moeten zien.
Maar, ze zei er wel bij, dat er ook niets uitgesloten kan worden.. Er is pas duidelijkheid na verder onderzoek.

Wordt dus vervolgd!

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Er klopt gewoon iets niet

Berichtdoor liddy » Do 25 Jun 2015 17:21

Wat fijn dat de chirurg je serieus neemt.
Een goed idee om een punctie te doen, want dan weet je meer.
Succes met het wachten.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten