Artikel GezondNu: gunstige diagnose, en dan?

Hier kunnen de media een oproep doen, waarna patiënten zelf hierop kunnen reageren.
Dit is alleen voor officiële organisaties en programmamakers (geen alternatieven etc.).
Riannemarijs
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 18 Jun 2007 10:07

Artikel GezondNu: gunstige diagnose, en dan?

Berichtdoor Riannemarijs » Ma 18 Jun 2007 10:19

Beste forummer,

Het maandblad GezondNu is op zoek naar mensen die na lang wachten een gunstige diagnose te horen hebben gekregen. Je bent gezond, het leven gaat gewoon verder. Toch? Niet per se.
Als je weken of maandenlang moet wachten op een uitslag, bijvoorbeeld van een kankeronderzoek (is het goed- of kwaadaardig? Is het überhaupt kanker?), gaat er van alles door je heen. Je leven staat op z’n kop, wellicht ga je er zelfs op een andere manier tegenaan kijken (doe ik wel écht wat ik wil, is deze partner écht geschikt voor mij). De periode van wachten is frustrerend en moeizaam. Als dan blijkt dat de uitslag negatief is en je dus goed nieuws krijgt, bijvoorbeeld omdat de tumor goedaardig is en je geen ernstige ziekte hebt, dan kan dat even voelen als een anticlimax, hoe blij je ook bent. Iedereen verwacht dat je je leven weer gewoon oppikt, immers, er is niks aan de hand, je bent gezond. Toch kan er tijdens die onzekere periode in je leven veel zijn veranderd of aangewakkerd. En ook: hoe kun je je lichaam weer vertrouwen? Het gevoel dat je lichaam je in de steek heeft gelaten, laat je niet zomaar los.

Voor deze productie ben ik op zoek naar mensen tussen de 25 en 60 jaar die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt. Hoe ging je ermee om, hoe reageerde je omgeving, durfde je openlijk over je gemengde gevoelens te praten?

Geïnteresseerden kunnen uiterlijk donderdag 12 juli contact opnemen met Rianne Marijs, email: gebke.verhoeven@gezondnu.nl




[/b][/i]

Terug naar “Media oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten