Mijn vader heeft een hersentumor (Deesje)

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
Deesje
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 30 Mei 2010 18:44

Mijn vader heeft een hersentumor (Deesje)

Berichtdoor Deesje » Zo 30 Mei 2010 18:51

Aankomende woensdag krijgen wij thuis de uitslag van de hersentumor van mijn eigen vader, (nu 59.. 2 kinderen: Mijn broertje (9) en ikzelf (15))
We wachten nu al 4 maanden op een definitieve uitslag, omdat ze niet willen opereren om te kijken of het een hersentumor is, (ivm het moeilijke gebied) worden er telkens foto's gemaakt, om het groei proces te zien. Maar de neuroloog zei vorige keer dat de kans heel klein was dat we te maken hebben met een AVM.. (vergroot bloedvat.)

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn vader heeft een hersentumor (Deesje)

Berichtdoor liddy » Zo 30 Mei 2010 19:57

Hopelijk valt de uitslag mee.
Jullie zijn te jong om dit nu al mee te moeten maken.
Ik heb bewondering voor de manier waarop je er mee omgaat.
Wees welkom hier om je verhaal te vertellen.
Sterkte.

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn vader heeft een hersentumor (Deesje)

Berichtdoor stoffeltje » Zo 30 Mei 2010 20:24

hoi deesje,
zal een spannende tijd zijn!
zal duimen vor jullie!
hier is altijd wel een luisterend oor/oren ,dus als je vragen hebt of wat van je af wilt schrijven...
:wink:
stoffeltje

Channiee
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: Do 06 Mei 2010 12:15

Re: Mijn vader heeft een hersentumor (Deesje)

Berichtdoor Channiee » Di 01 Jun 2010 12:30

Hoi deesje,

Spannend hoor om op de uitslag te wachten.
Mijn zusje heeft ook een hersentumor, ik weet hoe je je voelt..
Als je iemand nodig hebt om mee te praten, kan je mij gerust mailen.
Ik ben zelf ook nog maar 16, en het is moeilijk om mee om te gaan.
Heel veel sterkte meis.

Liefs, Chantal.

Deesje
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 30 Mei 2010 18:44

Re: Mijn vader heeft een hersentumor (Deesje)

Berichtdoor Deesje » Wo 02 Jun 2010 22:12

Vandaag dus de uitslag gehad.
De uitslag is eigenlijk niet heel verduidelijkend; het is bijna niet gegroeid. (Waarop mijn vader natuurlijk bijna een gat door het UMC wilde springen..)
Maar helaas zegt dit niks, want het enige wat zeker is, is dat we niet met iets te maken hebben wat op dit moment agressief is. Al is dit al een hele opluchting opzich, je weet niks. Het kan nog steeds een tumor zijn, die tijdelijk even langzaam groeit.. Over 4 maanden maar weer verder zien dan!
Maar ik was enorm opgelucht, maar werd gebeld in de les. Meteen na de les naar m'n vriendin gestormd en heb haar huilend omhelst; ik was gewoon zo blij.. En zij natuurlijk ook. Iedereen dacht dat de uitslag vreselijk zou zijn, omdat ik er zo verdrietig bij stond, maar ik was juist enorm blij! : )

Ondertussen gaat het hectische leventje door thuis, want m'n vader blijft wel gewoon werken. Hierdoor rijd mijn moeder elke dag van Zeewolde (20 km van Almere) naar Amsterdam Zuid-Oost. (Ze heeft nog maar 1 maandje haar rijbewijs, gehaald vanwege mijn vaders ziekte) en ik breng 's ochtends mijn broertje naar school, en cross daarna naar school.. En 's avonds rijd mijn moeder ook weer naar Amsterdam, en daarom kook ik wel eens etc. Allemaal niet erg, maar met school, werk, sport enzo, breekt het me af en toe wel even op..

Daarnaast is papa heel erg aangebrand, en snel chagrijnig van de pillen die hij tegen de epilepsie krijgt.
Eigenlijk is er al sinds februari geen rust meer in huis.. Mijn moeder eet ontzettend slecht..- In februari kreeg mijn vader ineens een heel zware epilepsie aanval, in dierenpark Renen, waarbij hij zelfs even dood is geweest, en gereanimeerd is door omstanders.. Wij kende dit van hem niet, en daar volgde natuurlijk onderzoeken op. Met tot noch toe geen duidelijk uitslag..

Bah wat een gedoe allemaal. Wel fijn dat ik nu eigenlijk een plekje heb gevonden om het kwijt te kunnen. Want ik kan echt alles bij mijn vriendje en vriendinnen kwijt, maar zij snappen (gelukkig hoor!) niet altijd hoe het is.. Hoe hectisch, onzeker, en vervelend..
(Maar ik ga wel 18 juni naar Kane, iets leuks om op uit te kijken!)

Bedankt voor het luisteren, en reageren allemaal.

Channiee
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: Do 06 Mei 2010 12:15

Re: Mijn vader heeft een hersentumor (Deesje)

Berichtdoor Channiee » Wo 02 Jun 2010 22:17

Jeetje wat een ellende zeg.
Zeker dat je ook nog niet alle duidelijkheid erover hebt.
Weet je wel al wat voor soort hersentumor het is, of niet?

Je gezin heeft wel al het 1 en ander meegemaakt met je vader zeg,
rande van de dood, is wel heel heftig.

Gelukkig dat je met je vriendje en je vriendinnen er goed over kan praten,
sommige begrijpen het, en sommige niet. Kan je ze niet kwalijk nemen, maar kan wel heel moeilijk zijn.
Je komt er in deze tijd ook achter wie je vrienden zijn, zal je vast wel gemerkt hebben al !

Praat hier maar lekker van je af ! Doe ik zelf ook.
Als er iets is, mail maar gerust.
Je bent 15 toch?
Ik vind dat je met 15 jaar al heel goed en volwassen hierover kan praten en alles kan formuleren.
Knap van je.

Heel veel sterkte !
Liefs, Chantal.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn vader heeft een hersentumor (Deesje)

Berichtdoor liddy » Wo 02 Jun 2010 22:23

Het is een hele opgave voor je, Deesje.
Wellicht is het een idee om eens met de huisarts te gaan praten.
Om samen met hem/haar te bekijken hoe jij het beste met de situatie om kunt gaan.

Luister je ook een beetje voor mij op 18 juni bij Kane?
Als er iemand is die je begrijpt, dan is het wel Dinand van Kane.
Ik hoop dat het een geweldig optreden wordt voor je.

Deesje
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 30 Mei 2010 18:44

Re: Mijn vader heeft een hersentumor (Deesje)

Berichtdoor Deesje » Wo 02 Jun 2010 22:30

Ben inderdaad 15, en we doen allemaal ons best ermee te "dealen".. En dat lukt me steeds beter natuurlijk.. : )

We weten verder helemaal niks, omdat ze het gebied niet in willen. Dat is te risico vol, (het ligt tussen het spraak en geheugen gedeelte), en het vervelende hiervan is, dat wanneer ze zeggen; het is foute boel. Dan is het ook foute boel; weghalen kunnen ze niet, of durven ze helaas niet aan..
Ja die "vlek op de MRI" heeft wel het beste plekje uitgekozen.. Hij zal niet zo snel z'n huisje uitgeschopt kunnen worden..

We wachten rustig af, en het is ook wel fijn om te zien hoe m'n vader opleefde vandaag. Hij was heel erg aan het doem-denken..
Mijn moeder zei; "je moet naar de kapper," dan zei hij: "Wim hoefde ook niet naar de kapper." (Wim was een collega van hem, die na chemo's helemaal kaal was, en uiteindelijk is overleden..)Nu is hij vanmiddag meteen helemaal trots naar de kapper gegaan.
Maar toch heeft hij in z'n achterhoofd, net als wij allemaal, dat het wel ineens kan gaan groeien. Maar dat is niet waar we nu aan willen denken.
Als opdracht hebben we van de neuroloog mee gekregen om heel erg goed op zijn spraak en geheugen te letten, en zodra ons iets opmerkt meteen aan de bel trekken. Dat gaan we doen, en dan zien we over een een paar maanden verder!

En ik zal een beetje voor iedereen naar Kane luisteren ;)

Channiee
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: Do 06 Mei 2010 12:15

Re: Mijn vader heeft een hersentumor (Deesje)

Berichtdoor Channiee » Do 03 Jun 2010 20:19

Het is fijn dat je vader opleefte.
Dat zijn hele mooie momenten en geniet er zoveel mogelijk van.
Ik hoop voor je dat het niet verder groeit, ga van het positiefe uit.
Misschien zoals liddy zei, om met iemand erover te praten.
Je kan hier natuurlijk al terecht, maar om met iemand face to face te praten, is toch fijner.
Heel veel sterkte meis.

Liefs,

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn vader heeft een hersentumor (Deesje)

Berichtdoor stoffeltje » Ma 07 Jun 2010 12:07

hoi deesje,
lukt het wat?
stoffeltje

Channiee
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: Do 06 Mei 2010 12:15

Re: Mijn vader heeft een hersentumor (Deesje)

Berichtdoor Channiee » Zo 13 Jun 2010 22:01

Hoi dees,

Hoe gaat het nu met je vader?
Trek je het zelf nog een beetje?

x


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten