Lymfklierkanker

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Molly
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2016 16:26

Lymfklierkanker

Berichtdoor Molly » Ma 25 Apr 2016 16:35

Met vage klachten ben ik nu ondertussen 2 keer opgenomen in het ziekenhuis in een periode van een maand.
Omdat ik klachten zoals koorts, nachtzweten, vermoeidheid blijf houden, heeft de arts een PET-scan aangevraagd.
Hij gaf aan dat mijn symptomen kunnen passen bij lymfklierkanker, de scan kan dit uitwijzen. Hier ben ik nogal van geschrokken. Ik had naar mijn weten geen echt opgezette lymfklieren, moet dit niet altijd het geval zijn?
Wel heb ik al een paar weken last van vage keelpijn, al voor dat ik een gastroscopie was ondergaan. Daarna ging ik er van uit dat de pijn daar van kwam, maar nu zoveel later begin ik te twijfelen. De keelpijn voel ik over de hele dag, maar 's nachts/'s ochtends op z'n ergst. Mijn zusje keek in mijn keel en zag dat een kant ook wat dikker is dan de andere, de rechterkant welke ook het meest pijn doet.
In de ochtend is heel mijn huig opgezwollen en kan ik bijna niet slikken. Mijn ontstekingswaarde waren eerder hoog, ze zijn nu gewoon normaal, dus een keelontsteking is het niet. Wat denken jullie? Vallen amandelen ook onder lymfklierkanker of niet?

Ik probeer een foto te uploaden als dit mogelijk is.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Lymfklierkanker

Berichtdoor liddy » Ma 25 Apr 2016 17:25

Wanneer krijg je je PET-scan?
Hoe groter het vermoeden van kanker, hoe eerder de scan gedaan wordt.
Ze kunnen ook een scan willen doen, om zeker te weten dat het géén kanker is.
Probeer positief te blijven denken.
Het heeft weinig zin hier een foto te plaatsen, aangezien we hier allemaal leken zijn.

Molly
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2016 16:26

Re: Lymfklierkanker

Berichtdoor Molly » Ma 25 Apr 2016 18:24

Bedankt voor je snelle reactie. Begin volgende week heb ik de scan. Dan heeft er dus een week tussen gezeten.

Ik begrijp dat niemand een diagnose kan stellen a.d.h.v. een foto, maar soms is het fijn als mensen mee kijken.

Ik blijf ook zeker positief, alleen zoek ik wat gelijkenissen of ervaringen van mensen.

Anitas
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 07 Nov 2016 18:47

Re: Lymfklierkanker

Berichtdoor Anitas » Ma 07 Nov 2016 19:02

Hallo,
Ik ben nieuw op de site en kan niet helemaal de juiste plek vinden om mijn vraag te stellen.
Via het bevolkingsonderzoek zijn er afwijkingen gevonden in mijn linkerborst en ben ik vervolgens doorgestuurd naar het ziekenhuis. Hier is een echo gemaakt en daaruit blijkt nadat er biopten zijn genomen dat er twee kwaadaardige plekjes in mijn linkerborst, een aangetaste klier in de linkeroksel en een aangetaste klier bij mijn sleutelbeen zitten. Vandaag is er een mri-scan gemaakt. Nu komt mijn vraag: morgen moet ik een pet-scan laten maken maar ik heb last van claustrofobie. Is dit een zeer smalle buis of is het te doen. Ik heb contact op willen nemen met de mammacare van het ziekenhuis maar tot mijn verbijstering zijn die er alleen op kantooruren. Ik weet niet waar ik verder met mijn vragen terecht kan en ben behoorlijk in paniek. Nooit ergens last van gehad en nu dit. Na de pet-scan zou ik morgenmiddag de uitslag krijgen. Ik ben bang voor de uitslag, maar zeker zo bang voor de pet scan. De pet scan moet om 09.00 uur plaatsvinden en daarvoor moet je al 1 liter water drinken. Weet ook niet of ik hier oxazepam voor mag slikken. Ik heb dit wel gekregen voor de mri maar er werd gezegd dat dit niet nodig was voor de pet scan. Na gegoogled te hebben (misschien niet slim) denk ik dat het eerder andersom gewenst was.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten