Moederdag.........

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
ellen2
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: Di 04 Apr 2006 16:31
Locatie: Hattem

Moederdag.........

Berichtdoor ellen2 » Zo 14 Mei 2006 09:13

Wie heeft er nog meer moeite met moederdag??? Ik best wel eigenlijk..
Vandaag is waarschijnlijk de laatste moederdag die we gaan meemaken met mijn moeder. Ze heeft darmkanker en is opgegeven...
Een moeilijke dag, wetende dat dit de laatste moederdag is die we zullen meemaken met haar.....Net als zovelen van jullie die hun moeder moeten gaan missen, of al missen!
Goed, sterkte aan iedereen,
groetjes, Ellen

anja31
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Ma 03 Apr 2006 23:46

Berichtdoor anja31 » Zo 14 Mei 2006 12:18

Hallo Ellen,

Ik heb er ook zo'n moeite mee, mijn moeder is eind Maart overleden en gister was ik nog jarig ook!!
Ik wil je veel sterkte wensen en geniet ontzettend van elkaar zolang het kan,

Groetjes Anja

connie
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: Wo 08 Feb 2006 11:52
Locatie: tilburg

Berichtdoor connie » Ma 15 Mei 2006 20:11

Hallo Ellen,

Mijn vader heeft slokdarmkanker en is ook opgegeven er wordt niets meer gedaan dus voor ons is het waarschijnlijk ook de laatste moederdag en aankomend vaderdag ik vind dit ook erg moeilijk en zoek lotgenoten om samen elkaar wat sterkte te geven heb je intresse hoor ik wel van je.

groetjes en liefs connie

connie
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: Wo 08 Feb 2006 11:52
Locatie: tilburg

Berichtdoor connie » Ma 15 Mei 2006 20:12

Sorry hoor Anja ik wens je veel sterkte met het verlies van je moeder.

groetjes en liefs connie

ellen2
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: Di 04 Apr 2006 16:31
Locatie: Hattem

moederdag

Berichtdoor ellen2 » Wo 17 Mei 2006 15:07

Heel erg om te lezen Anja dat het voor jou ook zo'n zware dag was!
Ik hoop dat je er een beetje goed doorgekomen bent.
Connie, ik ben helemaal voor je idee! Ik snap dat je tegen vaderdag opziet.

Bedankt voor jullie reacties

connie
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: Wo 08 Feb 2006 11:52
Locatie: tilburg

Berichtdoor connie » Vr 19 Mei 2006 20:30

Hallo Ellen,,

Hoe gaat het bij jullie?
Bij ons gaat het wel mijn vader is een beetje ziek maar dit is meer een griepje, Ben je moederdag een beetje door gekomen en heb je wel een beetje genoten want dat is toch wel belangrijk.

Erg he dat je nu bij iedere (feest)dag nagaat denken dat het misschien wel de laatste kan zijn, mijn dochter is 28 mei jarig en mijn andere dochter is 11 juni jarig ook al van die dagen maar ik wil toch een beetje positive blijven denken ondanks ik toch weet dat dit alles misschien toch het laatste zal zijn.

Ik vind het allemaal maar moeilijk om mee om te gaan mijn vader en ik zijn 2 handen op een buik ik weet niet wat ik zonder hem moet.
Ja ik heb mijn gezin daar moet je voor door maar alles is zo dubbel vind je niet.

Ben je ook getrouwd of heb je een vriend of kinderen .

Ik ben enig kind en moet alles alleen doen voor mijn ouders niet dat ik dat erg vind maar soms is het wel een beetje zwaar met ook nog een gezin, en mijn werk waar ze ook op je bouwen.

Wens je sterkte voor de toekomst en hoop nog iets van je te horen

groetjes Connie

kruimel
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 18 Mei 2006 22:18

Berichtdoor kruimel » Vr 19 Mei 2006 21:48

Hallo allemaal,

Ik vind zulk soort dagen ook enorm moeilijk. Sinds zes weken weten we dat mijn moeder een ongeneeselijke hersentumor heeft.
Hoelang ze nog heeft weten we niet en willen we eigenlijk ook niet weten. Mijn moeder wil momenteel alles vieren wat er te vieren valt dus zijn we met moederdag met heel het gezin uit wezen eten.
Over drie weken is ze ook nog jarig ...... ppppffff vindt het moeilijk maar we maken er 1 groot feest van, zoals mijn moeder het wilt.

Groetjes Kruimel

connie
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: Wo 08 Feb 2006 11:52
Locatie: tilburg

Berichtdoor connie » Vr 19 Mei 2006 22:39

hallo Kruimel,

Wat erg van je moeder.
Gewoon lekker feesten nu kan het nog je weet maar nooit wanneer het niet meer kan. Het is wel allemaal dubbel he maar geniet maar zolang het nog kan.

groetjes connie

ellen2
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: Di 04 Apr 2006 16:31
Locatie: Hattem

Berichtdoor ellen2 » Vr 19 Mei 2006 23:18

Hallo,

Ik ben gelukkig niet alleen, heb een lieve man, en 2 zussen en 1 broer waar ik alles mee kan delen. Mijn vader had keel-en longkanker, maar hij is geopereerd aan zijn long (alles weg) en bestraald voor zijn keel. Gisteren zijn we nog naar Groningen geweest, alles ok! Wel veel zwellingen, maar over een half jaar terugkomen. Mijn moeder is stervende aan darmkanker. Eind maart dit jaar gehoord. Tsjonge, eerst mijn vader een jaar ziek, gaat het eindelijk goed met hem, krijg je dit bericht over je moeder.....Ik ben 31 jaar, ik weet dat het zo is dat je je ouders op een gegeven moment moet missen, maar dat het zo moet...
Mijn moeder is 68, mijn vader 72. Kruimel, ik snap precies wat je bedoelt, mijn moeder wil ook nog meemaken wat er te meemaken valt! Moeilijk af en toe, maar wel fijn dat ze zo zijn. Als ze depri zijn, is het allemaal nog veel moeilijker! Ik hoop dat je je moeder nog lang bij je mag houden!!
Connie, dat jij schrijft dat je enig kind bent, knap van je dat je alles trekt!
Voor je gezin, en dat je werk ook nog doorgaat! Af en toe vind ik het lastig hoor, om nog naar mijn werk te gaan. Ik ga wel, en als ik er ben gaat het vaak wel, maar soms.....Ik moet mezelf af en toe echt dwingen!
Fijn om met lotgenoten te spreken, om alle ervaringen en gevoelens te delen....
groetjes, Ellen

connie
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: Wo 08 Feb 2006 11:52
Locatie: tilburg

Berichtdoor connie » Wo 24 Mei 2006 20:37

Hallo Ellen en Kruimel,

Hoe gaat het bij jullie, bij ons niet zo ik dacht aan een griepje maar het is toch iets meer mijn vader heeft slokdarmkanker en is niets meer aan te doen en hij heeft sinds 6 weken een stent zodat hij weer kan eten gisteren was ik bij mijn ouders en heb meegegeten en toen zag ik dat het weer niet goed ging met mijn vader, hij zelf zegt dat het de eerste keer was maar heeft heel zijn eten er weer uitgegooid, dit is dus weer maar even afwachten hoe dit verder gaat.

Ellen wat je schrijft dat je moeilijk vind soms om naar je werk te gaan dit heb ik ook ik werk in de horeca dus heel de dag mensen om je heen en je moet steeds maar vriendelijke blijven en lachen nou voor mij is dit soms heel erg zwaar nou hebben we gelukkig wel veel vaste gasten zodat bijna iedereen wel op de hoogte is van mijn situatie en ze leven ook wel erg met me mee maar toch soms........

Kruimel ik hoop dat je een gezellige dag hebt met de verjaar dag van je moeder en maak er wat van mijn dochter is zondag jarig en mijn ouders komen ook nou ik maak er wel een feestje van hoor misschien wel de laatste met mijn vader dus ........

Nou allemaal sterkte en groetjes

Connie

ellen2
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: Di 04 Apr 2006 16:31
Locatie: Hattem

Berichtdoor ellen2 » Di 30 Mei 2006 22:51

Hoi,

Connie, hoe is het nu? En met je vader? Heftig allemaal zeg!
Hier allemaal redelijk.
groetjes, Ellen

connie
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: Wo 08 Feb 2006 11:52
Locatie: tilburg

Berichtdoor connie » Do 01 Jun 2006 18:30

Hoi Ellen,

Nou bij ons gaat het ook redelijk het lijkt of mijn vader steeds meer moe is geen goed teken denk ik maar verder gaat het volgens mij vrij aardig hij eet goed en heeft geen pijn dus hoop dat het zo maar lang blijft.

Hoe gaat het met je werk ik heb echt af en toe baal dagen hoor en loop soms net een zombie over de vloer heb ik zelf het idee maar ja we moeten toch door met alles he we kunnen niet zomaar alles laten vallen.

En de Verjaardag van Romy was een feest mijn vader en moeder zijn niet erg lang gebleven maar het was in ieder geval wel gezellig

Ik wens jou ook veel sterkte en tot schrijfs

groetjes connie

ellen2
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: Di 04 Apr 2006 16:31
Locatie: Hattem

Berichtdoor ellen2 » Do 08 Jun 2006 16:26

Hoi,

Sorry voor de late reactie. Hier gaat het wel. Mijn moeder krijgt wel behoorlijk pijn, heeft nu ook morfine.
Op mijn werk, tjsa, pffff, doe heel veel op de automatische piloot, dat kan gelukkig want ik werk er al 6,5 jaar. Wel vind het het moeilijk om altijd maar aardig te zijn, hetzelfde wat jij hebt Connie. Ik werk op een uitzendbureau. Spreek ook heel veel mensen. Ik vind het moeilijk te relativeren als iemand steen en been klaagt over bv. een gekneusde teen..dat soort "dingetjes". Ik denk dan echt:"schiet op zeg..". Maar ja, we moeten ze wel serieus nemen, en aardig zijn.. :wink:
Gaat het eten nog goed van je vader?

connie
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: Wo 08 Feb 2006 11:52
Locatie: tilburg

Berichtdoor connie » Wo 21 Jun 2006 19:55

Hallo Ellen,

Ook ik moet zeggen sorry voor de late reactie maar wij zijn onder tussen verhuisd en hadden even geen internet vandaar. Wat erg van je moeder, heeft ze erg veel pijn en helpt de morfine een beetje.

Nou bij ons gaat het ook berg afwaarts mijn vader kan weer steeds slechter eten en het eten kan hij ook niet altijd binnen houden. maar hij houd zich groot voor ons en ik heb ook het idee dat hij pijn heeft maar hij zegt van niet hij loopt steeds krom en dan denk ik dat hij pijn heeft.
Ja hij zal het toch zelf moeten zeggen maar ik weet ook dat mijn vader een hele hoge pijn grens heeft dat hebben we al vaker meegemaakt.

Ik hoop dat je het een beetje aan kan en hoop je weer snel te horen
sterkte Connie

ellen2
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: Di 04 Apr 2006 16:31
Locatie: Hattem

Berichtdoor ellen2 » Ma 26 Jun 2006 22:44

Hoi Connie,

Wat erg zeg, dat je vader weer achteruit gaat. Balen!
En die pijn....pff, moeilijk om te zien.
Hier gaat alles z'n gangetje, mijn moeder is druk aan het ontkennen, maar moet langzaam toegeven omdat het lichamelijk toch echt zwaar wordt. Ze ligt veel op bed, ook als ze bezoek krijgt. Nou, dat deed ze een paar weken geleden echt nog niet. Toen wilde ze persé rechtop zitten als er bezoek kwam, het liefst in een stoel. Aan dat soort dingen merk je wel dat het allemaal achteruit gaat.

Hoe is het bij jullie?
groetjes, Ellen

soofje-bvb
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 28 Jun 2006 08:59

Berichtdoor soofje-bvb » Wo 28 Jun 2006 09:01

mijn vader is afgelopen december overleden aan een melanoom. Op 6 mei, een half jaar later, hebben mijn broertjes en ik een boom geplant in het bos, die gedoopt met champagne en getoost op mijn vader, op het feit dat we zoveel fijne jaren met hem hadden gehad en hoe hij had genoten van zijn leven. Misschien een tip, mij heeft het wel goed gedaan.. xx

ellen2
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: Di 04 Apr 2006 16:31
Locatie: Hattem

Berichtdoor ellen2 » Di 18 Jul 2006 06:08

Dat is wel een heel mooi gebaar, een boom planten!
Wij hebben een paar weken geleden nog foto's laten maken met het hele gezin, dus ook met mijn ouders erbij, mijn broer en zussen en alle kleinkinderen. Die zijn wel heel mooi geworden.
Dit zodat we straks nog een mooie foto hebben. Ook een foto van mijn ouders alleen.

Connie, hoe is het nu met je vader?
Iedereen veel sterkte gewenst!
groeten, Ellen

connie
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: Wo 08 Feb 2006 11:52
Locatie: tilburg

Berichtdoor connie » Wo 19 Jul 2006 20:12

Hallo allemaal,

met mijn vader is het niet zo goed hij is vandaag bediend en hij is heel erg zwak hij heeft nu ook pijn daarvoor slikt hij nu nog paracetamol maar hij voelt het nog steeds dit is dus geen goed teken.
twee weken geleden is hij naar het ziekenhuis geweest ze hebben een nieuwe stent geplaatst maar daar heeft hij erg veel last van het was voor ons vandaag dus een sombere dag maar ook mooi om zo toch nog een wens van mijn vader in vervulling te laten gaan na het olieen zij hij dat hij nu klaar was en hier alles was afgemaakt en dat hij met een gerust hard kan gaan wij hebben dit bevestigd maar toch blijf je hopen dat hij er nog lang zal zijn maar ja we moeten wel reeel blijven hoe raar dit ook klinkt.

Hoe gaat het bij jullie

Veel sterkte allemaal
groetjes Connie


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten