mijn vriend heeft alvleesklierkanker

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
nathalieelisabeth
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 17 Jul 2007 10:54

mijn vriend heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor nathalieelisabeth » Di 17 Jul 2007 11:02

hallo allemaal

ik ben nathalie en moeder van 4 kinderen we hebben gisteren te horen gekregen dat mijn vriend en vader van de kinderen alvleesklierkanker heeft nu staat hij geplant om 7 augustus geopereerd te worden maar nu wilde ik weten wat zijn kansen zijn als ik dit allemaal lees op google dan zie ik het niet vrolijk in helpt zo een operatie wel ik lees zelfs dat zo een operatie dingen slechter dan beter kan maken

hoop dat iemand mij meer antwoorden kan geven hoe zo een operatie gaat en wat de overlevingskansen na operatie zijn hoe lang het herstel duurd enz

groetjes nathalie

Hanne
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Vr 20 Jul 2007 23:18

Berichtdoor Hanne » Za 21 Jul 2007 23:16

Ik heb helaas geen antwoorden voor je, maar wil je wel heel veel sterkte wensen met alles.
Groet,
Hanne

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Zo 22 Jul 2007 17:37

hoi Nathalie,
ik denk dat de enige die je vraag écht kan beantwoorden de arts van je partner is. Op internet staan veel verhalen, maar iedereen is verschillend, zeker als het kanker betreft en iedere situatie van binnen is verschillend. Verder zul je veel negatieve verhalen vinden. Positieve verhalen zijn minder vaak 'nodig' om te schrijven.
Heel veel sterkte in elk geval... dit moet ongelooflijk moeiljik voor jullie zijn!

knuf
jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Zo 22 Jul 2007 22:00

Beste Nathalie,

Zoals Jodyi al zegt, kan alleen de arts vertellen over zijn kansen.
Wel is het natuurlijk zo dat de arts het zinvol acht om te opereren.
Of anders gezegd, als er geen hoop meer was, wordt er ook niet meer geopereerd.
Dus zo bekeken moet er hoop zijn.
Laat je niet gek maken door verhalen van anderen.
Iedere mens is anders, dus ook iedere geval van kanker is anders.
Houd moed.

Liddy

nathalieelisabeth
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 17 Jul 2007 10:54

Berichtdoor nathalieelisabeth » Ma 23 Jul 2007 09:39

hoi allemaal

bedankt voor jullie berichtjes en we gaan er voor hopen op het beste vandaag hebben we een afspraak en horen we meer

hou jullie op de hoogte

groetjes nathalie

danielle6
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: Vr 02 Mar 2007 14:13
Locatie: DEN HELDER

sterkte

Berichtdoor danielle6 » Ma 23 Jul 2007 12:39

ik wil jullie heel veel sterkte en kracht toewensen.
..liefs danielle
mij naam is danielle,en sind 3mnd geleden hebben we te horen gekregen dat mijn moeder alvleesklierkanker heeft met uitzaaiingen naar de lever.je wereld stopt op het moment dat je dat bericht hoort,want er is geen hoop meer.

Lola
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 26 Jul 2007 23:02

Berichtdoor Lola » Do 26 Jul 2007 23:11

Hallo, mijn tante heeft hetzelfde en vorige week is ze geopereerd. Er was 90% kans dat de kwaadaardige tumor weggehaald zou kunnen worden. We waren dan ook erg positief over de uitslag. Helaas kregen we het nieuws te horen wat we niet wilden horen. Ze zijn meteen gestopt met opereren: haar lever was aangetast en er zijn uitzaaiingen in het bloed. Dat wil zeggen dat haar overlevingskansen nihil zijn. Haar levensverwachting zal niet langer dan een jaar zijn, zo onbegrijpelijk nog allemaal, wat een klote ziekte. Dit is misschien een nogal negatief verhaal, maar wat ik hiermee wil zeggen is dat er wel een grote overlevingskans was en dat ze helaas onder die 10% viel.

Elk verhaal en ziektebeeld is anders, het enige wat je kunt doen is positief zijn en bij de dag gaan leven!! Heel veel succes!!

nathalieelisabeth
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 17 Jul 2007 10:54

Berichtdoor nathalieelisabeth » Do 09 Aug 2007 22:24

hoi allemaal

sorry voor dit late bericht:

vandaag is mijn vriend geopereerd althans dat hebben ze geprobeerd helaas is het zo dat de tumor al doorgegroeid is door de 2 belangrijke vaten en hebben ze hem dus niet kunnen verwijderen dit was voor ons een behoorlijke klap hoe het nu gaat weten we niet ze hebben een kweek genomen van de tumor en de lymfeklieren en horen over 5 dagen meer over uitzaaiingen enz


hoop dat er misschien nog iets anders uitkomt maar de hoop is erg klein


bedankt iedereen voor jullie berichtjes

groetjes nathalie

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Vr 10 Aug 2007 00:10

Beste Nathalie,

Het spijt me dat je dit nieuws te horen hebt gekregen.
Zoals je zelf al zegt, hopelijk krijgen jullie volgende week te horen dat er nog een sprankje hoop is.
Als het nog niet uitgezaaid is, zijn er misschien nog andere manieren om de tumor kleiner te krijgen.
Probeer positief te blijven, hoe moeilijk dat ook zal zijn.
Fijn dat je via dit forum enige steun krijgt, het is je van harte gegund.
Veel sterkte,

Liddy

nathalieelisabeth
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 17 Jul 2007 10:54

Berichtdoor nathalieelisabeth » Do 04 Sep 2008 12:28

hoi allemaal

afgelopen maandag 25 augustus is angélo overleden aan de gevolgen van deze rotziekte :cry:

ben nu op zoek naar mensen die ook met kleine kinderen zijn en hoe sleep je jezelf en je kinderen erdoorheen

groetjes nathalei

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Do 04 Sep 2008 12:47

Gecondoleerd met het verlies van Angélo.
Hopelijk krijg je reacties van mensen die jouw situatie herkennen.

nathalieelisabeth
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 17 Jul 2007 10:54

Berichtdoor nathalieelisabeth » Do 04 Sep 2008 14:55

hoi liddy

ik hoop het ook het is zoo zwaar onze kinderen zijn nog jong dus waarschijnlijk zullen in elk geval 2 kinderen hun vader niet kennen of herrinneringen hebben

groetjes nathalie

nicky-30
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Wo 19 Nov 2008 08:39

sterkte

Berichtdoor nicky-30 » Vr 05 Dec 2008 18:21

lieve nathalie

heel veel sterkte met het verlies van je vriend.hoop dat je het een beetje red met de kinderen en leef heel erg met je mee.mijn vader heeft 2 weken terug ook de diagnose gehad en wil perse morgen nog sint vieren met mijn kids maar hoop dat hij het haald.wat snel gaat deze rotziekte he.

wil je een hele dikke knuffel geven en denk aan je.

liefs nicole
nicole 30 jaar,samenwonend en moeder van 2 jonge kinderen

nathalieelisabeth
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 17 Jul 2007 10:54

Berichtdoor nathalieelisabeth » Vr 05 Dec 2008 21:18

hey hey

bedankt voor je berichtje en natuurlijk veel sterkte de komende tijd

groetjes nathalie
OP 25-08-2008 MIJN LIEVE MAN EN VADER VAN MIJN KINDEREN VERLOREN AAN DE VRESELIJKE ZIEKTE DIE ALVLEESKLIERKANKER HEET MJIN SCHAT MOCHT 40 JAAR WORDEN

nicky-30
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Wo 19 Nov 2008 08:39

Berichtdoor nicky-30 » Za 06 Dec 2008 07:27

las dat je vriend nog 2 jaar na diagnose heeft geleefd.dat wist ik niet.dat is voor ons zowiezo afgesloten hoofdstuk.de artsen vermoedden dat mijn vader de alvleesklierkanker al 2 jaar had dus als hij een jaar eerder was geweest hadden ze nog iets kunnen proberen maar nu zit het in bloedvaten,en overal uitgezaaid.mijn vader eet niet meer en kan niet eens meer lopen en ligt hele dag thuis in bed in de woonkamer dus dan snap je het wel neem ik aan.je stuurde nog een berichtje maar weet niet of die voor mij was want stond jeetje geen sorry zeggen want voor alvleesklierkanker is geen genezing maar dat stuurde ik namelijk ook niet want dat weet ik zelf ook wel.geeft niet hoor.

we gaan vandaag onze laatste sint met mijn vader vieren en dat wordt voor ons heel speciaal en verheug me er erg op en mijn vader helemaal.

groetjes nicole
nicole 30 jaar,samenwonend en moeder van 2 jonge kinderen

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Za 06 Dec 2008 13:03

Een hele fijne Sint toegewenst.
Blijf zo lang mogelijk proberen mooie herinneringen op te bouwen.
Nu kan het nog.
En je zult wel merken, je hoeft niet altijd te praten.
Ik heb zelf hele goede herinneringen aan een natuurfilm op t.v. die we samen gezien hebben.
Heel veel sterkte.


PS. (Mijn man is aan longkanker overleden.)


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten