JAN Magazine - leed met leed vergelijken

Hier kunnen de media een oproep doen, waarna patiënten zelf hierop kunnen reageren.
Dit is alleen voor officiële organisaties en programmamakers (geen alternatieven etc.).
MaartjesM
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 04 Nov 2012 13:59

JAN Magazine - leed met leed vergelijken

Berichtdoor MaartjesM » Zo 04 Nov 2012 14:06

Hallo forumbezoeker,

Ik ben journalist en ben bezig met een artikel voor JAN Magazine over 'leedconcurrentie'. Een veel gehoorde uitspraak is: je mag leed niet met leed vergelijk. In de praktijk gebeurt het toch maar al te vaak.

Een voorbeeld: Op de zin 'mijn moeder is plotseling overleden' komen reacties als: ‘ik ken iemand van wie onlangs de vader is overleden’ of ‘ik ken iemand die heel lang ziek was en is overleden, dan is wat jouw moeder is overkomen ‘beter’.
Waarom vergelijken mensen leed met leed?

Ik ben op zoek naar ervaringsverhalen.
Welke reactie(s) heb jij te horen gekregen wanneer je een ander vertelde over voor jou ingrijpende gebeurtenis/ervaring/ziekte?
Welke reacties kreeg je in het begin te horen? En welke reacties kreeg je na bijv. een aantal maanden te horen?
Wat deden die reacties met jou?

Een deel van de ontvangen ervaringsverhalen wil ik verwerken in het artikel om aan te tonen dat mensen in de praktijk weldegelijk leed met leed vergelijken. Enkel voornaam en leeftijd worden genoemd.

Ik zou het zeer op prijs stellen als je een reactie zou willen geven.

vriendelijke groet,

Terug naar “Media oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten