Bezorgd over hoofdpijn, help!

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
AsEpS
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 17 Apr 2017 10:32

Bezorgd over hoofdpijn, help!

Berichtdoor AsEpS » Ma 17 Apr 2017 10:37

Ik heb de hele tijd lichte hoofdpijn en maak mij er echt bezorgd over, ik kan zelf niet naar de huisarts gaan want ik ben minderjarig en ik kan hem moeilijk vertrouwen want stel dat hij het toch aan mijn ouders vertelt. Ik word thuis niet serieus opgenomen en ze zeggen dan "je zit de hele tijd daarom krijg je vast hoofdpijn" en ze waren boos toen ze dit zeiden en waren absoluut niet akkoord dat ze naar de dokter zullen gaan. Ik vond dit onlogisch van hun want er zijn veel jongeren die de hele tijd zitten (zoals mijn broer) en die geen klachten hebben. Ik heb ook nog andere symptomen zoals verwardheid, vermoeid en misselijk, erg last van geheugenverlies, en ik begin te stotteren en ik kan mij moeilijk concentreren en soms kan ik moeilijk op mijn woorden komen. En soms word de hoofdpijn ineens hard maar dan weer licht, pijnstillers helpen niet en ik vind het toch niet echt verstandig om bij een lichte hoofdpijn een pijnstiller nemen. Mijn hoofdpijn begon in december 2015 want ik kan mij toen nog herinneren dat ik al had gepiekerd over mijn hoofdpijn dus het kan eerder zijn begonnen. En ik weet niet of dit een epilepsieaanval was geweest maar dit was er dus gebeurd in de klas: de leerkracht had mij aangeduid en vroeg mij of ik het antwoord wist, en ik vroeg waarom ze mij aangeduid had want het was verwarrend voor mij, de leerkracht zei dat ik mijn arm omhoog stak maar ik had het niet eens gevoeld dat ik het omhoog deed, ik vroeg of ik echt mijn hand omhoog stak en de klas en de leerkracht zei van wel terwijl ik niks had gedaan of gevoeld, ik zat ook eerst te staren naar mijn blad voor dat de leerkracht mij aangeduid had. Dit kan zeker geen spanningshoofdpijn zijn want het begon allemaal in 2015 en ik was niet gestressed of gespannen of wat dan ook want ik ging nog vaak naar vakantie waar ik ontspannende dingen deed dus spanningshoofdpijn is het zeker niet en ook met de andere klachten buiten hoofdpijn is dit zeker niet spanningshoofdpijn. En nog iets, als ik stap dan heb ik iets aan mijn rechter been, ik weet precies niet meer hoe ik moet stappen met mijn rechter been ik weet niet hoe ik het moet uitleggen...
Is dit ee hersentumor?
Komt dit iemand bekend voor? Wat kan het zijn?

Alvast hartelijk bedankt! (sorry voor de lange bericht)

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Bezorgd over hoofdpijn, help!

Berichtdoor liddy » Ma 17 Apr 2017 12:51

De geheimhoudingsplicht van een huisarts geldt ook voor minderjarigen.
Een huisarts mag wel met de ouders of wettelijke vertegenwoordigers praten over de medische situatie van hun kinderen jonger dan 12 jaar. Voor kinderen van 12 tot 16 jaar beslist de huisarts zelf of hij/zij de ouders inlichtingen geeft. Hij/zij doet dat na overleg met het kind.
Kortom de huisarts mag, maar moet niet. Hij/zij zal eerst met jou praten om te duidelijk te krijgen waarom je niet wilt dat je ouders dit weten. En met jou bespreken of hij/zij wel of niet je ouders inlicht.
Louter als voorbeeld, want ik ga er niet van uit dat dit op jou slaat. Heb je een levensbedreigende ziekte, dan zal de huisarts dit wel aan je ouders vertellen, echter hij/zij overlegt eerst met jou hoe het je ouders te vertellen.
Dus maak a.u.b. een afspraak met de huisarts en vertel al tegen de assistente dat je niet wilt dat dit wordt doorgegeven aan je ouders.

Wanneer is de huisarts verplicht zijn/haar geheimhoudingsplicht te verbreken:
In het geval van bepaald besmettelijke ziektes bijv. malaria, cholera en q-koorts moet hij/zij dit doorgeven aan de GGD.
In het geval van kindermishandeling is de richtlijn van de artsen, de KNMG-meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld. Deze code vormt de professionele norm voor (huis)artsen en helpt de (huis)arts, samen met het stappenplan kindermishandeling en het stappenplan volwassenengeweld, bij het maken van de afweging wanneer, bij wie en hoe hij/zij aan de bel trekt.
(Huis)artsen nemen de geheimhoudingsplicht zeer serieus.

AsEpS
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 17 Apr 2017 10:32

Re: Bezorgd over hoofdpijn, help!

Berichtdoor AsEpS » Ma 17 Apr 2017 13:34

Bedankt Liddy! Wat denk jij of andere mensen wat het is? Ik heb al heel veel gekeken over hersentumor/hersenkanker en het is eng, de hersentumor is de tweede meeste kankervorm dat bij kinderen en jongeren voorkomen. En een hersenoperatie kan zonder narcose gebeuren...

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Bezorgd over hoofdpijn, help!

Berichtdoor liddy » Ma 17 Apr 2017 13:48

Ik ga er dus in eerste instantie niet vanuit dat je iets ernstigs hebt, echter je moet beslist naar de huisarts gaan.
Hier moet je niet mee door blijven lopen. Zodat je samen met de huisarts erachter kunt komen wat er aan de hand is.
Stel dat het suikerziekte is, dan zijn met bijv. medicatie heel simpel de klachten te verhelpen.
Hoe is je bloeddruk, ben je misschien slechthorend, hoe fit ben je, kun je goed zien, etc.
Er zijn tal van mogelijkheden waardoor jij klachten hebt, die niets met een ernstige ziekte hebben te maken.
Enkel onderzoek kan uitsluitsel en jou rust geven.
Gaan hoor.

AsEpS
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 17 Apr 2017 10:32

Re: Bezorgd over hoofdpijn, help!

Berichtdoor AsEpS » Ma 17 Apr 2017 14:31

Het is geen suikerziekte, ik ben daar al twee keer voor getest. Ik zal morgen dan zelf naar de huisarts gaan..


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten