Wie wil zijn/haar verhaal vertellen?

Hier kunnen de media een oproep doen, waarna patiënten zelf hierop kunnen reageren.
Dit is alleen voor officiële organisaties en programmamakers (geen alternatieven etc.).
catje1977
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 02 Aug 2007 09:12

Wie wil zijn/haar verhaal vertellen?

Berichtdoor catje1977 » Do 02 Aug 2007 09:15

Hallo allemaal

Mijn naam is Carina en ik schrijf freelance voor verschillende vrouwenbladen. Voor het blad Mijn Geheim ben ik op zoek naar mensen die hun verhaal willen vertellen. Dat kan zijn iemand die terminaal ziek is, en wil vertellen hoe hij of zij dat beleeft. Het kan zijn iemand die genezen is, en wil vertellen over de invloed die ze ziekte op zijn leven heeft gehad. Het kan ook zijn vanuit een partner, die wil vertellen over de ziekte van de ander. Kortom: iedereen die wat te vertellen heeft, mag reageren!

Het mag anoniem, maar het mag ook evt met foto en naam, en een oproepje als je behoefte hebt aan contact met lotgenoten.

Ik hoor graag van u en wens u allen veel sterkte.
Met vriendelijke groet
Carina

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Do 02 Aug 2007 12:11

Beste Carina,

Gezien de titel van het blad "Mijn Geheim" vraag ik me toch af wat voor artikel u gaat schrijven.
Het is al erg genoeg om met kanker geconfronteerd te worden, laat staan dat er een artikel komt,
waarin u probeert een "geheim" aan te licht te brengen.
Als iemand daar bewust voor kiest, prima.
En anders is diegene nu gewaarschuwd.

Liddy

catje1977
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 02 Aug 2007 09:12

Berichtdoor catje1977 » Do 02 Aug 2007 13:20

Beste liddy

U bent niet bekend met Mijn Geheim. Het is een blad met levensverhalen. Niet perse Geheim, al vertellen sommige mensen wel een geheim. Ik heb pas nog een verhaal geschreven (met naam en toenaam en foto's) over mensen die een maagverkleining hadden gehad om zo van hun extreme overgewicht af te komen.
Er staan verhalen in over adoptie, over liefde, verdriet en ja, ook over ziekte. Geen rare geheimen dus, gewoon verhalen uit het leven gegrepen. Het blad wordt ook veel gelezen. (voornamelijk door vrouwen)

Ik hoop dat men zich door uw reactie niet laat ontmoedigen. Er is niks geheims aan. :)

Overigens, ik heb zelf al meerdere malen met kanker te maken gehad in mijn directe omgeving; mijn vader is momenteel herstellende van keel- en longkanker. U kunt er dus van overtuigd zijn dat ik besef hoe beladen dit onderwerp is, en ik zal er dan ook niet op een lichtzinnige manier mee omspringen. Daarom heb ik deze oproep juist geplaatst in de rubriek die daarvoor bedoeld is (oproepen van de media)

Met vriendelijke groet
Carina van Overveld

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Do 02 Aug 2007 14:08

Beste Carina,

Het klopt dat ik Mijn Geheim niet lees.
U heeft het bericht correct in de juiste groep geplaatst.
Mijn intentie was niet om mensen te ontmoedigen, als ik dat zou willen, had ik als moderator zijnde, uw bericht kunnnen aanpassen
of het bericht zelfs kunnen verwijderen en dat heb ik niet gedaan.
Echter vanuit mijn betrokkenheid met de doelgroep (als lotgenote en als partner), leek het me juist om mensen te adviseren er goed over na te denken.
Immers tussen je verhaal vertellen en het gedrukt te zien in een blad zodat iedereen het kan lezen, zit een heel groot verschil.
U kunt er dus van overtuigd zijn dat ik besef hoe beladen dit onderwerp is, en ik zal er dan ook niet op een lichtzinnige manier mee omspringen.

Ik ben blij met deze toezegging.

Liddy

Milly
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 26 Jun 2006 16:45
Locatie: Den Haag
Contact:

Berichtdoor Milly » Zo 26 Aug 2007 19:34

ik wil wel meewerken maar geen idee hoe ik kan reageren.
het leven is een pijpkaneel, iedereen likt en krijgt zijn deel

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Ma 27 Aug 2007 10:11

hoi Milly,
net als jij nu een mailtje ontvangen hebt dat iemand gereageerd heeft, heeft, heeft de schrijfster vna het topic als het goed is ook een mail gehad. Ook kun je een 'privebericht' sturen,

groetjes jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Henny215
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 03 Sep 2007 22:47
Locatie: Roosendaal
Contact:

vulvakanker

Berichtdoor Henny215 » Ma 03 Sep 2007 23:13

hallo carina ik ga ervan uit dat u deze levens verhalen met respect publiceert. ik zelf ben 3 keer aan vulvakanker geopereert, een gynaecologe heeft mij 3 jaar aan het lijntje gehouden. met allerlei zalfjes. na een second opinium geëist te hebben. en een biopt genomen te hebben, kreeg ik op 5 december de uitslag vulvakanker. Ik was net 40 jaar, dus dat kon eigenlijk niet deze vulvakanker komt alleen voor bij oudere vrouwen werd er gezegd ik was dan ook uniek ?? niet dus helaas. is een heel verhaal, ik heb alles opgeschreven en mijn boek is uitgegeven.
Mijn leven door en met vulvakanker.
www.merlin.uitgaven.com onze website is www.vulvakanker.nl
Ga ervoor kanjers groetjes van henny


Terug naar “Media oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten