conventionele of alternatieve genezing

Hier kunnen de media een oproep doen, waarna patiënten zelf hierop kunnen reageren.
Dit is alleen voor officiële organisaties en programmamakers (geen alternatieven etc.).
Iona Hogendoorn
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 11 Mei 2008 00:01
Locatie: Amsterdam

conventionele of alternatieve genezing

Berichtdoor Iona Hogendoorn » Zo 11 Mei 2008 00:25

Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die nog een behandeling voor kanker moet beginnen of net begonnen is, en die daarbij ofwel een alternatieve behandeling in combinatie met een conventionele behandeling zal ondergaan, of nog twijfelt tussen een van de twee.
Ik wil graag zo iemand filmen in zijn persoonlijk proces van de behandeling om er een documentaire over te maken, die aangevuld zal worden met interviews met de behandelende doktoren en informatie over de trends in de kankerbestrijding, waarbij ik de conventionele en holistische therapieen wil vergelijken.

Ik heb de afgelopen twee jaar te maken gehad met het geval van mijn aan een zeer agressieve vorm van kanker lijdende ex-vriend die een alternatieve therapie verruilde voor een conventionele, en daarbij heb ik de nodige voor- en nadelen van beide meegemaakt, van de beloftes van alternatieve therapieen tot aan de puur wetenschappelijke houding van de conventionele geneeskunde. Daardoor ben ik geintrigeerd geraakt door de huidige wederzijdse beschouwingen over het genezen van kanker en heb ik ook de wanhoop aan den lijve ervaren in de zoektocht van de patient tot genezing, en bovenal de mens die achter de patient schuilt en zijn/haar persoonlijke gevecht.
Dit verhaal kwam ik 15 jaar geleden ook tegen, toen mijn moeder aan borstkanker leed. Ik heb dus twee keer van heel dichtbij de strijd tegen kanker kunnen meebeleven en voelen, en wil iets doen met dat intense proces wat een mens doormaakt op innerlijk, uiterlijk en omgevingsniveau wanneer hij/zij te horen krijgt dat er kanker geconstateerd is, en vooral wanneer een patient zijn eigen weg probeert te vinden in de wirwar van mogelijke geneeswijzen.
Ik zou graag dit proces willen delen met een kankerpatient die dit project voor zichzelf ook als een therapie beschouwt; dwz dat het geen eenrichtingsproject is maar eerder een interactief project, waarin ik jou absoluut in de regie zou willen betrekken.

Lijkt het je iets om zo je proces vast te laten leggen, neem dan contact met me op. Alvast bedankt.

Iona Hogendoorn

Gaia
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008 22:44

Niet helemaal je doelgroep

Berichtdoor Gaia » Vr 20 Jun 2008 14:35

Hallo Iona,

Ik val niet in je doelgrope, maar voel met toch geroepen te reageren. Ik ben namelijk niet alleen geconfronteerd met de problemen die zich voordoen wanneer je liever de 'alternatieve' behandelingen kiest, maar ik heb ook vreselijk veel moeite met het feit dat we in dat geval geacht worden dure premies op te brengen, en daarnaast moeten betalen voor onze eigen genezing!

Ik heb daarom mijn verhaal naar buiten gebracht op www.kanker.diamental.nl

Succes met jou initiatief

Willeke
Ik kies bewust alternatief (en heb daar baat bij)


Terug naar “Media oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten