beide ouders longkanker

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
zoetieke
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 04 Mar 2011 06:49

beide ouders longkanker

Berichtdoor zoetieke » Vr 04 Mar 2011 07:24

Men ma had al enige tijd last van een speciale hoest, heeft altijd gerookt, heb haar niet anders gekend.
de laatste tijd werd die hoest steeds zwaarder, ze ging enkele malen naar HA en steeds was de boodschap dat ze een chronische verkoudheid had,
steeds puffen en medicatie, het beterde een beetje dus was er hoop,
tot op een dag kreeg ze last in haar knie, het verergerde en ging naar dienst orthopedie hier in ons ziekenhuis in Bornem(Belgie)
Er werd miniscus vastgesteld en werd hieraan geopereerd, de verpleeging had tegen mij wel al gezegd dat er iets niet klopte met haar handelingen
en dat ik verder moest laten onderzoeken (geen kracht in haar armen) de dag nadien s'avonds, begon mama over heel haar lichaam te schokken,
HA opgebeld, vond niet direct iets dus ziekenwagen gebeld, spoedarts vond ook niet direct iets maar volgende dag werd er film van haar hoofd genomen en jaja daar werden al hersenmeta's opgezien die voort kwamen van de long,
verdere onderzoeken en biopsies gedaan, bleken nog meta's in lever,mild en botten te zitten,
mama kreeg cortisonen (hoge dosis) om de druk in haar hoofd te verminderen en daardoor kreeg ze nog eens een darmperforatie,
daarna is ze fel achteruit gegaan , haar laatste week heeft ze het heel benauwd en lastig gehad waardoor er ook met morfine is gestart
en op vrijdag 11/02/2011 is ze spijtig genoeg overleden op 62 jarige leeftijd. wat zal ik haar missen, ze was mijn beste vriendin.
Nu men papa en mama leven al 7 jaar gescheiden van elkaar, nu is bij papa ook een gezwel op de long gevonden,
hij was enige tijd hees en na onderzoek blijkt dat hij stembandverlamming heeft door dat longgezwel, nu moeten er nog verschillende onderzoeken gedaan worden om te zien welke behandeling ze hem kunnen geven want blijkt dat het gezwel tegen bloedbanen drukt,
wil hem nog lang niet kwijt en hoop dat ze hem vlug kunnen helpen hij is ook nog maar 64 hoor dus nog veel te jong.
ben er zelf ook nog maar 30 en enige dochter.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: beide ouders longkanker

Berichtdoor liddy » Vr 04 Mar 2011 14:15

Het is wel heel hard om op deze manier met kanker te maken te krijgen.
Hiermee wordt maar weer eens bewezen dat men longkanker over het algemeen pas in een zeer laat stadium ontdekt.
Je krijgt geen kans om te rouwen over je moeder nu je gelijk weer klaar moet staan voor je vader.
Het is heel goed dat je hier schrijft. Zo kun je nog een kleine beetje de zaak op een rijtje houden.
Heb je vragen, stel ze hier. Ervaringsdeskundigen genoeg hier.
Let vooral op jezelf, neem op tijd rust en schakel hulp in.
Er is meer hulp mogelijk dan je misschien weet.


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten