mijn moeder heeft longkanker

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
janneke18

mijn moeder heeft longkanker

Berichtdoor janneke18 » Di 06 Mei 2003 11:35

he allemaal!!!!!

ik ben blij dat ik deze site gevonden heb. ik zit met een aantal dingen.
ongeveer een anderhalve maand geleden hebben ze bij mijn moeder longkanker ontdenkt. het is een kleincellige, en dus kunnen ze er niet veel aan doen. deze kuur slaat waarschijnlijk nog aan, maar binnen een tijd komt het weer terug en dan kunnen ze het waarschijnlijk niet meer verhelpen. ik zit nog met zoveel vragen, weet niet hoe ik moet doen, hoe zijn jullie er allemaal mee omgegaan? hadden jullie ook nog zoveel vraagtekens??

groetjes,
janneke

Madam
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: Ma 05 Mei 2003 10:43

Berichtdoor Madam » Di 06 Mei 2003 14:02

tuurlijk zijn er nog vragen. heel veel zelfs. en ik ben al een tijdje op internet aan het zoeken, maar er is zo weinig erover te vinden. misschien dat er over longkanker wel meer te vinden is.
sterkte iig.

shaulin

Re: mijn vader heeft longkanker

Berichtdoor shaulin » Ma 19 Mei 2003 17:46

Hoi, bij mijn vader hebben ze een maand geleden longkanker vastgesteld met uitzaaiingen naar de hersenen(twee kankergezwellen). Ze hebben dan ook gezegd dat het ongeneeslijk is. Hij heeft nu 10 x bestraling gehad maar er zijn inderdaad zoveel vragen. Wie er wil mailen om samen onze problemen in feite te vertellen mag dit gerust en ook mensen die iemand kennen en iemand kende met longkanker mag me mailen. groetjes shaulin
Shaulin@pandora.be

daantjuh

Berichtdoor daantjuh » Di 20 Mei 2003 19:38

Hallo allemaal, ik ben danielle, vreselijk om te horen janneke dat bij jouw moeder longkanker is ontdekt, helaas is mijn moeder 1,5 week terug zelf aan dikke darmkanker overleden en zocht ik dus ook sites waar ik met mensen kon praten. Ik zag dat je je zoveel af vroeg en ik wil je graag helepen. Ik zou voor de vragen over de ziekte zelf contact opnemen met het antoni van leeuwenhoek ziekenhuis, of bij de desbetreffende ziekenhuis waar je moeder behandeld word daar zijn namelijk mensen die je over van alles en willen en kunnen informeren. maar natuurlijk zit je ook heeel erg met het emotionele misschien, hoe moet het als het ondenkbare gebeurd? Is zij zelf bang? hoe moet het op dit moment verder nu? wat ik gedaan heb is heel goed met mijn moeder er over praten. en toch nog elke dag genieten. Helaas ken ik je niet goed genoeg om meer "tips" of antwoorden te kunnen geven. maar je mag me altijd dingen vragen. Waarom? omdat het met mijzelf nu vrij goed gaat en het heel goed kan verwerken en andere daar graag bij wil helpen, wat niets is zo erg om dit mee te moeten maken. veel liefs danielle

Karen14

Berichtdoor Karen14 » Za 14 Jun 2003 13:43

Ik heb vorige week te horen gekregen dat mijn moeder longkanker heeft door vergiftiging van asbest... overal zijn al uitzaaiingen, en het zit al in haar bloed. Het gaat zelfs zow snel dat ze waarschijnlijk 2004 niet meer haalt, de dokters geven haar namelijk nog een half jaar. Er valt niets meer tegen te doen, hooguit kan haar leven worden verlengd met een paar maanden. Ze is pas de 2e vrouw in nederland die deze vorm van kanker op deze leeftijd heeft gekregen. Ze is 41 en de vorm die ze nu heeft komt alleen maar voor bij oude mannen van boven de 70.
Het klinkt ontzettend gevoelloos al deze feiten, maar ik kan bijna niet meer anders praten.. Iedereen die ik spreek (vrienden, vriendinnen etc.) kunnen mijn gevoel namelijk niet begrijpen en staan dan hulpeloos. Daarom ben ik blij dat hier mensen zijn die wel begrijpen wat ik voel...

Gast

Berichtdoor Gast » Di 16 Sep 2003 13:01

beste allemaal
Mijn vader heeft waarschijnlijk ook longkanker van asbest hij is 59. deze week krijgen wij de uitslag

aliejenne

janneke18

bedankt voor de reacties

Berichtdoor janneke18 » Vr 26 Sep 2003 10:06

hee allemaal!!!

lang niet meer op deze site wezen kijken, doet je goed om te lezen dat veel mensen hebben gereageerd!

op dit moment gaat het niet zo goed met mijn moeder, ze ligt weer in het ziekenhuis en we hebben te horen gekregen dat ze moet gaan genieten van iedere dag die ze nog heeft. het geluk is nog wel dat de tumor op dit moment niet in werking is, maar dat is allemaal afwachten, daarna kunnnen ze er meer over zeggen.
het is gewoon heel moeilijk je weet dat je gewoon afscheid moet gaan nemen van mama. en kan gewoon soms boos worden dat chemokuur en bestraling niet heeft geholpen, maar goed.... ik geniet nog heel veel van haar en hoop dat ze nog even bij me kan blijven!
ik wens jullie allemaal ook heel veel sterkte!!!!

groetjes,
Janneke


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten