mijn vader heeft voor de 3 de keer kanker

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
claud
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 03 Apr 2007 19:54

mijn vader heeft voor de 3 de keer kanker

Berichtdoor claud » Wo 04 Apr 2007 18:55

hallo allemaal mijn naam is claud(37) ben nieuw hier op de site. Mijn vader(70) heeft leverkanker. Het begon 5 jaar geleden met kanker in het oog (melanoom retina) dat is in leiden bestraald. Na een tijd was het genezen zoals ze zeggen. 2 Jaar geleden kreeg hij te horen prostaatkanker. Ook dat is bestraald en genezen. In maart dit jaar krijgt hij te horen leverkanker. hij gaat naar een oncoloog en die zegt dat dat al bekent was in augustus voorig jaar. maar daar wist mijn vader niks vanaf. Dus zijn wij naar de huisarts gegaan die om dat onderzoek in augustus had gevraagt.Zegt die( doodleuk) dat hij dat bericht niet goed had gelezen en had even over het hooft gezien dat mijn vader al een afwijking van 1,8 cm had. Dus 7 maanden verder krijgt hij de uitslag multipele levermetastasen van 1,5 tot 4.0 cm. En dat er nog ergens anders iets zit. Maar dat gaan ze nog uitzoeken. Dus moet hij weer die molen in, en hij is al zo moe. Licht alleen maar op bed en heeft pijn en heeft bijna geen eetlust. Hoe moet dit nu verder en heeft iemand dit ook meegemaakt?
Groeten claud

ellen2
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: Di 04 Apr 2006 16:31
Locatie: Hattem

Berichtdoor ellen2 » Do 05 Apr 2007 10:46

Hoi,

Ik ken het niet, mijn vader heeft keel-en longkanker gehad, het gaat nu redelijk met hem. Mijn moeder is overleden aan darmkanker. Ik zou alleen heel goed doorvragen bij de artsen, ook wat hun verwachtingen zijn over het verloop. Ze zullen het niet zo snel uit zichzelf zeggen, maar als je doorvraagt krijg je wel een goede indicatie van zijn kansen. Ik zou als je kwaad bent op die huisarts, daarin wel stappen ondernemen. Een klacht indienen, of in ieder geval een brief schrijven waarin je aangeeft hoe je je voelt! Dan blijf je daar in ieder geval niet mee zitten. Ik wil je heel veel sterkte toewensen! Hopelijk kan iemand op dit forum je helpen.
groeten, Ellen

claud
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 03 Apr 2007 19:54

Berichtdoor claud » Do 05 Apr 2007 15:27

hoi ellen
ten eerste bedankt dat je reageerde. Ik hoop dat het met je vader positief blijft gaan. met mijn vader gaat het vandaag wat beter.Hij was even op en had bijna geen pijn en met eten ging het ook wat beter. Hij heeft gisteren een botten scan gehad, en moet dinsdag een leverpunktie. dus gaan we een spannende tijd krijgen. Maar er op terug te kijken wat je zegt, ik heb met die arts gesproken en hij zegt alleen maar dat het een foutje was en dat het hem spijt. Maar daar koop je niks voor.Ik weet niet als het eerder was onderkt of het anders was als nu. mijn huisarts (een andere) zegt dat het niks uit had gemaakt. dan had mijn vader er alleen 7 maanden om over te piekeren. en als dat nou beter is ? Ik denk het niet. Ik weet alleen dat mijn vader's arts er zijn best op zal doen om mijn vader zo goed mogelijk te helpen. Je bent alleen kwaat om hoe ze met een menseleven omgaan. Als of het niks waard is.
In ieder geval doet het wel goed om met andere te praten zoals jij.
Bedankt hiervoor en heel veel sterkte met je vader.
groeten claud

claud
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 03 Apr 2007 19:54

Berichtdoor claud » Do 19 Apr 2007 18:42

aan iedereen die dit wil lezen.
we hebben al wat uitslagen , goed en slecht. het goede is mijn vader heeft geen verdere uitzaaingen. het slechte is het is de agresive vorm. nu gaan ze kijken als er een behandeling is die bij hem past. mijn vader voelde zich een tijdje beter. kon weer veel dingen doen en zelfs met de kleinkinderen voedbal spelen, en hebben gegrild. maar vandaag naar de uitslag van de leverpunktie storte zijn leven weer in. hij zegt zijn doods vonnis gekregen te hebben. hoe kan ik hem weer positief krijgen wie heeft tips aub.
groeten claud

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Berichtdoor stoffeltje » Do 19 Apr 2007 22:31

hallo claud,
wees er voor hem en luister.
probeer naar positieve dingen met hem te leven.
kan er iemand met hem mee als hij naar de dokter gaat,ik las dat er wat over het hoofd gezien was .
maar wat naar ,het is een rotweg.
het is moeilijk voor andere om hierop een advies te geven ,zelf ken ik je vader niet en weet niet wat hij als positief ervaard.
bij mijn broer waren het vakanties met kleinkinderen,en 1 dochter die eerder ging trouwen .
dagjes uit met de kinderen.
soms waren er dingen die wat aangepast moesten worden,maar hij genoot ervan .
soms kunnen het kleine dingen zijn.
heel veel sterkte,stoffeltje

claud
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 03 Apr 2007 19:54

Berichtdoor claud » Za 28 Apr 2007 01:49

afgelopen woensdag moesten we weer met mijn vader bij de arts zijn. geen goed nieuws, er is geen programa waar hij nog aan mee kan doen.ze dachten eerst nog aan RFA behandeling. maar omdat hij eerst kanker in het oog en daarna prostaatkanker heeft gehad en niet 4 maar 7 tumoren in de lever heeft past hij niet in dat programa. hij krijgt dinsdag de eerste van de twee gemokeuren . als na de twede keur (om de drie weken) geen verandering is, stoppen ze. hij moet maar van de dagen genieten , zeggen ze. (ja dat kan je ook als net te horen hebt gekregen dat ze
eigenlijk niks meer voor je kunnen doen). nou maar hopen dat het laatste middel ons samen nog wat tijd geeft.en dat de artsen deze keer alles eerlijk tegen mijn ouders zeggen.
claud

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Berichtdoor starfleet » Ma 30 Apr 2007 05:23

claud schreef:afgelopen woensdag moesten we weer met mijn vader bij de arts zijn. geen goed nieuws, er is geen programa waar hij nog aan mee kan doen.ze dachten eerst nog aan RFA behandeling. maar omdat hij eerst kanker in het oog en daarna prostaatkanker heeft gehad en niet 4 maar 7 tumoren in de lever heeft past hij niet in dat programa. hij krijgt dinsdag de eerste van de twee gemokeuren . als na de twede keur (om de drie weken) geen verandering is, stoppen ze. hij moet maar van de dagen genieten , zeggen ze. (ja dat kan je ook als net te horen hebt gekregen dat ze
eigenlijk niks meer voor je kunnen doen). nou maar hopen dat het laatste middel ons samen nog wat tijd geeft.en dat de artsen deze keer alles eerlijk tegen mijn ouders zeggen.
claud


Hopelijk slaat de chemo aan en is je vader nog wat meer tijd gegund.

Veel sterkte ermee.

Anne


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten