Wat moet ik doen??

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
Maaike930
Lid

Wat moet ik doen??

Berichtdoor Maaike930 » Do 21 Jun 2007 16:32

Mijn naam is Maaike en ik ben 24 jaar.
7 Jaar geleden is mijn moeder overleden aan kanker.
Misschien klinkt het gek, maar ik mis haar steeds meer en meer.
Bij de kleinste dingen al, ben ik soms jaloers (denk ik als ik bij gezinnen kom die een vader EN moeder hebben) verdrietig, boos en allemaal.
Ik weet niet hoe het komt dat ik het er juist naarmate ik ouder word moeilijker mee heb als eerst.
Ik ben wel gelukkig, heb een lieve vriend, leuke baan, enz.
En toch voel ik me vaak alleen.

Groetjes Maaike

nadiak
Lid

Berichtdoor nadiak » Do 21 Jun 2007 22:54

Hoi Maaike

Voor mij klinkt het helemaal niet gek. Ik heb mijn opa's en oma(moeders kant) niet gekend, alleen de moeder van mijn vader en die overleed toen ik 8 jaar was.

Soms zie ik mensen met hun opa en of oma en dan mis ik ze heel erg. Mijn partner heeft alle opa's en oma's nog en hij heeft zelf zijn grootopa's gekend en soms ben ik daar inderdaad jaloers op. Ik gun het iedereeen, maar had de mijne ook graag gekend.

Nu is bij mijn vader 2 weken geleden kanker gevonden en ik ben zo bang dat ik hem ook ga verliezen, bang dat mijn toekomstige kinderen hun opa niet zullen kennen. Ik heb nog zo weinig met hem kunnen doen, ik ben 24 maar ik voel me op dit moment net een klein kind, mijn vaders kindje.

Morgen horen we in welk stadium het zich bevindt en ik hoop en bid zo erg dat het allemaal meevalt.

Ik weet niet hoe de familie dit gaat verwerken

Maaike930
Lid

Berichtdoor Maaike930 » Vr 22 Jun 2007 11:11

Hoi Nadiak,
Wat erg zeg, en dan ook nog eens je vader.
Kan me voorstellen dat je nu in een hele onzekere tijd leeft.
Ik misgun het ook niemand,maar ben ook zo nu en dan jaloers, en helemaal met moederdag, kerst verjaardagen etc.
En ook ik ben 24, en voel me ook wel is een klein kind!!

Ik hoop dat het allemaal meevalt, en dat het goedkomt met je vader.
Heel veel succes en sterkte!

mirellake
Lid

Berichtdoor mirellake » Za 14 Jul 2007 16:56

Hey maaike

Ik ben mirella mijn vader is ook 7 jaar geleden overleden aan alvleesklierkanker en heb het er in het begin heel slecht mee gehad dat andere nog wel een gezinnetje zijn en wij niet meer.met verjaardagen kerstdagen en al die andere bijzondere dagen denk ik er meer aan en dan heb ik het er ook moeilijk mee ik denk gewoon dat dat blijft.wat bij mijn heel erg geholpen heeft ik ben naar een medium geweest en sindsdien heb ik veel meer rust gevonden en heb het ook een plekje kunnen geven.Dit jaar ben ik tante geworden op valantijnsdag en dan is ook me vader jarig het gevoel was heel dubbel maar hij was er gewoon bij het heeft zo moeten zijn.
ik woon ook sinds 1 december op mezelf en dan wil ik dat tegen hem zeggen van kijk pap mooi he en dan mis je die woorden van je vader die je juist wilt horen maar ik weet nu dat hij trots op me.
Ik praat veel met een 1 vriendin en soms praat ik ook tegen een foto van vader en lucht ook op als ik kwijt wil.
Maar onthou dit je moeder is waar jij ook bent ze zal nog steeds een moeder voor je zijn om je te beschermen zonder dat je het weet.
wil je praten mail me maar en doe je verhaal ik luister naar je

liefs mirella

Maaike930
Lid

Berichtdoor Maaike930 » Ma 23 Jul 2007 17:44

hoii, bedankt voor je bericht.
wat nou het meest toevallig is, is dat je het verstuurd heb,op de dag dat mijn moeder is overleden.
en over dat medium waar je het over had, daar heb ik ook al zo vaak overlopen denken, maar ben bang dat ik een of ander iemand heb die maar wat zegt.

groetjes maaike

liddy
Senior Lid

Berichtdoor liddy » Di 24 Jul 2007 13:32

Beste Maaike,

Het is nu negen jaar geleden dat mijn man is overleden.
Af en toe komen er nog steeds gevoelens naar boven die ik nog niet helemaal verwerkt heb.
Daarvoor ga ik naar een psychologe die me tevens begeleidt nu ik kanker heb.
Op deze manier verwerk ik dingen voordat ze uitgroeien tot een probleem.
Ik noem het weleens; ik ga weer voor mijn onderhoudsbeurt ;)
Het maakt eigenlijk niet uit met wie je gaat praten, als je maar gaat praten.
Zover ik weet wordt er bij een medium ook heel veel gepraat.
Het gaat er maar om dat je een persoon vindt bij wie het klikt.
Veel succes.

Liddy

mirellake
Lid

Berichtdoor mirellake » Vr 27 Jul 2007 20:39

Hey Maaike

Ja ik was er ook heel bang voor maar ik ben gewoon gegaan en het was heel raar maar het leek net of me vader me naar haar stuurde zij begon ineens te praten tegen mijn van kom maar hier zitten want hij is ook al hier en zij vertelde dingen die me vader en ik alleen kunnen weten.ik had nog niks gezegt.je moet niet teveel mee praten met hun want daaruit lijden hun weer een verhaal je moet gewoon ja en nee antwoorden en vertelt zij of hij iets wat alleen jij kan weten dan weet je dat je een goeie hebt.
wil je meer weten vraag het me maar

liefs mirella

Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”