Mijn moeder heeft een hersentumor

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
Chefkok73
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 24 Aug 2011 15:20

Mijn moeder heeft een hersentumor

Berichtdoor Chefkok73 » Wo 24 Aug 2011 15:30

Mijn moeder heeft een hersentumor. Het zijn al een paar zware maanden geweest. Op 14 februari j.l. hebben we mijn moeder in een epilepsie aanval gevonden op de keukenvloer. Ze is toen naar het ziekenhuis gebracht en daar dachten ze eerst aan een herseninfarct met een epilepsie aanval. Een dag zeiden ze na de scan dit is het toch niet, we maken we morgen een MRI scan. Daar zagen ze toen dat er iets zat, maar wat ze niet thuis konden brengen. Ze hebben even gedacht dat ze een virusinfectie zou hebben. Daar is ze voor behandeld, maar dat was het dus ook niet. Na 2 maanden daar in het ziekenhuis gelegen en geen duidelijk aan woord te krijgen. Zijn we doorverwezen naar een ander ziekenhuis. Daar konden we 2 weken erna terecht en daar zeiden ze gelijk er zit een tumor. Maar wat voor, weten we niet daar moeten we een Biopsie voor nemen. Dat kon toen weer 2 weken en weer 2 weken later kregen we de uitslag. Een hersentumor en dat erg verweven zat. Opereren was geen optie. Ze zou bestraald worden. Ze heeft intussen 30 bestralingen erop zitten en nu zeiden ze vorige week dat de bestralingen niet hadden aangeslagen en dat ze waarschijnlijk met Chemo zouden beginnen. Nadat ze in een speciaal team was besproken kwam eruit dat ze dat toch niet wouden doen, maar het nog even op zijn beloop laten. Ik boos en nu mogen we volgende week weer naar de arts. Zij gaat mijn moeder beoordelen en dan kijken hoe nu verder.
Mijn moeder heeft het laastste half jaar veel moeten inleveren. Auto rijden, kan en mag ze niet. Ze krijgt links steeds meer uitval. Qua karakter is ze ook veel veranderd, ik raak mijn moeder steeds meer kwijt. Dat doet zeer.
Mijn vader heb ik vorig jaar plotseling verloren en nu verlies ik mijn moeder ook steeds meer. Ik word er af en toe helemaal gek van. Je bent afhankelijk van de dokters, en ik weet dat mijn moeder niet hun enige patiënt is. Maar wachten duurt lang.
Dit is mijn verhaal in het kort.

Demona
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 18 Mei 2011 20:46

Re: Mijn moeder heeft een hersentumor

Berichtdoor Demona » Do 25 Aug 2011 09:45

Jeetje zeg..verschrikkelijk om je moeder zo achteruit te zien gaan..
Ik wens jullie heel veel sterkte toe en hopen dat de arts volgende week verder kijkt wat mogelijk is..
Gr.M.S


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten