Mijn moeder heeft kanker

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
Emile
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 19 Aug 2011 23:00

Mijn moeder heeft kanker

Berichtdoor Emile » Vr 19 Aug 2011 23:13

Hey,

ik ben Emile (jongen geen meisje) en 17 jaar oud. Ik woon vlakbij Antwerpen, België. Ik was op zoek naar verhalen van lotgenoten en vond deze site. Ik bedacht dat ik mijn verhaal toch maar even kwijt wou aan lotgenoten.
De laatste tijd heeft mijn familie (mama, papa, broer en ik) zitten werken in een huis dat wij verhuurden maar dat door brand moest worden opgeknapt. De stress was nogal groot om dit allemaal gedaan te krijgen voor de aannemer kwam. Rond die periode kreeg mijn moeder last van pijn in de bovenbuik. Aanvankelijk dachten we gewoon dat het stress was, eens naar de dokter, wat medicatie en het zal wel overgaan. Dat bleek het dus spijtig genoeg niet te zijn. Mijn moeder heeft blijkbaar leverkanker met uitzaaiingen (dat komt blijkbaar daar heel snel voor als ik wikipedia mag geloven). Mijn moeder heeft altijd hard gewerkt, een carriere vrouw, die zelf op jonge leeftijd (14) haar vader verloor (niet aan kanker). De komende maandag wordt mijn moeder geopereerd en ik heb erg veel vertrouwen in de arts (lijkt me zeer bekwaam). Maar aan de andere kant heb ik gewoon heel veel schrik om mijn moeder te verliezen. Ik heb altijd hard gestudeerd en maakte mijn moeder onlangs nog enorm trots met een goed rapport. Door het hard studeren en het vele werk van mijn moeder, hebben we de laatste jaren misschien wat minder tijd samen doorgebracht. Ik vind dit persoonlijk heel spijtig en probeer nu de resterende tijd zo goed mogelijk te gebruiken. Ik heb gewoon enorm veel schrik dat mijn moeder gaat sterven. Onlangs is mijn grootvader gestorven, nu dit met mijn moeder, dit is echt een rot vakantie, ik hoop dat het snel school wordt in de hoop dat alles normaal wordt maar dat wordt het waarschijnlijk niet. Ik denk gewoon alleen al aan de momenten die mijn moeder misschien nooit meer gaat meemake: afstuderen (nog 1 jaar), afstuderen aan unief (minstens 7), kleinkinder? Ook voor mijn vader en broer is dit enorm moeilijk. Ik hoop hier gewoon wat nodige steun te vinden. Ik wil mijn moeder niet kwijt

jada
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: Zo 27 Mar 2011 16:20

Re: Mijn moeder heeft kanker

Berichtdoor jada » Za 20 Aug 2011 10:05

Beste Emile,

Je ouders verliezen wil je nooit ook al ben je 60. Echter 17 is nog echt veel te jong en inderdaad een rotleeftijd om dan eventueel je moeder te verliezen. Ik lees dat je moeder wel wordt geopereerd dus dat klinkt of er toch nog wat hoop is, immers anders zouden ze hier niet meer aan beginnen. Ik hoop en bid voor jullie dat jullie moeder bij diegenen hoort die het gaan redden. Op dit forum staan veel droevige verhalen van de mensen die het niet hebben gered. Hou echter in gedachten dat er ook nog heel veel wel genezen maar die zie je hier niet zoveel omdat die het leven weer oppakken.

Ikzelf ben net 42 en heb mijn vader afgelopen juni verloren na een ziekbed van 3 maanden.

heel veel sterkte en doe gerust je verhaal. Soms zal je reacties krijgen en soms niet, al naar gelang waar je lotgenoten op dat moment mee zitten.

groetjes Jada


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten