JIJ in Je Zal Het Maar Hebben van BNN?!

Hier kunnen de media een oproep doen, waarna patiënten zelf hierop kunnen reageren.
Dit is alleen voor officiële organisaties en programmamakers (geen alternatieven etc.).
Quirine
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 13 Aug 2008 10:52

JIJ in Je Zal Het Maar Hebben van BNN?!

Berichtdoor Quirine » Wo 13 Aug 2008 10:53

Je Zal Het Maar Hebben is een programma zonder poespas of drama, dat op een integere manier een kijkje neemt in het leven van iemand die uniek is. De afgelopen zeven jaar bezochten presentatoren Patrick Lodiers en Ruben Nicolai, gewapend met een gezonde dosis interesse en nieuwsgierigheid, meer dan 175 jongeren. Zonder gêne vertelden zij over hun ziekte, aandoening of iets anders wat hen bijzonder maakt.

Ook dit jaar bereiden we weer een aantal nieuwe afleveringen voor van Je Zal Het Maar Hebben. In één daarvan willen we graag aandacht besteden aan jongeren en kanker. Wie weet kunnen wij bijdragen aan meer bekendheid en begrip.

BNN is op zoek naar jongeren in de leeftijd van 15 - 30 jaar die op televisie zijn/haar verhaal wil vertellen over hun leven met kanker. Iemand die positief in het leven staat en nog zoveel mogelijk dingen onderneemt. Dus:
- Ben jij ziek maar niet zielig?
- Staat jouw agenda vol leuke dingen of zit je momenteel in de medische molen?
- Heb jij een lust for life en zou je op televisie jouw verhaal willen vertellen? Dan kom ik graag met je in contact.

Stuur me een mail over jouw leven met kanker naar quirine.miedema@palmplus.com. Vergeet niet je contactgegevens en een leuke foto bij te voegen.

Meer informatie over het programma vind je op: www.jezalhetmaarhebben.nl

Ik kijk uit naar je reactie!

Vriendelijke groetjes,

Quirine Miedema
Team Je Zal Het Maar Hebben

Tel: 035 – 677 33 84

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Wo 13 Aug 2008 13:32

Nee, helaas ben ik voor jullie programma al te oud.
Wel ben ik een grote fan van het programma.
Het is met zoveel respect gemaakt, daar heb ik een enorme waardering voor.
Je merkt dat jullie echt bij de familie betrokken zijn.
Want ook voor het hele team wat het programma maakt, lijkt het me een hele opgave.

Fijn om nu al te weten dat er weer een nieuwe afleveringen komen.

Bloem27
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 02 Aug 2008 00:20
Locatie: Zwolle

Berichtdoor Bloem27 » Vr 22 Aug 2008 17:29

Ik ben al net voorgesteld aan een paar tijdschriften om mijn verhaal te doen. Anders leek het me wel leuk, ik ben ook nog net geen 30 haha.
Laugh and grow fat

I.van der Burg
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Wo 23 Jun 2004 19:05

Negatieve effecten van 'niet zielig zijn'

Berichtdoor I.van der Burg » Zo 26 Okt 2008 14:35

Hallo,

Ik ben Ilona, ben nu 23 jaar, en ruim (even denken) 17 jaar 'schoon'. Op zich vind ik het programma heel leuk, maar ik ervaar ook een belangrijk nadeel van steeds maar het positieve, sterke in beeld brengen, en vooral niet het negatieve.

Ik begrijp wel dat men meer interesse heeft in het lichte, of positieve gedeelte van genezen zijn. Het 'meer van het leven kunnen genieten' en 'je minder druk maken om kleine dingen'. Alleen loop ik vaker tegen de negatieve kanten aan. Waarschijnlijk komt dat ook wel omdat je die negatieve dingen bewuster meemaakt, of iets dergelijks.

In ieder geval loop ik er herhaaldelijk tegen aan dat mensen lijken te verwachten dat je er per definitie iets positiefs uit haalt, en dat het dan over is. Uitdrukkingen als:
- maar het is toch al zo lang terug
- je was toen toch ZO jong, je had het toch niet door
- dan moet je toch juist genieten van het leven
- je moet toch verder
- dat heb je dan toch verwerkt
- daar ben je toch op een gegeven moment over heen
- etc
Dat kom ik nu steeds tegen. Maar mijn ervaring is dat als overlevende LEEF je met kanker, elke dag in mijn geval omdat een teen is geamputeerd en ik een steunkous moet dragen. Ik kan niet alle type schoenen aan, dus elke dag met om- en aankleden kom ik het tegen. En als ik niet lekker in m'n vel zit, weegt het extra zwaar, maar steun vind ik niet, want men gaat ervan uit dat je het hebt omgezet naar iets positiefs. Dat het klaar is.

Op het moment dat ik me niet goed voel heb ik wel eens behoefte aan steun, een schouder om op te huilen, begrip, mensen die meeleven, een luisterend oor, maar dat is zo zwaar onderbelicht dat mensen denken dat het een keus is. Want in de media wordt steeds maar het positieve neergezet alsof dat altijd voor iedereen haalbaar is. Nou wil ik niet zeggen dat Je zal het maar hebben van de TV moet, misschien is dit wel een onderzoek waard... De invloed van media op het beleven van en omgang met psychische tegenspoed. Iets in die trant.

Groeten,
Ilona
survivor


Terug naar “Media oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten