aanpassen aan je ziekte? (Na de Diagnose- EO-tv)

Hier kunnen de media een oproep doen, waarna patiënten zelf hierop kunnen reageren.
Dit is alleen voor officiële organisaties en programmamakers (geen alternatieven etc.).
jolande voorsluys

aanpassen aan je ziekte? (Na de Diagnose- EO-tv)

Berichtdoor jolande voorsluys » Ma 16 Feb 2004 14:36

'Na de Diagnose' (Eo tv) bereidt een programma voor over het onderwerp: nog maar een paar jaar te leven; en het dilemma: een zo lang mogelijk leven (met oog op partner/kinderen/taak) en aangepaste levensstijl, OF: dat doen, waardoor je voor jezelf kunt zeggen: ik heb geleefd (een droom verwezenlijken, een doel bereiken; doorgaan tot het bittere eind).

Wil je over je keus wat vertellen? Mail dan alsjeblieft terug! Met hartelijke groet, Jolande Voorsluys

kitty
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 10 Apr 2004 02:23
Locatie: rijswijk zh

Re: aanpassen aan je ziekte? (Na de Diagnose- EO-tv)

Berichtdoor kitty » Za 10 Apr 2004 02:31

jaik zou er wel iets over kunnen vertellen; heb net gehoord dat de kanker weer terug is en weet nu zeker dat ik niet eeuwig zal leven.........
kik46@hetnet.nl

c.hage@chello.nl

antwoord

Berichtdoor c.hage@chello.nl » Za 15 Mei 2004 19:48

Ik wil graag meewerken aan jouw programma. Ik ben 48 jaar en heb zowel longkanker en een hersentumor gehad. Tevens heb ik een permanent gat in de bortst om ontstekingen te voorkomen in de borstholte waar een long is verwijderd. Ik wil graag lotgenoten laten zien dat als je blijf vechten je toch een heel eind kan komen.
Indien er interesse is hoor ik dit graag

C. Hage

e-mail c.hage@chello.nl

Robbie 39

Meewerken aan rapportage

Berichtdoor Robbie 39 » Ma 07 Feb 2005 15:29

Beste lezer,

Bij mij is bijna drie-en een half jaar gelden een hersentumor(astrocytoom) geconstatreerd. Volgens de diagnose toen nog ongeveer(let op gemiddeld!!!) tussen de 3 en 7 jaar te leven. Met mij gaat het prima....Ik leef natuurlijk wel anders....Maar zeker niet minder. Ik heb het enorme geluk dat ik een goede relatie heb en veel steun ervaar van de mensen om me heen. Als je met de wetenschap(zeer waarschijnlijk korter leven) kijkt naar het leven dan valt mij op dat de kwaliteit echt enorm is toegenomen.......Ik heb natuurlijk wel het geluk dat ik relatief weinig klachten heb en gesteund wordt door het bedrijf waar ik voorheen werkte.

Mocht ik iets kunnen toevoegen aan de documantaire....Ik hoor het wel,

Rob van den Hout...O'ja ik ben 39 jaar en vader van twee kinderen.

rvdhout@home.nl

j.moet@chello.nl

aanpassen aan je ziekte....

Berichtdoor j.moet@chello.nl » Ma 21 Feb 2005 19:14

Beste lezer,
Ik heb nu ruim 1 jaar de ziekte van Kahler. Vanaf het begin ben ik positief gebleven, hoewel er nog geen geneesmiddel is gevonden voor deze vorm van kanker. De ziekte uitte zich zeer agressief, maar ik ben er nog steeds dankzij het nieuwe middel Velcade, een afremmend middel, niet gericht op genezing. Ik geloof door positiviteit en de medische wereld nog langer te kunnen leven. Als ik het had opgegeven, dan was ik er nu niet meer geweest. Ik heb een jaar op bed gelegen en nu loop ik al weer kleine stukjes. Ik zit zelfs al weer aan werken te denken. Maar het allerbelangrijkste wat ik heb geleerd, is te genieten van al het moois dat er in het leven is. Ik ga door tot het bittere einde. Ik weet niet hoe lang ik nog heb, maar ik probeer wel kwalitatief goed te leven. Ik ben 48 jaar en heb 2 fantastische dochters die een heel huishouden hebben moeten overnemen. Daar ben ik geweldig trots op omdat ze het zo goed doen!

Gast

Berichtdoor Gast » Vr 25 Feb 2005 12:44

Sinds december 2003 weet ik dat ik een ongeneeselijke hersentumor heb en dat ik daarmee niet oud ga worden.Wil daarover wel vertellen hoe ons leven ingrijpend verandert is en hoe we via de dreamfoundation nog een ongelovelijke mooie reis hebben kunnen maken naar Canada.
Ik ben een vrouw van 40 en net 2 jaar getrouwd. Groeten Rens
r.bond.007@wanadoo.nl

weblog:http://rensbusch.web-log.nl/


Terug naar “Media oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten