Wat ga ik tegemoet?

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
Norky
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 28 Nov 2008 17:16
Locatie: Amsterdam

Wat ga ik tegemoet?

Berichtdoor Norky » Vr 28 Nov 2008 17:25

Mijn moeder is twee weken geleden verteld dat ze longkanker heeft. Het hele gezin is in rep en roer en we weten allemaal niet goed wat we moeten doen. Mijn moeder is zelf heel positief maar ik weet niet of ze dit alleen maar voor ons doet.
Nu blijkt na verder onderzoek dat zij ook een uitzaaiing heeft in de lever. Volgende week woensdag begint de chemokuur. Ik heb nog nooit met kanker te maken gehad. Ik heb geen idee wat mij allemaal tegemoed gaat komen. Ik kan er alleen over lezen. Ik voel me heel erg hulpeloos maar wil dit niet bij mijn familie leggen. Nog niet. Iedereen is nog te veel bezig met de shock verwerken. Ik hoop dat ik op deze manier met mensen in contact kan komen die mij gewoon meer kunnen vertellen. Ik wil meer horen. Sorry als ik chaotisch overkom. Ik ben even mijn weg kwijt.

Norky

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Berichtdoor stoffeltje » Vr 28 Nov 2008 18:53

hallo norky,
erg moeilijk en beangstigend dit toch zo plotseling te horen in jullie gezin en omgeving.
begrijp goed dat je de weg kwijt bent met je gevoel.
dit een plekje geven is ook erg moeilijk.
toen mijn broer dit hoorde en vertelde aan ons hield hij zich ook stoer,terwijl de rest van de fam. het gevoel had een stomp in de maag te krijgen.
hij was weldegelijk bang,het zat in zijn lichaam.
verder verloop om ermee om te gaan is in het begin in ieder gezin anders.
schrijf er hier over,er zijn meer mensen die er veel moeite mee hebben.
liefs en sterkte stoffeltje

nicky-30
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Wo 19 Nov 2008 08:39

Berichtdoor nicky-30 » Vr 05 Dec 2008 18:26

hoi norky

zou je graag raad willen geven maar zit met zelfde vragen als jou.mijn vader heeft weken terug diagnose alvleesklierkanker met allemaal uitzaaingen gekregen en kan nu elk moment sterven.eet niet meer en slaapt alleen maar dus helaas is het bij hem te erg voor chemo.
heb je ondertussen al beetje gekeken hoe je ermee om moet gaan want ik zou niet weten hoe.
wens je heel veel sterkte.

liefs nicole
nicole 30 jaar,samenwonend en moeder van 2 jonge kinderen


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten