Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n kop

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
xcoolxlordx
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: Do 30 Dec 2010 00:08

Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n kop

Berichtdoor xcoolxlordx » Do 30 Dec 2010 13:04

Hallo,
ik ben een meisje van 15 jaar en ik hou erg van mijn vader.
Maar ik weet het even allemaal niet meer dus ik zocht op het internet een forum om mijn hart te luchten, ik zal het vanaf het begin vertellen.
(Dit begon vanaf 16 september 2010) Mijn vader (49 jaar) werd ziek, thuis dachten we allemaal aan een griepje. Hij had koorts niet heel hoog en was verkouden en nog meer zulke dingen.
Dus hij bleef thuis, en ging uitzieken. Mijn vader hield altijd van eten ook al was hij ziek, maar het vreemde was dat zijn eetlust nu ook verdween, en hij sliep erg veel. Dus hij ging naar de dokter maar die raadde gewoon een parasetemol aan. Toen kreeg hij kiespijn, dus hij moest naar de tandarts en die heeft er wat aangedaan. Maar het ging erg ontsteken en het ging niet meer over. Dus weer naar de dokter, hij gaf een bepaalde medicijnen mee, en die moest hij elke dag innemen, maar weer werkte het niet. En weer ging hij naar de dokter uiteindelijk gingen ze een bloedtest doen, omdat hij nog steeds koorts had in die lange periode. Een paar dagen later kregen we de uitslag te horen. De dokter belde naar ons huis en vertelde dat zijn bloedgehalte erg laag was. En het konden verschillende oorzaken zijn, een erge ontsteking in het lichaam, of leukemie. Mijn vader die de telefoon had opgenomen vertelde aan ons het nieuws, en ik vroeg wat leukemie is. Hij vertelde dat het bloedkanker is, maar goed behandelbaar en dat dat het waarschijnlijk niet is. Dus ik dacht er niet meer aan. Deze periode was ongeveer 3 werken. De dokter had een afspraak gemaakt bij het Sophia ziekenhuis voor verder onderzoek, dus mijn ouders gingen daarheen en kregen schokkend nieuws te horen. Het bleek dat het al vastgesteld was dat mijn vader acute leukemie heeft. En daar deden ze weer een bloedonderzoek, voor een man is het rond de 8,0 een goed getal, maar mijn vader had 3.9! Dus hij kreeg te horen dat hij dezelfde dag nog moest opgenomen worden. Mijn ouders reden terug naar huis en belde mij onderweg op. Ik zat op school zonder enige zorgen. Maar toen die mobiel afging in mijn broekzak, werd mijn leven compleet verandert. Ik ging naar de leraar om te vragen dat ik mijn mobieltje mocht opnemen omdat het belangrijk was. Ik liep naar de gang en ging zitten op een bankje, en ik kreeg te horen dat mijn vader acute leukemie heeft, en dat over een aantal uurtjes al wordt opgenomen en dat hij bloed krijgt. Ik begon te janken, en kon haast geen woorden uitbrengen in de telefoon. Ik kreeg mijn vader aan de telefoon en ik wist gewoon echt niks te zeggen. Uiteindelijk hingen we de telefoon op, ik ging terug naar de klas met de tranen in mijn ogen, niemand merkte nog iets op. Ik ging zitten en begon te janken, en keek op toen er een andere leraar binnen kwam die vroeg naar mij. Hij ging met me praten in een ander lokaal en vertelde dat mijn moeder had opgebeld om het vreselijke nieuws te vertellen. Ik kon haast niet praten ik geloofde het niet, mijn kaak trilde zo erg en de leraar zei dat ik naar huis mocht. Dat deed ik naar het lesuur, ik vertelde het aan mijn vriendinnen en die vingen me op. Daarna ging ik naar huis en daar stond mijn vader bij de poort, en ik zag hem nu heel anders, als een zieke vader zag ik hem nu. Ik omhelsde hem en kon niet meer loslaten. Maar dat moest wel. We gingen naar binnen en gingen aan tafel zitten, niemand kon wat zeggen, we waren allemaal bang, boos verdrieting enz. Mijn vader werd opgehaald door familieleden en werd naar het ziekenhuis gebracht. Hij was erg moe, en werd witter dan eerst, zijn bloedgehalte was nog verder gezakt. Hij kreeg een aantal dagen bloed zodat het weer omhoog kon gaan, en toen kwamen die lange behandelingen die voor mijn gevoel eindeloos doorgaan waar ik nu nog middenin zit.
De eerste chemo duurde 5/6 weken, hij was heel lang niet thuis. Helaas liep de chemo niet makkelijk, hij kreeg er allemaal andere dingen van. Eerst kreeg hij vuurrode ogen, zijn armen werden blauw, en hij begon al te vermageren. Maar nog niet kaal. Het ergste was dat hij rond de 3de week van de 1ste chemo iets met zijn darmen kreeg, ze werktten niet meer. Hierdoor kreeg hij zware medicijnen, en hij stond op het puntje om naar quarantaine te gaan. Maar gelukkig ging het een paar dagen later eindelijk weer iets beter. Hij kreeg er ook nog andere dingen door hij kon haast geen eten meer binnenhouden.
En de ergste schok was dat hij van lichaam gewoon verandert was, mijn vader woog nogal zwaar hij woog 105 kilo. Maar na de 1ste chemo woog hij nog 79 kilo. Hij leek net een klein oud mannetje, ondertussen begon hij ook wat haar te verliezen.
Uiteindelijk naar een lange zware periode mocht hij onverwachts naar huis van de dokters. Hij stond ons met open armen op te wachten bij de ingang. Want dat is logisch als je 4 weken in een klein kamertje moet blijven. En die andere 2 weken wel uit het kamertje mag.
Hij mocht naar huis en dat ging goed, hij bleef een week thuis. Maar toen kwam de 2de chemo.
Eerst liep het voorspoedig dit keer kreeg hij geen rare dingen, hij bleef eten en alles. Maar toen kreeg hij pijn in zijn buik, want ze nu eigenlijk nog steeds niet zeker weten was het is. Die dag is gezegd dat hij schimmel op de longen had, en daar kreeg hij pillen voor, helaas kreeg hij er wel koorts van. Ik weet niet alles precies meer maar hij kreeg nog een aantal dingen met de 2de chemo. En toen mocht hij naar huis! 13 december 2010 mocht hij naar huis, en we dachten allemaal dat hij kerst mee kon vieren, maar dat bleek dus niet zo te zijn. 23 december werd hij weer opgenomen, want hij had die dag 40,9 graden koorts. Dus weer naar het ziekenhuis. De dokters zeiden dat het een korte opname zou worden, en dat hij misschien nog voor kerst thuis zou zijn, Niet dus!!! mijn vader ligt nu nog in het ziekenhuis en nog weten ze niet zeker wat hij nu weer heeft. We hopen nog allemaal dat hij voor oud en nieuw thuis is, dat hoop ik echt. Anders is dit mijn ergste paar maanden van mijn leven. Dat is het al. De dokters dachten eerst dat hij schimmel op zijn lever en milt had, maar daar denken ze nu weer anders over, gisteren hadden ze een foto gemaakt en ze zagen allemaal kleine dingetjes bij zijn lever, ze denken aan absesjes. Vandaag gaan ze met een naald in zijn buik recht naar zijn lever om wat van de kleine dingetjes op te zuigen, en kijken wat het is. Hopelijk hebben ze dat voor vrijdag. De dokter zeiden al dat het net een achtbaan is, dan gaat het weer goed, maar dan weer slecht en gaat de achtbaan omlaag.

Ik voel me zelf erg bang, verdrietig, onzeker, boos,
Ik praat er niet veel over, ik denk er veel over na en ik wordt van binnen opgevreten.
Op school probeer ik altijd vrolijk te doen, en er niet over na te denken, maar dat is onmogelijk. Een tijdje ging het ook erg slecht met mij op school want ik zit op de middelbare school op Havo en dat is best zwaar en veel huiswerk waar je veel tijd aan moet besteden, maar als je nu meemaakt wat ik meemaak is dat haast gewoon onmogelijk.
Het erge is nog dat het nog een hele lange tijd zal gaan duren, en de onzekerheid is het allerergst zal mijn vader het overleven...
Ik weet het even niet meer, ik kan ook niet zomaar even naar mijn vader gaan, want daar moet ik eerst anderhalf uur voor reizen. En dat is natuurlijk ook niet leuk.
Ik wil gewoon dat het weer allemaal het oude wordt,

En ik wil nog zeggen dat ik vindt dat mijn vader erg dapper is, en dat ik hoop dat die met zijn 50ste verjaardag wel thuis zal zijn, want dit jaar waren de feestdagen voor mij, en mijn moeder , vader en zus geen pretje....

Bedankt voor het lezen

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor stoffeltje » Do 30 Dec 2010 19:50

hallo,
heel goed dat je hier alles opschrijft,het is ook wel erg veel wat jullie voor de kiezen krijgen.
je bent ook nog veel te jong om dit al zo mee te moeten maken.
en je vader ook zo jong.
wees er zoveel mogelijk voor je vader,en praat met hem.
ook over je gevoel dat mag!
je zit zelf ook in een soort 8baan met je gevoel.
als het praten hierover niet lukt schrijf het van je af.
maar prop het niet op,huilen mag!!!
je mag verdrietig en boos zijn,het is ook jou vader!
op school heb je daar een mentor of meester waar je er mee over kunt praten?
het is heel normaal dat je je dan niet altijd kan consentreren.
je bent hier altijd welkom als je wat kwijt wilt of vragen hebt.
praat ook met je moeder en zus over hoe je je voelt.
is je zus jonger?
heel veel sterkte en echt je bent welkom!
stoffeltje..

xcoolxlordx
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: Do 30 Dec 2010 00:08

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor xcoolxlordx » Vr 31 Dec 2010 12:08

Hey bedankt stoffeltje dat je reageerde,
ik heb een mantrix op school, maar daar praatte ik ook wel is mee, maar daar bleef het ook bij.
Mijn zus is ouder dan mij die is 18,

Maar vandaag is er helaas weer een teleurstelling bij, we dachten allemaal dat die thuis zou zijn met oudjaarsavond maar hij kreeg plotseling weer koorts.
En hij heeft de leverpunctie gehad die erg pijnlijk was, we moeten nu wachten op de resultaten voordat we eindelijk is weten wat die nou precies heeft.
En maandag krijgt hij een ruggenmergpunctie om te kijken of hij nu vrij is van de leukemiecellen, als hij ze nog wel heeft moet hij een 3de zware chemokuur.
Maar als dat niet zo is moet die in begin februari naar Amsterdam, en daar moet hij een week of langer blijven. Daar krijgt hij ruggenmergcellen van zijn broer, en hij krijgt nog een lichte chemo, en wordt bestraald. Maar we vinden het allemaal zo erg omdat hij nu met geen 1 feestdag thuis was, en zelfs met verjaardagen niet thuis was. We hebben gewoon nooit geluk, als we denken dat het goed gaat krijgt hij wel weer wat.
Gr.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor liddy » Vr 31 Dec 2010 12:57

Ja, kanker is een achtbaan.
Jammer dat jij daar nu ook al kennis mee moet maken.
Heel begrijpelijk je reactie, echter probeer die reactie een klein positief randje te geven.
Dan wordt het ietsje gemakkelijker.
Nu is je glas half leeg, maar probeer het glas eens half vol te maken.
Dus niet wat is er niet, maar wat is er wél.
Bijv. niet hangen in mijn vader was er niet thuis met Kerstmis.
Echter beseffen: ik ben op bezoek geweest bij mijn vader met Kerstmis.
Ik mag zo hopen dat er betere berichten voor je vader komen.
In ieder geval is de prognose voor acute leukemie bij volwassenen onder 60 heel erg gunstig.

xcoolxlordx
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: Do 30 Dec 2010 00:08

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor xcoolxlordx » Vr 31 Dec 2010 14:55

Heel erg bedankt voor jullie steun,

Helaas is vannacht een zus van mijn vader overleden aan kanker, maar zij had het heel ernstig ze had borstkanker en later hadden ze ontdekt dat er uitzaaiingen waren bij meer plekken, ze liep ongeveer al 2 jaar met deze ziekte. Ze is vannacht in haar slaap overleden.
Maar bij ons zit kanker best veel in de familie, mijn vader had een grote familie ze waren met z'n 7. Daarvan zijn er nu 3 overleden aan kanker en hijzelf is nu ziek.
Daardoor ga je ook twijfelen of hij het wel overleefd omdat de rest het niet heeft overleefd.

Gr.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor liddy » Vr 31 Dec 2010 16:19

Gecondoleerd met het verlies van je tante.
Heel begrijpelijk dat je gaat twijfelen.
Acute leukemie tast je weerstand aan, vandaar dat je heel gemakkelijk overal ontstekeningtjes krijgt.
Dit is heel iets anders dan uitzaaiingen.
Probeer erin te geloven dat de kansen voor je vader beslist veel beter zijn.
Ik wens voor je een beter 2011 dan 2010 voor jou geëindigd is.

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor stoffeltje » Vr 31 Dec 2010 19:53

hoi,
van harte gecondoleerd met het verlies van je tante!
voeg me bij liddy aan en wens je een beter 2011 toe.
veel sterkte!
stoffeltje

xcoolxlordx
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: Do 30 Dec 2010 00:08

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor xcoolxlordx » Zo 02 Jan 2011 18:05

Nogmaals bedankt,
Mijn vader mocht vandaag eindelijk even naar huis, maar hij moet nu wel elke dag weer naar het ziekenhuis om zijn medicijnen te krijgen.
Alleen is het niet zeker hoe lang die thuis kan zijn, want hij kan elk moment weer worden opgenomen als die weer koorts krijgt.
Dus hopelijk blijft die koortsvrij tot februari want dan krijgt hij de nieuwe ruggenmergcellen.

Gr.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor liddy » Zo 02 Jan 2011 18:15

Samen met jou hoop ik dat je vader heel wat dagen thuis kan blijven.

xcoolxlordx
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: Do 30 Dec 2010 00:08

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor xcoolxlordx » Vr 21 Jan 2011 15:14

Gisteren ging mijn vader weer voor de wekelijks controle voor zijn schimmel naar het ziekenhuis. Want hij krijgt elke dag medicijnen ertegen.
We kregen weer eens slecht nieuws te horen, de plekken zijn groter geworden.

Vandaag is hij onder de scan geweest en de plekken waren inderdaad groter geworden, ze gaan hem volgende week opereren, en een stukje van zijn lever afhalen om te kijken wat het nou precies is, we krijgen vanaf vandaag over 2 weken de uitslag. Het kan ook nog zo zijn dat het een schimmel is die niet geneesbaar is en dan is het zo dat de transplantatie niet door kan gaan, dus we zitten weer erg in de stres allemaal...
Ik dacht dat het nu allemaal een beetje beter ging. Maar dus weer niet.

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor stoffeltje » Zo 23 Jan 2011 13:48

hoi,
jammer dat bij je vader de plekken groter zijn geworden.
probeer wat afleiding te zoeken voor jezelf.
dat je met je gedachten er niet de hele dag aan denkt.
met vriendinnen op stap gaan, of een mp3 spelertje lekker hard aan.
tijd op uitslagen wachten duurt in je gevoel nl. lang.
heel veel sterkte stoffeltje.

xcoolxlordx
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: Do 30 Dec 2010 00:08

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor xcoolxlordx » Wo 09 Feb 2011 16:25

We hebben vorige week raar en weer een slecht nieuws gehad.
Het rare nieuws was de uitslag van de plekken op zijn lever. Zijn stukje lever gaat nu ondertussen heel Nederland door en is door al 2 artsen bekeken. Ze zeggen dat ze nog nooit zoiets hebben gezien, en dat het nog nooit is voorgekomen in de hele wereld. Lekker eng is dat. Ze denken dat de plekken geen schimmel meer zijn maar een soort wijnvlekken :| Ik weet het niet meer hoor.

Het slechte nieuws was dat de leukemie is terug gekomen, en dat de transplantatie die hij eigenlijk nu zou moeten hebben niet door kan gaan. Hij is maandag weer opegenomen voor een derde chemo. En dan moeten we maar afwachten of het nu wel eindelijk is goed gaat. Het was wel weer een grote afknapper want 3 weken geleden was de leukemie er nog niet, en vorige week opeens wel weer. Ik weet wel 1 ding dat het een rare- *...* ziekte is.
Dus nu maar weer zien of de chemo eindelijk is normaal en goed verloopt.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor liddy » Wo 09 Feb 2011 16:30

Zo is maar weer eens bevestigd dat kanker bij iedereen anders is.
Wat jammer dat de transplantatie niet door kan gaan.
Daar zat je niet op te wachten.
Hopelijk heeft de chemo nu wel het gewenste effect, ik mag het zo hopen voor je.

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor sonjas » Wo 09 Feb 2011 19:00

Onbegrijpelijk eigenlijk, dat je in deze tijd iets kan hebben wat nog zo onbekend is.
Wel heel vervelend, omdat alles weer zo onzeker word.
De eerste diagnose van mijn moeder was lymfeklierkanker. Toen bleek de tumor een melanoom te zijn (huidkanker in haar buik) en later was de definitieve uitslag een sarcoom. Ook hier weten ze niet het hoognodige van. Dan denk je ook; hebben wij dat weer. :?

Hopen dat de chemo zijn werk doet!!

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor anspatje » Wo 09 Feb 2011 22:31

ik hoop ook dat de chemo goed aanslaat.
En dat de operatie snel volgt.
En dat nou ook snel duidelijk word wat er nou op zijn lever zit.
Al die vragen al die onzekerheid en ook de pech.
Allemaal zo herkenbaar.
Het is echt een onvoorspelbare ziekte.
Sterkte!

xcoolxlordx
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: Do 30 Dec 2010 00:08

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor xcoolxlordx » Wo 23 Feb 2011 14:16

Gelukkig gaat de chemo nog goed op dit moment helaas valt zijn haar wel weer uit,
zijn lever blijft nog steeds vaag wat daarmee aan de hand is, het stukje lever bleek nu dat het de hele wereld over gaat. niet echt een fijn gevoel want dat is een teken dat het nog steeds erg onbekend blijft wat hij nu heeft aan zijn lever.
Hij is ondertussen nu al weer iets langer dan 2 weken in het ziekenhuis, voor mijn gevoel lijkt het langer.
Zijn tanden beginnen onstoken te raken en eentje zal er binnenkort ook uitmoeten dit komt door de chemo. hij is namelijk nu weer in de dip want al zijn waardes staan allemaal weer op 0. Dat is waarschijnlijk wel een goed teken dat de chemo aanslaat. laten we het hopen.
Hij is ondertussen alweer op de wachtlijst geplaatst bij Amsterdam, na deze chemo moet hij ongeveer 5 weken wachten en dan krijgt hij de transplantatie als alles goed gaat. Het blijft moeilijk.

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor anspatje » Vr 25 Feb 2011 23:12

gelukkig gaat de chemo goed.
Jammer van het haarverlies.
Kan me heel goed voorstellen dat t een beetje angs mee brengt wat je vaders lever aan gaat.
Je wil natuurlijk gewoon precies weten wat het is.
Vervelend van de ontstoken tanden.
Hopelijk slaat de chemo goed aan.
Ik zal mee duimen dat de operatie daarna snel volgt.
Heel veel sterkte met alles.

xcoolxlordx
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: Do 30 Dec 2010 00:08

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor xcoolxlordx » Di 01 Mar 2011 17:08

Mijn vader heeft gister weer een echo gehad, heel raar nieuws uit gekomen maar wel goed.
De plekken zijn kleiner geworden, maar nu dachten ze dat het misschien een soort opslagplaats was van de leukemie, dat komt heel zelden voor.
Nu snap ik er echt niks meer van?? Elke keer is het weer wat anders.
Maar het is wel een goed teken dat de plekken kleiner worden

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor stoffeltje » Wo 02 Mar 2011 17:21

hoi,
het is goed dat het kleiner wordt,maar zoals je gehoord hebt is het erg onvoorspelbaar.
hoop dat het snel duidelijker wordt voor jullie.
stoffeltje..

xcoolxlordx
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: Do 30 Dec 2010 00:08

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor xcoolxlordx » Do 03 Mar 2011 23:20

Gister middag heel slecht nieuws gehoord,
ze hadden een beenmergpunctie gister gedaan om te kijken of de leukemie weg was door de 3de chemo.
maar helaas kwam zijn dokter gister slecht nieuws brengen dat de leukemie er nog is.
ze dachten dat de leukemie misschien ondergedoken was in de lever vandaar die plekken. en daarom worden ze nu weer minder om dat ze zich weer verspreiden.
Dit is echt heel slecht nieuws. normaal zou er nu geen behandeling meer zijn....
maar de dokter zei dat hij misschien kan proberen om een 4de chemo te geven, maar dit zal eerst in overlegd moeten worden met Amsterdam. dit horen we woensdag of het mag/kan. Het enige probleem is dat er een 4de chemo nog bijna nooit is gedaan in Nederland. in Amerika gebeurd het wel. en het wordt een hele zware chemo waarschijnlijk. deze chemo wordt gegeven aan jongeren. Dus mijn vader zal een risico geval worden omdat hij 49 jaar is.
we hebben echt een hele zware klap hierdoor gekregen omdat we dit niet hadden verwacht. Hij voelde zich zo goed en hij zag er ook goed uit.
Ik ben echt ingestort. Want als dit niet doorgaat zal hij nog een paar weken/maanden hebben?? ik kan het gewoon niet geloven!

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor sonjas » Vr 04 Mar 2011 08:29

Wat een verschrikkelijk nieuws, dat is wel het laatste wat je wilt horen..
Heel veel sterkte!!!!!!

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor anspatje » Vr 04 Mar 2011 10:23

ojeee wat een vreselijk nieuws.
voorla na je vorige berichtje...
ik hoop dat ze toch de 4de chemo gaan proberen,
vooral omdat het nu goed met je vader gaat,
ik hoop dan dat hij zich door de heftige chemo slaat,
en dat het dan toch effect heeft.
heel veel sterkte gewenst en ik denk aan je!

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor liddy » Vr 04 Mar 2011 14:16

Wat erg om zo'n bericht te moeten aanhoren.
Ik had je zo graag beter nieuws gegund.
Sterkte met de beslissing wel of geen 4e chemo.

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor anspatje » Za 12 Mar 2011 10:00

hoe is het nu met jullie?
weten jullie al wat meer?
ik denk aan jullie

xcoolxlordx
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: Do 30 Dec 2010 00:08

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor xcoolxlordx » Ma 14 Mar 2011 16:55

Ja we hebben te horen gekregen dat ze de 4de chemo gaan doen!. Hij moet volgende week naar Amsterdam en dat gaat waarschijnlijk 4 tot 6 weken duren. Er is een grote kans dat het niet gaat werken maar ook dat hij kan overlijden aan de chemo maar daar denken we natuurlijk niet aan. We hebben in iedergeval weer een kans. Hij krijgt een week chemo daarna gelijk bestraling en de transplantatie van de cellen. Eerst zouden ze een paar weken wachten met de transplantatie maar anders waren ze weer bang dat de leukemie alweer terug zou zijn dus we hopen echt dat dit gaat werken het zal wel een zware tijd worden want ik denk dat die door deze chemo erg ziek zal worden. Maar Amsterdam is een goed ziekenhuis en beter geisoleerd dan zwolle. Bedankt voor jullie steun.


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten