Oproep voor BNN-programma 'Over Mijn Lijk'

Hier kunnen de media een oproep doen, waarna patiënten zelf hierop kunnen reageren.
Dit is alleen voor officiële organisaties en programmamakers (geen alternatieven etc.).
OML
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 19 Okt 2009 09:56

Oproep voor BNN-programma 'Over Mijn Lijk'

Berichtdoor OML » Ma 19 Okt 2009 10:04

In 2005 en 2007 keek presentator Patrick Lodiers van BNN mee in het leven van tien ongeneeslijk zieke jongeren. Jongeren die ondanks dat zij wisten dat ze niet lang meer te leven hadden, een enorme levenslust uitstraalden. “Het leven is een feest, dus moet je het vieren!” was dan het levensmotto van één van deze jongeren.

Voor de tien jongeren was het programma een manier om de kijker ervan bewust te maken vooral te genieten van het leven. En dat is ze gelukt. Uit de vele reacties die naar aanleiding van het programma binnenkwamen, bleek dat veel kijkers geraakt waren door de jongeren. “Voor het eerst sta ik erbij stil dat het zomaar afgelopen kan zijn, en je inderdaad moet genieten van het leven,” was een veelgehoorde reactie.

Ook bijvoorbeeld Wiebe, uit de eerste serie, wilde graag aan de kijker laten zien hoe het is om ziek te zijn: “Mensen denken al gauw dat je zielig bent, terwijl ik dat helemaal niet ben. Het programma was voor mij een ideale manier om het tegendeel te bewijzen. Daarnaast wilde ik ook graag een document van mijzelf achter laten voor mijn familie en vrienden, voor als ik er straks niet meer ben. Én waren de opnames iedere keer ook een leuke afleiding naast al dat ziek zijn”.

Nieuwe serie
Op dit moment zijn we bezig met het maken van de derde serie uitzendingen. Dit keer zal niet Patrick Lodiers, maar Yvon Jaspers het programma presenteren. Voor deze nieuwe serie zijn we nog op zoek naar ongeneeslijk zieke jongeren in de leeftijd van 15 tot 35 jaar. Wil je meer informatie ontvangen over de nieuwe serie, of misschien aan de nieuwe serie meewerken, dan kun je contact met ons opnemen op het onderstaande telefoonnummer of e-mailadres. Uiteraard is dit contact helemaal vrijblijvend.

We horen graag van je!

Redactie ‘Over Mijn Lijk’ 035-7508232 overmijnlijk@skyhightv.nl

P.s. Voor de weblogs van de jongeren uit de vorige serie kun je nog kijken op weblogs.bnn.nl/overmijnlijk

Terug naar “Media oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten