kinderwens

Op "ons themaforum" kun je reageren op zaken en stellingen die heel erg van invloed zijn op hetgeen ons overkomt rondom de ziekte 'kanker'.

Gebruikersavatar
tomvdwal
Administrator
Berichten: 62
Lid geworden op: Di 15 Jan 2002 22:27
Locatie: Medemblik
Contact:

kinderwens

Berichtdoor tomvdwal » Di 22 Jan 2002 10:31

Jonge mannen stellen vaak hun sperma veilig (invriezen)
voordat zij gaan starten met een chemokuur of bestraling. Toch kan het gebeuren dat de man uiteindelijk overlijdt. De levenspartner kan dan alsnog een kind willen van hem ( immers het sperma is bewaart). De web verbiedt dit echter, omdat de man als hij overleden is geen zeggenschap meer kan hebben.

Voor sommige vrouwen een enorme teleurstelling?
Wat is jou mening??
Webmaster Stichting diagnose kanker
Tevens voorzitter van de gelijknamige stichting

Gast

Re:kinderwens

Berichtdoor Gast » Di 22 Jan 2002 23:26

hallo ik ben Henny, en ik vind dat zo iets belangrijks, de wet niet eens mag bepalen. mijn mening is dat het wel moet kunnen, deze vrouw heeft al zoveel verdriet, en gemis. En ook die man als hij overleden is nog recht heeft, hij laat zijn sperma niet voor niets invriezen toch.
Ik ben er voor 1000 procent voor. Ik heb zelf vulvakanker dus ik weet echt wel waar ik over praat.
sukses met juliie nieuwe site. Ik vind hem goed, misschien dat er ook nog eens iets over vulvakanker = schaamlipkanker in komt te staan. Ik heb uit noodzaak de stichting Henny opgericht in 1997, omdat ik zelf nergens terecht kon voor ,hulp, informatie, of lotgenoten. Ik heb al vele vrouwen, op tijd door kunnen verwijzen, Ook heb ik alles in (boek)vorm opgeschreven.Groetjes van Henny

Gast

Re:kinderwens

Berichtdoor Gast » Di 29 Jan 2002 11:08

ook ik vind dat de wet zich hier niet mee moet bemoeien... de keuze is al eerder gemaakt...
wel moet je er als vrouw rekening mee houden, dat je het kind alleen moet opvoeden.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je; als je je man of vriend verliest, dat je een kind hebt, want wat er ook gebeurd is, het is van jullie samen, het geeft je een reden om voor te leven en het is tegelijk iets positiefs naar de overledene toe... je kind leeft..! dat heb je nog wel bereikt....

Maar denk wel goed na of je het kind een goede toekomst kan geven, want het heeft al geen vader tenslotte...

Marielle

DELETED

Re:kinderwens

Berichtdoor DELETED » Di 29 Jan 2002 14:51

DELETED

Gast

Re:kinderwens

Berichtdoor Gast » Za 06 Apr 2002 13:13

Volgens mij is het zo dat een man in een laatste wilsbeschikking zijn echtgenote of partner recht van gebruik van het ingevroren sperma kan geven, maar dat er wel een wachttijd op staat om een emotioneel besluit te voorkomen de man moet dan wel in zijn wilsbeschikking laten opnemen dat hij het ongeboren kind erkend als het zijne en het moet door de kantonrechter erkend worden, een laatste wilsbeschikking kan namelijk alleen door een rechter worden teniet gedaan.

groetjes peter (kankerpatient)

Max
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: Di 27 Aug 2002 19:10

Re:kinderwens

Berichtdoor Max » Za 31 Aug 2002 19:57

Ik vind het een prachtig gebaar als een man die ziek is uit liefde voor zijn vrouw z'n sperma laat invriezen.Ik vind dat je zelf die keuze moet kunnen hebben.laat alsjeblieft de vrouw de keuze kunnen maken,ze heeft dan al genoeg aan haar hoofd als de patner er niet meer is,zonder al die rompslomp van regels en wetten.Max

tom_s
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 29 Nov 2002 11:36
Locatie: eindhoven
Contact:

Berichtdoor tom_s » Za 30 Nov 2002 16:13

Een aantal jaren geleden was er in Engeland een hoop gedoe rond deze onderwerp rondom Diana Blood. Ze heeft nu inmiddels twee kineren van haar man nadat hij overleden is. Ik vind dat het moet wel kunnen. Al de man toch overleden is, dan in mijn mening maakt het hem niets uit. Het is de vrouw die verder moet leven, en zijn kinderen moet opvoeden, dus als het aan mij ligt moet ze zelf de beslissing kunnen maken.

Shura

Kind na overlijden van man

Berichtdoor Shura » Do 23 Mar 2006 15:05

Mijn vraag is, of er de mogelijkheid is om nog een kind van je man te krijgen na zijn overlijjden,terwijl hij niet zijn sperma heeft laten invriezen. Is de sperma dan nog uberhaupt bruikbaar kort na zijn overlijden?

Bosman
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo 16 Apr 2008 10:15

Berichtdoor Bosman » Zo 20 Apr 2008 09:21

Wij hebben dit voor een aantal weken terug laten doen
Ik kan wel aanspraak maken op zijn sperma, dan moeten we een bezwaarschrift indienen.
Ik zelf vind dat als je partner overlijd, jij daar geen sperma mee van moet gebruiken omdat je niet meer samen bent.
Ik vind dus dat het goed is dat als de man overlijd dat het sperma wordt vernietigd

Groetjes


Terug naar “Ons themaforum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten