Mijn ervaring met Kanker!! en vragen over lymfeklier kanker?

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
Sergio
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 28 Nov 2008 05:52
Locatie: Almelo
Contact:

Mijn ervaring met Kanker!! en vragen over lymfeklier kanker?

Berichtdoor Sergio » Vr 28 Nov 2008 06:55

Hallo Allemaal..!!

Het is inmiddels vrijdag 28 november 2008. Ik ben net vrij van me werk het is 6 uur in de ochtend. tijdens mijn werk heb vannacht erg veel nagedacht, en dat vooral over Kanker.

als eerst zou ik beginnen om me even voor te stellen. Ik ben Sergio en ben bijna 20 en woon in Almelo waar ik ook werk bij Taxi centrale Almelo.
Ik heb erg veel meegemaakt in mijn leven. Ik heb op 4 jarig leeftijd een ernstig auto ongeluk gehad waardoor ik aan mijn linker hand 4 vingers mis. Heb dus alleen me duim nog maar. Na jaren lange revalidatie ben ik super boven op gekomen. Ik kan alles met me hand maar loop wel al heel mijn leven tegen moeilijk heden op. Maar dat niet betreft mijn hand hoor.

Toen ik 9 jaar was hebben ze geconstateerd dat ik ernstig chronisch ziek was ik zou een tumor hebben bij mijn blaas prostaat en zaadstreng. Van circa 12, bij 9 cm Rhabdomyosarcoom hete die. Er werd mijn ouders en mij verteld dat er weinig hoop voor me was, maar toch gaven we de moet niet op. Naar ander half jaar chemo heb ik een operatie van 16 bijna 17 uur gehad. Erg zware maar ook zeer risico volle operatie. ze hebben 3 kwart van mijn blaas verwijder en mij algehele prostaat verwijder. na de operatie heb ik 2 weken op de intense of care gelegen. na 2 weken wanneer ik iets herstelt was van de bijna 17 uur durige operatie ging ik weer veder met de chemos nog 2 maandjes het was aftellen. elke keer weet de zelfde spanningen voor een chemo als kind zijnde van 9/10 jaar. de zwaarste chemo kuur die er was. dood ziek 1 hele week in bed kotsent en niks eten ik woog 26 kilo lijk bleek er zat totaal geen leven meer in me.

Ze zeggen altijd de laatste loodje wegen het zwaarst en dat was ook absoluut zo. de laatste 5 weken chemco ben ik ook nog bestraalt geweest radio therapie iedere dag in het azc Groningen. een hell was die ander half jaar. tot dat ik genezen werd verklaard de mooiste dag in mijn leven, genezen nooit meer te maken met die rot Tering Tyvus Kanker ziekte.. dacht ik...

Ander half jaar later kreeg mijn moeder een telefoontje van haar vader mijn opa. Hij zou een tumor hebben en ook nog een vrij grote werd hem gezegd. mijn moeder als een gek naar haar vader toe om hem te helpen. met mijn opa in de auto vertrokken ze na het AZG in Groningen naar de zelfde zeldzame zeer goeie arts die ik ook heb gehad. Na nader onderzoek werd er verteld tegen mijn opa dat hij een tumor in zijn buik had. De tumor was bijna anderhalf kilo zwaar, de artsen geloofden het zelf niet zo iets kwam zelden voor en ging dus het hele academisch ziekenhuis Groningen door. Na operatie en bestrallen kwam hij er van af. maar 2 maanden later kreeg hij te horen dat hij prostaat kanker had en de maar mee moest leren leven. Het is nu ruim 8 jaar geleden en mijn opa leeft nog steeds gelukkig ook al heeft hij prostaat kanker.!!

Zoals je kan lezen komt het veel voor in mijn Familie ik kan zo nog wel een paar situaties opnoemen maar dan blijf ik aan het schrijven. mijn nichtje is ander half jaar later over leden aan een hersentumor, mijn oma het zelfde jaar baar moederhals kanker. mijn tante vorig jaar ook baarmoederhalskanker en is nog steeds niet genezen.!!!

Maar waar ik eigenlijk voor kwam was mijn broer. ik maar me ernstig zorgen om hem hij heeft nu als 5 weken een groot gezwel in zijn hals zitten..!! De artsen zelf zaten te denken aan lymfeklier kanker, Ik ben hier totaal niet bekend mee en maak me heel erg zorgen. hij moet maandag met spoed na het ziekenhuis voor verderen onderzoeken..!! ma kan iemand mij hij misschien de gevolgen van vertellen..!! ik ben erg ongerust....

Ik heb Alles in het kort opgeschreven en heel eenvoudig. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Als ik anderen kan helpen doe ik dat graag.

Groetjes Sergio

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Berichtdoor stoffeltje » Vr 28 Nov 2008 19:08

hallo sergio,
zelf heb ik geen ervaring met lymfeklierkanker.
wel een tijdje gelezen ivm iemand anders.
vragen ook aan de arts zelf duidelijk stellen.

zo te lezen heb je een flink zware tijd achter de rug en nu nog.
ik wens je heel veel sterkte,op dit forum staan meerdere soorten aandoeningen van plaatsen van kanker.
succes.
liefs stoffel.


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten