mijn vader heeft prostaatkanker met uitzaaiingen

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
Krullebos
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 03 Jul 2006 18:50

mijn vader heeft prostaatkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor Krullebos » Ma 03 Jul 2006 18:58

hallo,

ik (jonge meid, 22) zou graag in contact komen met mensen van ongeveer mijn leeftijd, van wie de vader ook prostaatkanker heeft.

mijn vader is begin 50 en we weten sinds begin dit jaar dat hij prostaatkanker heeft, eind april is hij geopereerd en sinds mei weten we dat hij uitzaaingingen heeft.

wie maakt ongeveer hetzelfde mee op dit moment???

groetjes

maussie
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Vr 07 Jul 2006 15:52
Locatie: LIMBURG

Berichtdoor maussie » Vr 07 Jul 2006 16:00

:cry: hoi mijn vader had ook prostaatkanker met uitzaaïngen.
ik kan het niet geloven 2 jaar geleden zat hij nog in de tuin met ons te barbequien en aflopen januari is hij overleden, ik was hoogzwanger van ons kindje... ik kan je denkelijk niet opbeuren, maar ik kan wel luisteren want ik begrijp percies waar jullie doorheen gaan.
alle onderzoeken en je vader hoe gaat het nu met hem? en je moeder hoe doorstaat zij het. mijn moeder heeft mijn papa tot zijn laatste adem verzorgd.. goed vond ik dat.. op het laatst kreeg ze geen eten meer erin omdat hij uitzaaïngen in het hoofd had en in zijn mond, ik ben meteen naar de winkel gerend om hem zijn lievelingspudding te halen en heb er 6 hapjes erin gekregen, hij heeft ze gegeten voor mij... ik heb staan brullen als een klein kind of hij alsjeblieft wilde eten...
hij wilde niet meer naar het ziekenhuis en is ook thuis gestorven.
als je verhaal kwijt wilt dan hoor ik het wel..
mvg s

Dondersteentje
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo 04 Okt 2006 14:38
Locatie: Brabandse uit Gelderland

Berichtdoor Dondersteentje » Wo 04 Okt 2006 14:52

Hoi meis.

vandaag precies 3 jaar geleden heeft mijn vader afschijt van mij genomen. In de nacht op 5 oktober overleed hij aan prostaatkanker met uitzaaiingen. Hij heeft ongeveer na de diagnose 2 1/2 jaar nog geleeft. het eerste jaar was hij wel heel veel moe. Ook kreeg hij vrouwen hormonen toegedient (dit om het prosec te verlangzamen) Ook voor zijn ph waarden te verlagen (weet niet meer precies wat dat was). Als het niet zou aanslaan had hij nog maar een half jaar. Het is nooit aangeslagen hij had het heel erg! Gelukkig heeft hij het wel heel lang volgehouden.. dus 2 jaar extra geleeft. Dat laatste jaar was echt heel slecht! Hij kon bijna niets! Dit kwam ook omdat hij een tumor bij zijn rug had dus al snel was hij daardoor verlamt geraakt. Ik weet hoe vreselijk het is hiervoor was me ma aan de beurt en helaas zaterdag weer te horen gekregen dat het mis is.... Heb je vragen?? Je kan altijd terecht ook voor een goed gesprek!!!

maussie
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Vr 07 Jul 2006 15:52
Locatie: LIMBURG

Berichtdoor maussie » Do 05 Okt 2006 08:37

hoi dondersteentje

zoals jij het beschrijft van jou vader zo ging het ook bij de mijne.
hij had een gezwel in de rug erbij gekregen zo groot als een tennisbal, wat hem verlamde.
als mijn pa door de buurt liep dan deed hij dat met een soort trots, zo van hier ben ik !! geen verwaandheid natuurlijk, :oops:
nadat hij verlamd was zakte zijn wereld nog meer in elkaar want hij moest met de rolstoel naar de auto gebracht worden, geholpen worden bij alles (van plassen tot omdraaien) en dat vond hij mensonterend.
op het laatst kon hij niks meer, hij was verlamd vanaf zijn borstkast, hij kon bijna niks meer zien, want hij had uitzaaiingen achter zijn oog en hij kon niet goed meer praten want hij had ook uitzaaiingen in zijn keel.
deze maand is hij jarig, zijn eerste verjaardag zonder hem.. lijkt mij een rare gewaarwording, dec. was hij 36 jaar getrouwd met mijn moeder en dan komen die feestdagen nog erbij en op 2 jan. is het percies 1 jaar geleden en 2 weken daarna word mijn dochtertje 1 jaar.. dus echt verheug ik mij niet op de maanden die gaan komen en ook weer wel, want het word ook mijn dochters 1ste sinterklaas, kerst en nieuwjaar en natuurlijk haar 1ste verjaardag. het is zo ontzettend dubbel. ik ga proberen er het beste van te maken want mijn kinderen hebben daar ook recht op. :lol:


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten