Hoe om te gaan met angsten / wat mag je eisen van de artsen

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Vincent86c
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 26 Dec 2016 06:53

Hoe om te gaan met angsten / wat mag je eisen van de artsen

Berichtdoor Vincent86c » Wo 25 Jan 2017 12:12

Beste allemaal,

Sinds een maand of 3 heb ik een continue zeurende pijn in mijn rechterbovenbuik / rechterzij net onder de ribbenkoog. De pijn is niet onuitstaanbaar, maar wel altijd aanwezig. Ook heb ik al 3 maanden problemen met de darmen. De ontlasting blijft uit en ik heb ook geen aandrang. Zelf heb ik het gevoel alsof de ontlasting ergens in de darm blijft hangen. Ik ben al bij de internist geweest en heb een bovenbuik foto gehad en een echo van de bovenbuik. De echo toonde alleen wat kleine galblaaspoliepen, verder niets afwijkends. Ook al eerder uitgevoerd bloedonderzoek, urine en ontlastingsonderzoek bij de huisarts gaf geen bijzonderheden. Bij het laatste bezoek aan de internist is een longfoto gemaakt (heb ook af en toe pijn op de borst rechts en in rechterschouderblad), een hartfilmpje en ik heb 24 uurs urine ingeleverd. Nu is het wachten op de uitslagen. Ik moet over 3 weken terug. De aanhoudende pijn in de bovenbuik en de uitblijvende ontlasting maakt mij doodsbenauwd. Ik ben echt bang voor een leveraandoening (tumor) en/of een tumor in de darmen. Dit heb ik destijds met de internist besproken, maar deze achtte de kans daarop klein, anders was dit namelijk wel zichtbaar geweest op de echo. Ik weet even niet meer wat ik moet doen. De laatste tijd lijkt de pijn in de rechter bovenbuik wat intenser. Moet ik nog 3 weken blijven wachten op de internist en wat kan ik eisen? Ik ben echt bang dat er tijdens de echo wat is gemist of over het hoofd gezien. Ik wil graag beter worden en weer genieten van het leven. Ik ben pas 35 en heb een lieve vrouw en jong dochtertje. De onzekerheid is slopend en ik weet niet meer wat ik moet doen. Het is moeilijk te ontspannen als je de hele dag met pijn wordt geconfronteerd.

Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten