Heb ik darmkanker?

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Vincent86c
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 26 Dec 2016 06:53

Heb ik darmkanker?

Berichtdoor Vincent86c » Ma 26 Dec 2016 07:16

Lieve forummers,

Eerst zal ik me even kort voorstellen. Ik ben Vincent, 35 jaar, heb een lieve vrouw en een prachtige dochter van 3. Een paar maanden terug gaat het mis. Ik moet ineens best vaak plassen, ook 's nachts. Dit heb ik nog nooit gehad. Wellicht een infectie ofzo. Ik krijg ook allerlei klachten die lijken op hyperventilatie: tintelingen in vingers en voeten, altijd koude voeten en handen en een koud gevoel in het algemeen. Ook pijn in schouder en nek, af en toe duizelig en kortademig. Dan toch maar naar de huisarts. Na kortstondig onderzoek, incl. urine en bloedonderzoek wordt er niets gevonden. Voorlopige diagnose is dan toch stress.
Een paar weken later krijg ik problemen met ontlasting. Deze blijft weg. Weer terug naar de huisarts en ik krijg een kuur met zakjes vezels die de ontlasting weer op gang moet helpen. Dit lukt niet echt. Slechts heel af en toe krijg ik kleine beetjes ontlasting, maar de buik blijft opgezet en er ontstaat een opgeblazen gevoel en brok in keel gevoel onderin de slokdarm.
Ik ga zelf langs bij een body stress release therapeut en neem hier een aantal behandelingen. De eerdere klachten die ik had nemen inderdaad wat af op de verstopping in de buik na. Terug naar de huisarts. De huisarts weet geen oplossing. Geeft me nu bisacodyl laxeermiddel mee en stelt voor een afspraak te maken bij een internist in het ziekenhuis.
De bisacodyl werkt. Na inname voor het slapen gaan loop ik de ochtend erna helemaal leeg op het toilet. Het vervelende echter is dat wanneer ik stop met de bisacodyl, de verstopping direct weer terug is.
Ondertussen heb ik een uitnodiging van de internist gehad. Over 8 weken mag ik pas terecht. Ik voel me niet serieus genomen.
Vorige week werd het beroerder. Het vele plassen is nog steeds aanwezig, zo ook de verstopping (inmiddels 2 maand!)
Ook heb ik aanhoudende krampende en stekende buikpijnen bovenin de buik. Met name rechts, maar ook wel eens links.
Ik ben in de afgelopen 2 weken ook 5kg afgevallen, ben erg moe en voel me wat misselijk wat mijn eetlust nogal bederft. Ik maak weer een afspraak bij de huisarts en vertel haar dat ik me zeer angstig voel over een mogelijk ernstig onderliggend probleem wat de verstopping veroorzaakt zoals bijvoorbeeld een tumor. De huisarts neemt bloed bij me af, ik moet ontlasting afgeven aan het lab en er wordt een afspraak gemaakt voor een buikfoto en echo van de bovenbuik. Dit is allemaal afgelopen donderdag uitgevoerd en ik ben nu wachtende op de uitslag.
Ik ben doodsbenauwd, bang voor kanker met ernstige uitzaaiingen. Ondertussen plas ik nog steeds veel, heb ik nog geen ontlasting, heb ik continue krampachtige pijn in de bovenbuik, ben ik moe, misselijk en slaap ik zeer slecht. Heb ik darmkanker??? Hoe krijgen jullie het voor elkaar om s nachts wel te slapen? Ik val s avonds wel in slaap maar wordt iedere nacht om 3 uur wakker en kan niet meer slapen. Dit is echt slopend. Heeft er iemand tips of kan iemand mij geruststellen?
Ik wil niet dood, ik ben nog jong en heb een prachtig gezinnetje waar ik nog jaren van wil genieten..... :(

Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast