Vader heeft uitzaaiingen in hals na strottehoofdkanker

Op "ons themaforum" kun je reageren op zaken en stellingen die heel erg van invloed zijn op hetgeen ons overkomt rondom de ziekte 'kanker'.

AnnaS
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 17 Apr 2015 17:52

Vader heeft uitzaaiingen in hals na strottehoofdkanker

Berichtdoor AnnaS » Vr 17 Apr 2015 18:59

Mijn vader(net 68jaar) heeft 4 jaar geleden kanker gehad aan het klepje van zijn strottehoofd, hij is toen 33X bestraald in Vlissingen en hij heeft dit goed doorstaan, een jaar later werd er weer een vlekje gevonden op het klepje, hij is toen gelaserd in de Daniël den Hoed kliniek in Rotterdam, nadat hij hier van was hersteld werd er vorig jaar januari longkanker gevonden, in 1e instantie dacht men aan een longontsteking want zonder klepje is de kans op verslikken, dus grote kans op longontsteking groot, de tumor zat natuurlijk weer net op een vervelende plaats dus de hele long moest worden verwijderd....De 1e weken waren afzien maar ook hier heeft mijn vader zich goed doorheen geslagen, hij heeft zijn hobby's en werkzaamheden weer hervat en eigenlijk merkte je het niet dat hij een long mist!! De afgelopen 3 kreeg mijn vader last van slikproblemen, hij verslikte zich snel, eerst lag het aan de droge cake en toen weer aan het gehakt ;) De kno arts heeft hem een paar X onderzocht maar kon niks vinden! Mijn vader al lang blij natuurlijk!! Ik ben zelf op de afdeling Radiologie werkzaam in een ziekenhuis en had er geen goed gevoel bij, ik ben toen langs de longarts gegaan en die heeft een CT-scan geregeld, op deze scan waren 2 afwijkingen in zijn hals te zien, daar hij toch 2 weken later op controle moest in Rotterdam was het advies de scan en uitslag daar mee naar toe te nemen en kijken wat de behandelend arts daar zou zeggen....die vertrouwde het niet en wilde een echo en punctie.... Weer drie weken wachten voordat dit kon en vorige week de uitslag gekregen ; uitzaaiingen bdz in de hals!!! Slecht nieuws dus :( , nu is het voorstel om een halsklierdissectie te gaan doen in combinatie met bestraling en chemo....alle mogelijke complicaties zijn besproken zoals functie verlies van beide armen, nekstijfheid, gevoelloze tong en ga zo maar door, nu is mijn vraag ; zijn er mensen op dit forum die dit ook hebben ondergaan of hier ervaring meehebben??? Wij zijn bang dat de lichamelijke beperkingen erg groot zijn na de ingreep maar niks doen is natuurlijk ook geen optie, de voorzichtige voorspelling is dat hij dan nog een jaar heeft :( HELP En al is mijn vader dan 68 jaar, hij staat nog midden in het leven!!! Alle tips en adviesen zeeeer welkom!!! Xxx

Terug naar “Ons themaforum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten