help mijn moeder heeft kanker!!!

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
fleur86
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 08 Sep 2010 15:46

help mijn moeder heeft kanker!!!

Berichtdoor fleur86 » Wo 08 Sep 2010 16:15

hallo iedereen,
bij mijn moeder(51) is er 3 weken geleden amandelkanker ondekt
ja hoe reageer je hier op?
ik heb nooit een goeie band met mijn moeder gehad in verband met haar alcohol gebruik nu is ze sinds een jaar gestopt en hebben wij sinds een half jaar een ijzersterke band op gebouwd dan krijg je plots te horen dat je moeder kanker heeft ik heb altijd er naar verlangt naar een band met mijn moeder zoals ik die nu heb toen ze het mij vertelde gaf ze mij een knuffel en hebben we allebij tranen met tuiten gehuild. dat was voor mij iets nieuws eerlijk gezegd kan ik me niet meer herinneren wanneer ze mij voor het laatst een knuffel had gegeven.
na veel onderzoeken en gesprekken is er uit gebleken dat het niet te opereren valt maar er geen uitzaaiïngen zitten.
nu 7 weken achtereen moet ze iedere dag bestraalt worden en iedere woensdag krijgt ze dan haar chemo.
haar vriend doet geen flikker, mijn oudste zus is te druk met haar werk en mijn jongste zusje zit voor een jaar als au-pair bij een ander gezin, ik werk fulltime savonds en snachts heb een gezin met 2 kinderen en sinds 4 weken nog eentje op komst en nu moet ik dus ook het huishouden van mijn moeder erbij pakken die 20 min van mij af woont niet erg ver zou je zeggen maar waar haal ik de tijd vandaan ben erg missenlijk van de beginstadium zwangerschap waar ik nu in zit erg emotioneel en af en toe heb ik het gewoon niet meer!! uitijndelijk ben ik de enige aangewezen persoon die alles met mijn moeder mag gaan regelen zelfs mijn vader waar ze al 10 jaar van is geschdeien en elkaar nooit hebben kunnen luchten of zien rijd regelmatig met haar naar het ziekenhuis!
wat zal er gebeuren als de chemo en bestraling niet aanslaan en wat als het wel aanslaat!? hoelang heeft ze nog?
geen idee en niemand die mij dat kan vertellen moet ik nu de kans nemen en alles vertellen wat er al heel mijn leven op mijn lever heeft gezeten of moet ik het juist niet doen en er van genieten de tijd die we nu nog hebben? zal ik er spijt van krijgen als ik het doe maar juist ook als ik het wel doe kan zij het aan of kan ik het aan met mijn beginnende zwangerschap? ze is namenlijk op het moment erg onstabiel psychisch gezien maar ik ook.
zal ik haar wel kunnen vertellen dat ik zwanger ben of juist niet omdat ik bang ben dat ze de informatie niet aan kan of zal het haar juist kracht en doorgaansvermogen geven?
al bij al heb ik het druk emotioneel en vooral vol met vragen!
groetjes uit Breda

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: help mijn moeder heeft kanker!!!

Berichtdoor stoffeltje » Wo 08 Sep 2010 19:23

hallo fleur,
dat zal als een flinke klap aan zijn gekomen, en net nu het goed verloopt met de omgang met je moeder.
neem niet teveel op je schouders!
kunnen jullie er geen maatschappelijkwerker bij vragen zodat het niet op jou alleen terecht komt?
denk aan je kindjes!
het vertellen dat je zwanger bent kan een positieve uitwerking hebben.
trekt ze goed op met je andere kindjes?
als je nog dingen aan je moeder kwijt wilt, nu kan het nog!
doe het rustig en kijk hoe het gaat, ga op je gevoel af, hoe moeilijk ook.
hoelang je moeder nog te leven heeft kan ik niet zeggen, al zou ik het willen.
een moeilijke vraag,heeft je moeder alles geregelt voor als de tijd daar is?
nu kan ze het zelf nog aangeven!
neem zelf tussendoor ook een adempauze, ook voor de kinderen.
bv. een uitstapje naar dierentuin .
hoe gaan de kinderen er mee om?
ga zn. naar de huisarts om te praten en leg de situatie uit.
doe rustig aan met de zwangerschap<makkelijker gezegt dan gedaan>, maar jullie levens gaan door.
je bent hier altijd welkom als je wat af wilt schrijven of vragen hebt!
stoffeltje..


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten