me moeder heeft borstkanker

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
jumpy
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 07 Okt 2005 22:12

me moeder heeft borstkanker

Berichtdoor jumpy » Vr 07 Okt 2005 22:15

hallo,

er zijn hier al vast ontelbaar berichtjes over geweest, maar log vandaag voor het eerst in.
heb gisteren gehoord dat mijn moeder borstkanker heeft. Ze gaan haar operen en daarna 6 weken bestralen.
ergens weet ik dat borstkanker heel goed te genezen is, maar aan de andere kant ben ik ook heel bang.

wil gewoon praten met mensen die het begrijpen.
ik ben trouwens 25 en mijn moeder is 57

groetjes Jumpy

miep

Berichtdoor miep » Zo 09 Okt 2005 14:58

Hallo Jumpy,

Zelf ben ik ook 25 jaar, en mijn moeder en wij als gezin, kregen in aug 2004 te horen dat mam kleincellig longkanker had. (dit is een zéér agressieve vorm van longkanker) dus ik weet wat het is om te horen te krijgen dat je moeder kanker heeft........helaas.........

Maar ik weet wat voor soort vragen er door je kop vliegen en dat de aarde onder je voeten wordt weggeveegd!!!

Ik weet dus niet specifiek iets van borstkanker, maar ik wil je gewoon héél héél veel sterkte wensen met deze uitslag en heel veel kracht voor de komende tijd.

Mijn mam is trouwens 15 sep jl overleden aan de gevolgen van deze rot ziekte, op 52- jarige leeftijd.....

Heel veel sterkte!!! Groetjes Miep :wink:

jumpy
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 07 Okt 2005 22:12

Berichtdoor jumpy » Zo 09 Okt 2005 17:38

het is voor ons allemaal nog heel pril, donderdag wordt ze geopereerd en dan word ook de poortwachterklier verwijderd. Dan komen er 7 spannende dagen en daarna krijgen we uitslag over uitzaaiingen enzo.

het is dus nog allemaal heel spannend, op dit moment kan ik alleen maar hopen dat er verder niets is.

ik zal jullie op de hoogte houden via dit forum

mariseneef
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 10 Okt 2005 13:23

Re: me moeder heeft borstkanker

Berichtdoor mariseneef » Ma 10 Okt 2005 13:29

ik wilde graar geageren, maar weet niet of ik het goed doe, ben hier namelijk voor de eerste keer :oops:
ik herken veel in de berichtje, ik ben namelijk 26 en zit ook midden in alle vragen en angst omdat mijn moeder ook nog maar net borstkanker heeft.
ik wilde je laten weten, dat mocht je je gevoel willen uiten kan dat, mijn moeder is momenteel net klaar met de chemo, misschien kan ik je wat info geven .
dikke kus mariska


jumpy schreef:hallo,




er zijn hier al vast ontelbaar berichtjes over geweest, maar log vandaag voor het eerst in.
heb gisteren gehoord dat mijn moeder borstkanker heeft. Ze gaan haar operen en daarna 6 weken bestralen.
ergens weet ik dat borstkanker heel goed te genezen is, maar aan de andere kant ben ik ook heel bang.

wil gewoon praten met mensen die het begrijpen.
ik ben trouwens 25 en mijn moeder is 57

groetjes Jumpy

jumpy
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 07 Okt 2005 22:12

Berichtdoor jumpy » Ma 10 Okt 2005 17:50

mariska bedankt voor je reactie, voor ons is alles nog onzeker, er komende spannende tijden aan. Donderdag wordt ze geopereerd en daarna duurt het 7 dagen voordat er uitslag is over wel of geen uitzaaiingen.
ook weten we al dat ze bestraald moet worden, gelukkig geen chemo.

ook jij mag je gevoelens uiten hoor

jock
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 23 Feb 2006 21:55
Locatie: bunschoten

Re: me moeder heeft borstkanker

Berichtdoor jock » Do 23 Feb 2006 22:13

jumpy schreef:hallo,

er zijn hier al vast ontelbaar berichtjes over geweest, maar log vandaag voor het eerst in.
heb gisteren gehoord dat mijn moeder borstkanker heeft. Ze gaan haar operen en daarna 6 weken bestralen.
ergens weet ik dat borstkanker heel goed te genezen is, maar aan de andere kant ben ik ook heel bang.

wil gewoon praten met mensen die het begrijpen.
ik ben trouwens 25 en mijn moeder is 57

groetjes Jumpy


Hallo jumpy, ik weet precies hoe je je voelt. Bij mijn moeder is twee jaar geleden borstkanker ontdekt. Zij had twee tumoren in één borst, en die borst is ook geamputeerd. Ze hebben bij haar ook alle lymfeklieren in de arm/oksel weggehaald en nagecheckt. Eerst zou het schoon zijn, en later bleek dat er toch iets erdoor heen was gegaan. Dat kan ik je wel als tip mee geven, ik wete natuurlijk niet hoe jullie artsen zijn, maar wij hebben daar géén goede ervaring mee, en moesten echt overal zelf achter aan en vragen. Zorg dat je heel goed voorgelicht wordt, en wees niet bang om alle vragen te stellen, hoe vaak je ze ook moet stellen. Het gaat nu redelijk met mijn moeder, ik hoop dat het heel goed zal gaan met de jouwe, en wens haar en jou heel veel sterkte toe, want het is echt een hele moelijke tijd. liefs jock

Gast

Berichtdoor Gast » Do 23 Feb 2006 22:25

bedankt voor je bericht,

inmiddels zijn de bestralingen van mijn moeder afgelopen en heeft ze haar eerste chemokuur gehad. Hier heeft ze gelukkig niet of nauwelijks last van gehad.
We stellen zeker heel veel vragen.


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten