Mijn broer heeft hals kanker

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
jada
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: Zo 27 Mar 2011 16:20

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor jada » Vr 08 Jul 2011 21:01

Ach monique, wat vreselijk, heel erg gecondoleerd. Ik zat net zelf een beetje treurig op de bank te denken aan de afgelopen maanden en toen moest ik ineens aan jou denken.
Ik kijk hier op het forum en zie het afschuwelijke bericht. Ook bij jullie dus geen fatale bloeding gelukkig maar ja dat is dan ook het enige positieve.
Ik had eerst ook zoiets van: wat fijn dat hij zo rustig in zijn coma is overleden. Echter een paar dagen later dacht ik ineens het is helemaal allemaal niet mooi.
En zeker jou broer was nog veel jonger, echt heel erg voor jou en je ouders.

Het is inderdaad fijn om alle voorbereidingen met elkaar te doen en zo met elkaar verdriet te hebben, maar lach ook gerust en voel je niet schuldig, wij hebben ook veel gelachen.
Na de crematie zal er best nog een terugwerkende klap komen, dan ineens besef je het. Ik ben nu bijna 2 weken verder en ik kan het nog steeds af en toe niet geloven.

Ik wens je alle sterkte en ik hoop dat de crematie mooi zal zijn, dat geeft achteraf toch troost. Wij hebben een dvd van de dienst, eerst wilden we dat niet maar nu zijn we wel blij ermee,
niet dat we hem dagelijks kijken maar we hebben hem 1 x gekeken omdat tijdens de dienst alles langs je heengaat.
Ook ik heb mijn vaders verhaal opgeschreven, met emails van hem ertussen en foto's. Ligt nu bij de drukker voor een klein herdenkingsboekje, we geven dat dan aan naaste familie en vrienden.

Nou nogmaals heel erg veel sterkte en ik denk aan je.

liefs jada

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor anspatje » Vr 08 Jul 2011 21:30

Och meisje toch,
Ik wil je als eerste heel veel sterkte wensen.
misschien raar om te zeggen, maar ik ben zo blij dat hij in zijn slaap overleden is.
Beter dan alle andere dingen die zouden hebben kunnen gebeuren.
Ik moet zeggen dat ik ook erg geschrokken was toen ik dicky een uur na zijn overlijden weer zag,
dat was ook niet fijn om te zien, hoewel je ook een bepaalde rust zag.
Probeer gewoon je broer te zien zoals hij was, hoewel dat misschien op dit moment nog moeilijk is.
Ik heb de dagen na dicky's overlijden ook veel gelachen en gewoon garpjes gemaakt,
dat moet je ook wel doen zo is het leven een lach en een traan.
op de crematie dag ging ook veel langs mij heen.
daarna ga je alles pas echt verwerken.
en dat zal ook nog wel even zo blijven.
maar probeer het positieve er uit te halen.
je er van bewust zijn dat hem veel lijden verder gespaard is gebleven en dat hij zijn rust nu heeft.
ik wens je de aankomende periode ontzettend veel strekte ik denk aan jou en je familie en vrienden.
ik hoop dat maandag een mooie dienst zal zijn.
ik ga meteen een kaarsje branden voor hem,
en voor iedereen met wie we onze verhalen hebben kunnen delen, we hebben in een korte tijd veel meegemaakt.
nogmaals heel veel sterkte.

moonmoon
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: Zo 01 Mei 2011 11:44

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor moonmoon » Vr 08 Jul 2011 22:16

@ Jada en Anspatje

ook jullie bedankt voor de lieve reactie !

Ik probeer hem inderdaad zoveel mogelijk in gedachten te houden zoals hij is , dat lukt al wel aardig, gewoon veel foto's kijken .
En ik was ook inderdaad opgelucht en blij dat hij in zijn slaap is overleden , maar ik ben nu soms al bij vlagen ook beetje boos dat hij al zo jong is overleden, maar dan ben ik weer blij dat het zonder teveel toestanden en veilig in de hospice is overleden.
net als het hele proces steeds weer wisselende gedachten en emoties.
We hebben afgesproken dat er geen dvd komt, we hebben alles zelf gedaan , de foto;s de muziek, de teksten , de gedichten, zelfs de volgorde van de dienst, in gedachten heb ik het al meegemaakt.
Misschien is het wel prettig dat de dienst zelf een beetje langs ons heen gaat.
Vraag hadden jullie dat ook dat je heel veel steun uit onverwachte hoek krijgt, en dat juist andere mensen je ontlopen waarvan je steun had verwacht ?

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor anspatje » Vr 08 Jul 2011 22:27

Ik begrijp precies wat je bedoelt met dat steun krijgen.
ik had van bepaalde mensen juist heel erg vewacht dat ze er voor me zouden zijn,
maar daar heb ik me een beetje in vergist.
aan de ene kant baal ik er heel erg van en kan zelfs een beetje kwaad worden,
omdat ik hun wel altijd gesteund heb.
en aan de andere kant verwijt ik ze helemaal niets omdat hun misschien ook niet weten hoe ze met de situatie om moeten gaan.
niemand weet immers hoe je je echt voelt.
ik vind het achter af wel hele jammer dat tijdens de crematie zoveel langs me heen ging.
ik was druk met de meiden troosten en afleiden enz enz
iedereen zei dat het een mooie dienst was maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb,
en dat vind ik ook wel weer jammer.
ik heb geen dvd, maar wel een geluids opname van de dienst,
ik heb hem 1 x ff snel een stukje geluisterd om te kijkenof het er echt op staat,
maar ik heb nooit echt een moment voor mezelf dat ik hem echt zou kunnen luisteren,
of misschien maak ik er nog geen tijd voor.
Ik vind het heerlijk om foto's van dicky te kijken,
idereen zegt oei das wel zwaar of niet,
nou nee eigenlijk een heel bevredigend gevoel heb ik daar bij.
Vandaag moest ik uit zijn kistje die ik thuis heb met alle aandenken van de dienst,
zij overlijdensakte pakken, en toen heb ik weer ff lekker aan zijn portemonee gesnuffeld,
ik denk als iemand me had zien staan ze raar zouden kijken,
maar ik kreeg weer een smile op mijn gezicht en daar doe ik het voor.
remember de good days!

jada
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: Zo 27 Mar 2011 16:20

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor jada » Za 09 Jul 2011 10:17

Ook mijn vader zag er heel erg uit net na zijn overlijden, mijn moeder gaf zelfs een gil toen ze hem weer terugzag. Een paar dagen later was dit een stuk beter en konden we de kist toch openlaten,
dit was toch een wens van hem, hij hield wel van aandacht :) .

Wat steun betreft ook hier iemand die erg teleurgesteld is in een aantal mensen. 1 heb ik zelfs heel erg gesteund bij het overlijden van haar broer en later toen ze zelf borstkanker kreeg.
Inmiddels is ze helemaal genezen. Ze heeft me niet 1 x gebeld hoe het met mijn vader was, terwijl mijn ouders haar nog bloemen hadden gestuurd toen ze ziek was.
toen ik haar belde dat hij was overleden zei ze alleen: o gecondoleerd om vervolgens te gaan vertellen waar ze heen ging op vakantie. Verder niets meer gehoord geen kaartje zelfs.
Daarintegen ook een aantal mensen waar ik niets van had verwacht en die wel veel steun hebben gegeven.

Die DVd wilden wij eerst ook niet doen maar omdat mijn oma van 96 niet bij de dienst kon zijn wegens haar gezondheid hebben we het toch gedaan.
Je merkt er niets van dat er wordt opgenomen en naderhand waren we toch blij dat we het hadden laten doen.

Heel veel sterkte nog de komende dagen, daarna is het helemaal zo leeg als alles achter de rug is dan begint het verlies pas door te dringen.

liefs

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor liddy » Za 09 Jul 2011 13:24

Ja, ik heb ook gemerkt dat je niet kunt inschatten wie er wel en wie er niet voor je is.
Om een heel extreem voorbeeld te noemen;
mijn buurman had op zijn werk geregeld dat hij geen nachtdiensten meer hoefde te werken en kwam (buiten andere bezoekjes) iedere avond om 22:30 uur binnenlopen
om even te kijken of we nog hulp nodig hadden voor we de nacht ingingen.
mijn buurvrouw heb ik nooit gezien, zij kon het niet aan, zij was er pas weer na de begrafenis.
En zo heeft ieder van ons verhalen, jij bent echt niet de enige die hier mee te maken krijgt.
Echter het kan ongelofelijk hard aankomen, het zijn altijd de mensen van wie je het niet verwacht.
En andersom het zijn juist de mensen waar je geen hulp van verwachtte, die zijn er wel voor je.

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor riaw » Za 09 Jul 2011 14:54

Moonmoon ook ik wil je condoleren met het verlies van je broer,vreselijk hoe hier de een na de ander geconfronteerd wordt met de dood van een geliefd persoon.
Wat betreft het medeleven ook ik ervaar dat uit de hoek, waar je het van verwacht, het nogal tegen valt en dan steun krijgt uit een hoek waar je het niet verwacht.

Ik hoop dat het maandag een mooie utvaart wordt,geheel in de stijl van je broer zijn leven.
Ik wens jou en je familie van harte sterkte,vooral voor de komende dagen.

moonmoon
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: Zo 01 Mei 2011 11:44

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor moonmoon » Zo 10 Jul 2011 00:05

lieve allemaal.

Ook nu weer herkenning dus t.a.v. wel of geen steun krijgen ! Ik probeer er niet te veel bij stil te staan, en me er niet al teveel van aan te trekken. Maar je leert je echte vrienden wel kennen , maar krijgt er ook nieuwe bij.
Ben zo blij met jullie en dit forum, jullie weten me altijd te raken met jullie antwoorden, ervaringen.

Vandaag n.a.v. jullie reacties toch nog even geregeld dat er maandag een DVD gemaakt word, ben daar zelf blij mee, misschien gaan we wel nooit kijken, maar het kan wel als we dat willen.
Met mijn ouders gaat het nu iets beter, mijn vader was van de week heel angstig dat hij het laatste beeld van mijn broer zou vasthouden , maar dat vervaagd gelukkig langzaam .
De kist open is geen optie, van woensdag naar donderdag middag is het niet (zoals verwacht na koeling ) beter geworden maar is hij er nog slechter uit gaan zien, dus kist blijft gesloten.
Had het heel graag anders gezien, maar n.a.v. uiterlijk na overlijden kan ik me het heel goed voorstellen en heb ik er ook vrede mee.

jada
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: Zo 27 Mar 2011 16:20

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor jada » Zo 10 Jul 2011 17:02

Lieve Monique,

heel veel sterkte morgen, hoe laat is de dienst?, ik zal dan om die tijd aan je denken. Gek gezegd heb ik zelf genoten van de dienst bij mijn vader omdat hij voor het laatst voor 100% in de belangstelling stond en er zo veel mensen waren die erg op hem waren gesteld. Ineens zag ik hoeveel kanten hij eigenlijk had, beetje laat maar ja voor mij was hij gewoon mn vader, voor anderen was hij echter beste vriend, oom, neef, ex-collega en vrijwilliger bij een stichting die weeskinderen in de Congo helpt. Zoveel mensen en zoveel verschillende herinneringen, heel mooi.

Wens ook je ouders sterkte en vertel hen dat we allemaal meeleven.

liefs jada

moonmoon
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: Zo 01 Mei 2011 11:44

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor moonmoon » Zo 10 Jul 2011 20:46

hoi Jada , de dienst begint om 14.30 uur .

Gaan morgen eerst naar mijn ouders en vanaf daar samen naar crematorium. Wij hebben eerlijk gezegd geen idee wie er komen, we hadden een lijst met vrienden en we weten niet of en met hoeveel ze komen , laten het allemaal maar gebeuren.

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor riaw » Ma 11 Jul 2011 15:50

Hopelijk is de dienst naar tevredenheid verlopen,ik heb aan je gedacht,hopelijk is het meegevallen.
Nu komt de echte verwerkingstijd,ik wens je sterkte hiermee.

jada
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: Zo 27 Mar 2011 16:20

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor jada » Ma 11 Jul 2011 17:32

Heb ook aan je gedacht vanmiddag hoop dat het fijn is geweest. En inderdaad wat Riaw zegt nu begint de verwerking pas. Veel sterkte, het valt af en toe niet mee moet ik eerlijk zeggen.

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor anspatje » Ma 11 Jul 2011 17:39

ok ik moest vanmiddag op mijn werk heel veel aan je denken.
ik hoop dat het een mooie dienst was.
heel veel sterkte de aankomende periode.
liefs van mij

lmdehaan
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: Za 19 Mar 2011 12:09

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor lmdehaan » Di 12 Jul 2011 11:51

Hoi Monique,
Nog gecondoleerd met het verlies van je broer :( hopelijk is de dienst gisteren verlopen zoals jullie graag wilden. Heel veel sterkte. De komende tijd zullen er nog genoeg moeilijke momenten komen :(
Dag lieve mama.. Ik ben zo verschrikkelijk trots op je!!

moonmoon
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: Zo 01 Mei 2011 11:44

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor moonmoon » Di 12 Jul 2011 16:59

@ allen

Gisteren was een zware maar ook goede dag, de dienst ging zoals we dat in gedachten hadden met een lach en een traan. Er waren ondanks het besloten karakter best wel heel veel mensen.
Vooral ook veel jonge mensen, waarvoor mijn broer een soort mentor/vader figuur was.
Was inderdaad een soort van afsluiting van het meest ernstige verscheurende verdriet, maar het zal nog wel een hele tijd gaan duren voordat het gewone leven zijn gang gaat.
Voor mij is dat nog wat gemakkelijker dan voor mijn ouders, ik kan gaan werken en mijn gedachten op andere dingen focussen, maar zij zijn hele dagen thuis, en zijn er nog zeer zeker niet aan toe om hun hobby's weer op te pakken, denk dat dat over een paar weken wel gebeurt en dan zal het hopelijk langzaam aan met ons allen weer wat beter gaan !
Voor de rest laten we alles maar op ons afkomen, t.a.v van wat er allemaal geregeld moet worden, ervaring is dat instanties e.d zich vanzelf wel melden.

jada
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: Zo 27 Mar 2011 16:20

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor jada » Di 12 Jul 2011 18:17

Fijn dat alles is gelopen zoals jullie hebben gewenst. Ook toch fijn dat er veel mensen waren waar je broer veel voor heeft betekent, is toch een (kleine) troost.
Ja nu gaat het gewone leven weer zijn gang, anderen zullen minder vaak gaan vragen hoe het is, er wordt als snel verwacht dat je het al vergeten bent.
Maar naar mijn idee begint het pas na de uitvaart, dan valt alles stil en ga je alles verwerken van de afgelopen maanden.

Heel veel sterkte ermee.

liefs jada

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor liddy » Di 12 Jul 2011 18:53

Het klopt, tot en met de begrafenis/crematie ben je met van alles bezig.
Steeds moet je weer tijd vinden om even dit of even dat te doen.
Na de begrafenis/crematie valt dat weg. En mag je weer terug naar je oude leventje.
Echter dat oude leventje is er niet meer. Je moet opnieuw je weg vinden ditmaal met een rugzakje vol onverwerkte zware dingen.
De kunst is het om dat rugzakje steeds lichter te krijgen, door verwerking van je verdriet.
Gun jezelf daar de tijd voor.

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor riaw » Di 12 Jul 2011 19:34

Ik kan niet anders dan mij aansluiten bij wat hier al gezegd is,jullie leven heeft in het teken gestaan van de ziekte van je broer, nu dat weg gevallen is moet je je eigen leven weer op de rails zien te krijgen,
en dat valt niet mee,de omgeving zal al snel vinden dat het voorbij is en dat alles weer zijn gangetje kan gaan,maar het verwerkingsproces gaat niet zo snel.

Hopelijk kun je alles een plekje gaan geven.
Fijn dat de uitvaart naar wens gegaan is en dat er veel mensen waren die je broer dus duidelijk gewaardeerd heben.

moonmoon
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: Zo 01 Mei 2011 11:44

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor moonmoon » Di 12 Jul 2011 19:54

tja het zal inderdaad wel een tijdje duren, maar ik heb lieve ouders en een hele lieve vriend en met hen kan ik gelukkig alles delen.
Heb al eerdere ervaringen met rouw en inderdaad na week of 2 /3 is het voor kennissen geen onderwerp meer en ook bij goede vrienden zakt het na een maand of 3 weg.
ben vast besloten om het een goede plek te geven en de rugzak met verdriet inderdaad langzaam leeg te pakken en deze dan weer vol te stoppen met alleen maar fijne en goede herinneringen.
Go with the flow, ik ga niets wegslikken , laat het gewoon gebeuren en vertrouw erop dat de scherpe kantjes er langzaam af zullen gaan !

moonmoon
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: Zo 01 Mei 2011 11:44

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor moonmoon » Do 21 Jul 2011 11:10

Vandaag 2 weken geleden dat mijn broer is overleden. Verdriet en soms kwaadheid blijven op d meest vreemde momenten binnen komen. Werk en gezin geven wel wat afleiding maar ben nog erg warrig.
Mijn ouders zijn nog compleet van de wereld. Maak me erge zorgen om hen. Ze zijn natuurlijk ook niet meer zo jong en dit is erg hard aangekomen.ze eten slecht. Slapen slecht.
Maar dokter is niet nodig zeggen ze. Ik kijk het nog even aan en anders ga ik toch maar arts inschakelen.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor liddy » Do 21 Jul 2011 14:42

Jullie hebben zo'n heftige tijd achter te rug dat het de nodige verwerking vraagt.
Een kind hoort niet voor zijn ouders te overlijden.
Wellicht kun je beter niet wachten met de huisarts in te schakelen. Ze hebben iets nodig om die ellendige lange nacht door te komen.
Alles wat jij ook doet, nu is het even niet genoeg. Misschien zijn gesprekken met de huisarts iets voor hen of is er iets anders te bedenken.
Alleen al het feit dat jij je zorgen maakt, is al een reden om naar de huisarts te gaan. Er ligt al zoveel op jouw plankje.
Weet dat je hun verdriet niet voor ze kan dragen, je kunt enkel de omstandigheden rondom iets proberen te verbeteren.

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor anspatje » Do 21 Jul 2011 18:01

2 weken geleden alweer,
en in mijn beleving zou het zo 2 dagen geleden kunnen zijn.
ik snap niets meer van de tijd.
Soms lijkt iets zo lang te duren terwijl het nog maar zo kort is.
ik moet dicky nu 100 dagen missen.
100 dagen vond ik vroeger zo lang en nu wat is 100 dagen nou...
Ik herken je gevoelens maar al te goed,
verdriet kwaadheid en nog veel meer.
ik heb er nu nog last van.
hier heb ik ook mijn werk en gezin,
en daar door ga je maar door en door.
niet veel tijd om er echt bij stil te staan,
en daar zat ik gister in de bus naar een vriendin,
alleen en daar kwamen de tranen,
eerst had ik het niet door pas toen de tranen in mijn hals druppelde.
Daarom begrijp ik zo goed dat je ouders het erg zwaar zullen hebben.
en kan ik me goed voorstellen dat jeje zorgen maakt.
ik ben het met liddy eens: Alleen al het feit dat jij je zorgen maakt, is al een reden om naar de huisarts te gaan.
Het kan absoluut gaan kwaad.
liefs,
Angelique

moonmoon
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: Zo 01 Mei 2011 11:44

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor moonmoon » Vr 22 Jul 2011 19:16

Hoi liddy en angelique
had ze vandaag aan de telefoon. Ze hebben zelf contact huisarts gzocht en wat medicatie voor slapen/doorslapen van hem gekregen. Das een zorg minder. Met wat slaap zullen ze alles vast beter aankunnen.
Morgen gaan we weer naar ze toe. Even wat helpen wat spullen sjouwen en opruimen.

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor riaw » Vr 22 Jul 2011 20:09

Angelique al weer 100 dagen, waar blijft de tijd,lijkt mij als gisteren toen ik de eerste keer jouw topic las.
en Monique blij dat je ouders hulp gezocht hebben bij de huisarts. hopelijk verlicht het ook de last wat voor jou.

moonmoon
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: Zo 01 Mei 2011 11:44

Re: Mijn broer heeft hals kanker

Berichtdoor moonmoon » Zo 21 Aug 2011 17:26

zag net dat ik voor het laatst 1 augustus op een topic gereageert heb. Das alweer 3 weken geleden, de tijd vliegt. Aankomende woensdag alweer 7 weken geleden dat mijn broer overleden is , kan er nog steeds niet met mijn kop bij dat zo'n jonge vent zo gesloopt kan worden met als eindresultaat de dood. Schrik vaak nog wakker omdat ik over hem droom en dan komt het keihard binnen dat hij er niet meer is . Overdag gaat het allemaal wel , werk , gezin boodschappen, maar het verdriet komt vaak zo onverwacht een gedachte een foto een stuk uit een film.......
bij mijn ouders is het nog erger die zijn met z'n 2en thuis en steken elkaar steeds opnieuw aan met elkaars verdriet. Met mijn moeder lijkt het wel redelijk te gaan , maar over mijn vader maken we ons nog steeds zorgen, hij was altijd onze rots in de branding, maar hij is nu meer een gevelde eik. Erg moeilijk om te zien hoe verdrietig hij is , hij heeft veel contact met de huisarts nu en krijgt rustgevende medicatie , ik weet dat het op den duur wsl wel wat beter met hem zal gaan maar tot die tijd ....... zwaar dat is het juiste woord.
Ze doen beiden wel hun dagelijkse dingen maar je kunt aan alles zien dat de lol eraf is ! Ze hebben gelukkig veel steun van vrienden van mijn broer, die ze geregeld bellen en langskomen. Maar er zijn ook genoeg mensen die het niet aankunnen dat ze zo verdrietig zijn en ze ontlopen, dat is dan voor mijn moeder weer heel zwaar omdat zijzelf altijd heel veel belangstelling voor andere mensen heeft en ze ook steunt als dat nodig is !
Ik ben alwel zo ver dat ik begrijp dat ik niet al het gemis kan opvangen en dat ik hun verdriet niet minder kan maken, ik steun ze waar ik kan en meer ligt niet in mijn vermogen hoe graag ik dat ook zou willen !
Zit nog steeds in een soort van bouwput, nieuwe keuken word volgende week maandag geleverd, in de afgelopen 3 weken heeft dochterlief van 22 jaar ook een woning gekregen en is met vliegende vaart het huis uit gegaan om met haar vriend te gaan samenwonen , erg leuk voor haar maar ja er moet natuurlijk wel door vaders geklust worden! Al met al een hele hectische tijd waarin ik winkel met dochter , een gesprek met mijn ouders heb over asverstrooiing e.d. , door mijn baas gebeld word over dingen die echt moeten , druk met keuken ben en probeer ondanks alle stress de relatie met mijn partner te onderhouden !
Beetje moe, maar in afwachting van betere tijden ! Tot de volgende keer maar weer !


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten