Schoonvader hersentumor, niet te opereren -> kansen..?

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
esra
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Zo 10 Aug 2008 03:04

Schoonvader hersentumor, niet te opereren -> kansen..?

Berichtdoor esra » Zo 10 Aug 2008 15:41

Dag,

We hebben 2 weken terug te horen gekregen dat mijn schoonvader een hersentumor heeft 3 bij 3 cm, vrij diep gelegen in de hersenen. De mri scan wees uit dat er niet te opereren valt. Hij is 64 jaar, en erg optimistisch en in goede conditie, maar ja, dat wil misschien niets zeggen...
Morgen wordt er iets weefsel weggenomen voor onderzoek wat voor tumor t is. Ze vertelden ons dat het waarschijnlijk kwaadaardig is, maar kwaadaardig of goedaardig...het zit er en kan niet weg, dus het is niet goed.
Graag hoor ik ervaringen van lotgenoten, wat de kansen zijn als er niet te opereren valt. Is bestraling altijd mogelijk bv, en kun je daar iets levensverlenging mee bereiken???
Hoe zit het met laser therapie dat veelal toegepast wordt in Duitsland???
Kan dit ook met hersentumoren, of alleen met lever/darm kanker.
Heeft iemand nog tips voor behandeling?
Ik ben over 1 week ook nog eens uitgerekend, hij wordt 1e keer opa, en we willen zo graag dat hij dit meemaakt.

Vriendelijke groet

Esra

dorothea
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Do 13 Okt 2005 15:35

voeding en gezondheid

Berichtdoor dorothea » Zo 10 Aug 2008 17:25

Hallo Esra,

Wat een naar bericht hebben jullie gekregen. Een tumor is het signaal van het lichaam dat het afweersysteem ernstig is verzwakt. De slijmvliezen raken beschadigd, gifstoffen hopen zich op en er kan zich een tumor vormen op juist die beschadigde plek. Het is dan ook van groot belang om het afweersysteem te verhogen, door gezond te eten en leven.
Belangrijk zijn de verse groentesappen, salades, kiemen en tarwegrassap, dit noemen wij levend voedsel. Alle bewerkte voeding (koken, bakken, wokken etc.) doet het afweersysteem verzwakken.
Vaak kan er sprake zijn van een verborgen voedselintolerantie, waardoor het afweersysteem verzwakt en kanker kan ontstaan. Je kunt een intolerantie hebben voor gluten of de biogene aminen en addtieven. Veel stoffen zijn kankerverwekkend. Het is belangrijk om biologisch te eten en zo zuiver mogeijk te leven en eten. Wat nu belangrijk is, is kwaliteit van leven, zonder pijnen en met voldoende levenslust en energie.
Ik wens je alle goeds, veel succes met de bevalling en heel veel sterkte voor jouw schoonvader.

Met vriendelijke groeten,

Didy
www.levendvoedsel.nl
Levend voedsel is mijn beste medicijn.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Zo 10 Aug 2008 22:12

Beste Didy,
Een tumor is het signaal van het lichaam dat het afweersysteem ernstig is verzwakt.

Dat kun jij wel van mening zijn, heb je daar ook wetenschappelijk bewijs van?
Ik heb nogal moeite met de stelligheid waarmee jij je beweringen doet.
Je zou juist heel voorzichtig moeten zijn in het zomaar aanbieden van welke methode dan ook aan mensen die met kanker geconfronteerd worden.
Ik wil je dan ook heel dringend verzoeken om voortaan in je berichten duidelijk aan te geven dat jij een alternatieve manier volgt.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Zo 10 Aug 2008 22:29

Beste Ersa,

Kun je aangeven welke laserbehandeling je bedoelt?
Is dit een alternatieve behandeling?
Wees vooral voorzichtig voor je alternatieven gaat proberen.
Er zijn nogal zeer dubieze praktijken in het buitenland bekend, ook in Duitsland zitten artsen die vooral op je geld uit zijn.
Zie ook mijn reactie op Didy.

Als er niet geopereerd kan worden, zijn de overlevingskansen zeer verschillend.
Is het een heel langzaam groeiende tumor, dan is de prognose veel gunstiger dan bij een sneller groeiende tumor.
Vooral het gegeven dat je schoonvader in goede conditie is, geeft hem meer kansen.

Je mag er gewoon vanuit gaan dat je schoonvader meemaakt dat hij opa wordt.
Nee, dat weet ik niet zeker, maar waarom zou je doemdenken?
Heel veel sterkte.

esra
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Zo 10 Aug 2008 03:04

Berichtdoor esra » Do 14 Aug 2008 04:11

Hallo,

Bedankt voor jullie reactie's!
Allereerst, mijn schoonvader is een super gezond iemand, lette altijd al erg op voedsel, dus ik geloof absoluut niet dat dit vehaal waar dorethea het over heeft uberhaubt iets met mijn schoonvader te maken heeft in dit geval.

Waar het ons nu om gaat is, hoe we zijn levenskansen kunnen verlengen.
De tumor, waarvan we volgend week uitslag over krijgen wat voor type enz (gister biopsie gehad) kan zegt men niet verwijdert worden, zelfs niet een gedeelte omdat deze vertakt zit tussen de goede hersencellen, en de mogelijkheid bestaat dat hij verlamd raakt.
Is bestraling altijd mogelijk ongeacht waar deze tumor zich bevindt???
Zo ja, praat je dan als er bestraald kan worden over weken levensverlenging, of mogelijk ook jaren?

Ik had over laser therapie van Vogl gehoord, en een kennis van mijn ouders heeft dit ook ondergaan nadat ze opgegeven was in Ned. Ze heeft 10 jr met kanker door kunnen doorleven, helaas voor 1 mnd terug overleden. Er was haar 1 jr gegeven. Zij ging naar Frankfurt, dus het bewijs heb ik ook echt, al geloof ik zeker dat er genoeg kwakzalvers bestaan.
Zij had alleen lever/darm kanker, maar wat ik wilde weten is, of er mogelijkheid bestaat om ook te laseren bij hersentumoren?

Vriendelijke groet

Esra

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Do 14 Aug 2008 11:01

"Gewone" bestraling is niet een straal richten op een plek, maar een cirkel van stralen.
Waarom een cirkel?
Hoe werkt bestraling?
De straal komt van buitenaf, gaat het lichaam in en door deze straal heel nauwkeurig te richten, komt hij op de plek terecht waar je hem wilt hebben.
Als je maar één straal gebruikt, moet die straal dus heel krachtig zijn. Waardoor de straal ook alles beschadigt wat de straal op zijn baan naar de plek tegenkomt.
Hoe kun je nu voorkomen dat hij veel te veel beschadigd?
Door nu een cirkel van stralen te sturen, die allemaal een beetje kracht hebben, krijg je heel veel banen van stralen die op een punt uitkomen.
De vele stralen zelf zullen door het beetje kracht wat ze hebben, alles wat op hun baan ligt niet of nauwelijks beschadigen.
Echter waar alle stralen bijeen komen, op de plek die je wilt hebben, zijn al die beetjes straal samen één krachtige straal die de plek wel kunnen vernietigen.
Hoe dichter de stralen bij de plek komen, hoe dichter de stralen bij elkaar komen te liggen en zodoende kun je niet voorkomen dat ook weefsel zwaar beschadigd wordt wat dichtbij de plek ligt.
Hoe verder je van de plek komt, hoe lichter de beschadiging van het weefsel tot zelfs geen beschadiging.

De vraag is nu of dit met laser ook kan.
Ik heb geen kennis van laser.
Wordt laser ook in een bundeling gegeven?
Of gebruikt men maar één laserstraal, wat doet dit straal dan op zijn baan naar de plek toe?
Een orgaan wat redelijk dicht aan de oppervlakte ligt is makkelijker te bereiken, dan een plek diep in de hersenen.

Hoe is het nu met jou en de baby?
Gaat alles goed?
Zorg dat je voldoende aandacht aan jezelf geeft, daar is je schoonvader ook mee gebaat.
Succes met de bevalling.

Natahlie
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 25 Mar 2008 13:09

Berichtdoor Natahlie » Zo 24 Aug 2008 12:39

Mijn vriend heeft een hersentumor. Helaas geen behandeling.
Ken je de kankerstichting www.STOPhersentumoren.nl al?

Suc6 met alles,
groetjes,
Nathalie

Jan1977
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: Do 19 Mei 2005 21:11
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Berichtdoor Jan1977 » Di 02 Sep 2008 20:10

Vreselijk om dit allemaal te lezen en ik kan er nog altijd heel erg slecht tegen dat er zoveel mensen zijn die kanker hebben of krijgen. Toch wil ik altijd proberen anderen te helpen en daarom wil ik toch laten weten dat bij mijn moeder de bestralingen wel hielpen. Ze had maar liefst 4 hersentumors en na de bestralingen knapte ze helemaal op. Wat mij alleen vreselijk boos maakt is dat ze na de bestralingen niet meer gekeken hebben naar het resultaat. Waarschijnljik wilden ze dit niet meer omdat ze naar hun zeggen 'niets meer voor haar konden doen'. Ik weet zeker dat de tumors gekrompen zijn want ze knapte enorm op en ook de klachten werden veel en veel minder maar helaas hebben ze het later niet weer gedaan en is mijn moeder dus overleden... soms begrijp ik helemaal niets van de medische wereld, zodra ze denken dat ze niets meer kunnen doen gaan ze moeilijk doen en voor mij is dat onbegrijpelijk... Heel erg veel sterkte met alles en alsjeblieft, laat je niet afschepen door artsen !!

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Wo 03 Sep 2008 15:34

Soms geeft men bestraling of chemo, niet om te genezen, maar puur om de tumor wat te laten slinken, waardoor je minder problemen hebt of zelfs tijdelijk opknapt.
Mijn man kreeg de keuze wel of niet chemo. Er werd meteen bijgezegd, daar zul je niet van genezen, je bent al terminaal, wel kan het zijn dat je kwaliteit van leven tijdelijk verbetert.
Halverwege de chemotherapie heeft men gekeken of de tumor minder werd. Dat was zo en daarom mocht hij de rest van de chemo ook hebben.
De chemo verkleinde de tumor, waardoor hij nog een paar goede maanden heeft gehad, de uitzaaiingen gingen in die tijd onverminderd door.
Het zou zo kunnen, dat het voor jou leek alsof de bestraling jouw moeder beter maakte, maar dat dit enkel uitstel was.
Misschien wilde je moeder niet dat jij wist dat ze al terminaal was en wilde ze jou laten geloven dat ze beter werd.


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten