Moeder jong verloren aan kanker. Hoe nu mee omgaan?

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
anoniempje126
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 01 Apr 2011 22:58

Moeder jong verloren aan kanker. Hoe nu mee omgaan?

Berichtdoor anoniempje126 » Vr 01 Apr 2011 23:00

Hallo,
Mijn moeder was een sterke vrouw die lang gestreden heeft tegen haar ziekte. Ze vocht 9 jaar, met een pauze in van anderhalf jaar, tegen de ziekte van botkanker. In de pauze waarin de dokters haar vertelden dat ze genezen was, kreeg ze mij en was ze dolgelukkig. Totdat enkele maanden na mijn geboorte opnieuw kanker werd vastgesteld. Ditmaal met uitzaaiingen in de hersenen. Op het einde had ze een tumor en kon ze niets meer door haar linkeroog zien. De dokters vertelden haar 2 jaar voor ze uiteindelijk stierf dat ze niets meer voor haar konden doen. Ze bleef erg moedig en genoot van elk moment. Ze bleef ook strijden door middel van homeopathische middelen (met de gedachte, je kan er toch niets mee verliezen) al stond ze niet echt volledig achter dat homeopathische maar werd ze daarin vooral gestuurd door haar ouders. In 2000 stierf ze uiteindelijk en op dat moment was ik 6 jaar. Ik besefte het dus nog niet zo echt. Ik wist het wel maar het drong niet echt tot me door. De effectieve gevolgen zag ik ook pas onder ogen rond de leeftijd van 12. Dan werd ik nieuwsgieriger naar haar en haar dood en ben ik veel meer te weten gekomen dankzij mijn papa die mij meer over haar vertelde.

Waartoe ik wil komen is; het is sinds mijn 12 ongeveer dat ik begin te beseffen wat er gebeurd is en wat ik eigenlijk mis. Ik heb het er vaak nog heel moeilijk mee een moederfiguur te missen. Het is ook erg stil thuis aangezien mijn vader werkt en ik op internaat zit. In de weekends zijn we maar met 2 thuis aangezien ik dus ook geen broers of zussen meer heb kunnen krijgen. Op sommige momenten denk ik echt dat ik op sociaal vlak iets mis omdat ik een deel opvoeding niet gehad heb, namelijk een moeder-dochterrelatie. Ik heb zoveel zelfstandig moeten ontdekken en dat lukt maar dat brengt soms eenzame gevoelens met zich mee.
Een pijnlijk moment voor mij was namelijk gisteren: ik zat in de auto met enkele vrienden en de mama van een meisje die reed was mee aan het discussiëren (bijna als een vriendin) over de liefdesrelatie tussen één van hen en ging er volledig in op en gaf haar goede raad en haar mening. Op dat moment brak er iets bij mij. Ik voelde, ik heb zo'n moederfiguur nooit echt gehad en ik mis dat ongeloofelijk hard.

Nu wou ik graag weten of er andere mensen zijn die ook op jonge leeftijd hun moeder hebben verloren en hoe zij hiermee omgaan, gewoon wat ervaringen delen ik denk dat beide partijen hieruit dingen kunnen uithalen, het zou mij alleszins wel helpen:)

groeten
Sara (17j)

Jasmijn21
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 08 Mar 2011 21:12

Re: Moeder jong verloren aan kanker. Hoe nu mee omgaan?

Berichtdoor Jasmijn21 » Zo 03 Apr 2011 09:55

Halloo

Jemig zo jong al je moeder verloren... en 9 jaar ertegen gestreden wat lang.. wel erg knap van je moeder!!
ikben 21 en heb mijn moeder ook pas verloren aan kanker.. ik zou wel wat ervaringen uit willen wisselen

groetjess

Geke222
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 17 Apr 2011 17:59

Re: Moeder jong verloren aan kanker. Hoe nu mee omgaan?

Berichtdoor Geke222 » Zo 17 Apr 2011 18:04

Hee,

ik snap je verhaal wel, mijn moeder is eind januari overleden aan kanker!
eind oktober was bij haar longkanker geconstateerd met uitzaaiingen in de bijnier, limfeklieren.
Ik weetniet of je het fijn vind om er over te praten, maar laat het mij maar weten!

geke, 15 jaar!

anoniempje126
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 01 Apr 2011 22:58

Re: Moeder jong verloren aan kanker. Hoe nu mee omgaan?

Berichtdoor anoniempje126 » Zo 15 Mei 2011 13:18

Jasmijn21 schreef:Halloo

Jemig zo jong al je moeder verloren... en 9 jaar ertegen gestreden wat lang.. wel erg knap van je moeder!!
ikben 21 en heb mijn moeder ook pas verloren aan kanker.. ik zou wel wat ervaringen uit willen wisselen

groetjess


Hey ,
Ja je mag altijd eens mailen naar anoniempje126@hotmail.com als je wil :-)

x

anoniempje126
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 01 Apr 2011 22:58

Re: Moeder jong verloren aan kanker. Hoe nu mee omgaan?

Berichtdoor anoniempje126 » Zo 15 Mei 2011 13:19

Geke222 schreef:Hee,

ik snap je verhaal wel, mijn moeder is eind januari overleden aan kanker!
eind oktober was bij haar longkanker geconstateerd met uitzaaiingen in de bijnier, limfeklieren.
Ik weetniet of je het fijn vind om er over te praten, maar laat het mij maar weten!

geke, 15 jaar!


Ja, aangezien je wat in dezelfde leeftijdscategorie als mij zit lijkt mij dat wel handig:)
mail me gerust op anoniempje126@hotmail.com

x

suzan20
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 07 Sep 2011 14:26

Re: Moeder jong verloren aan kanker. Hoe nu mee omgaan?

Berichtdoor suzan20 » Wo 07 Sep 2011 14:33

Ik ben mijn moeder 4 okt 2009 verloren, toen was ik 18 jaar en mijn moeder 45. Het wordt nu in okt 2 jaar.. tis en blijft toch moeilijk...


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten