Mijn moeder heeft longkanker (ongeneselijk)

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
Anoukjee22
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: Di 06 Mar 2012 20:18

Re: Mijn moeder heeft longkanker (ongeneselijk)

Berichtdoor Anoukjee22 » Di 03 Apr 2012 17:41

Ik kreeg gisteravond een mail van een begeleidster van mijn moeder, dat de behandelaar graag
een gesprek wou met mijn moeder, met haar begeleidster en met mij. Het gaat over de pijnbestrijding
en hoe mij moeder dat wil. Het gesprek is gepland op donderdag 12 april om 11:15 uur.
Ik heb gezien dat mijn oom een mail terug heeft gestuurd met de vraag of het misschien ook goed
was of er ook nog iemand van hun bij dat gesprek op initiatief van de behandelaar aanwezig is..
Komt bij mij een beetje over alsof ik het niet zou kunnen. Ik kan hun toch ook mailen wat er besproken is.

Bart1974
Lid
Berichten: 216
Lid geworden op: Zo 18 Sep 2011 13:24

Re: Mijn moeder heeft longkanker (ongeneselijk)

Berichtdoor Bart1974 » Di 03 Apr 2012 18:04

Hey Anouk,

Ik snap heel goed dat jij het ervaart alsof jij het niet alleen zou kunnen. Ik weet in mijn hart dat jij het wel alleen af kan...het kan idd 2 dingen betekenen en durf er geen uitspraken over doen omdat ik jouw familie niet ken en weet niet hoe ze denken.
Of je oom denkt idd dat je het niet alleen af kan, of hij wilt erbij zijn omdat het hem ook interesseert en hij zich zorgen om je moeder maakt. Ik zou je oom even bellen of mailen met de vraag waarom hij erbij wilt zijn.

Aan de ene kant zou ik zeggen doe het alleen, maar aan de andere kant een 2e persoon erbij kan geen kwaad, 2 horen er meer dan een.
Maar nogmaals, doe wat jou goed lijkt, dan komt het zeker goed ;-)

Liefs,
Bart

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn moeder heeft longkanker (ongeneselijk)

Berichtdoor liddy » Di 03 Apr 2012 19:48

Wie weet is het niets anders dan bezorgheid van jouw oom dat jij er alleen zit, niemand om jou te helpen.

Anoukjee22
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: Di 06 Mar 2012 20:18

Re: Mijn moeder heeft longkanker (ongeneselijk)

Berichtdoor Anoukjee22 » Di 10 Apr 2012 21:05

Hoi Bart & Liddy,

Sorry ben haast niet meer online, omdat de oplader van mijn laptop kapot is.

Hoe is het nu met jullie??

Liefs;
Anouk

Bart1974
Lid
Berichten: 216
Lid geworden op: Zo 18 Sep 2011 13:24

Re: Mijn moeder heeft longkanker (ongeneselijk)

Berichtdoor Bart1974 » Di 10 Apr 2012 21:55

Hey Anoukje,

fijn om weer wat van je te lezen, ik maakte me al een beetje zorgen om je.
Hier gaat alles wel zijn gangetje, alleen deze week vreselijk druk. Morgen met 2 tantes het huis van mijn moeder opruimen c.q. leegruimen. In ieder geval duidelijk maken wat weg kan, wie wat mee neemt en wat de opkoper kan overnemen. Daar tuseen door komt er nog een opzichter van de woningbouw. Het is een huurflat en hij komt dan kijken of we nog dingen moeten aanpassen in het huis voordat het leeg opgeleverd wordt. Een opkoper uit Rotterdam komt ook kijken, ben benieuwd wat hij te zeggen heeft.

Hoe gaat het met jou ? En met je moeder ? lukt het nog een beetje allemaal..

Liefs,
Bart

Anoukjee22
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: Di 06 Mar 2012 20:18

Re: Mijn moeder heeft longkanker (ongeneselijk)

Berichtdoor Anoukjee22 » Za 14 Apr 2012 19:47

Hee Bart,

Ja, ik dacht al laat ik maar even er neer zetten wat er aan de hand is.
Poeh, dat lijkt mij erg pittig om de woning van je moeder leeg te ruimen.. Ja, dan heb je het
inderdaad erg druk. En wat vond de opkoper ervan??

Met mij gaat het aardig goed. Ben samen met mijn moeder bezig om het boek Mam vertel 's! in te vullen.
Verder ga ik er zo vaak mogelijk naar toe, afgelopen week ben ik er 3x geweest. Met 2e paasdag, woensdag en donderdag. :wink:
Met mijn moeder gaat het wel, ze is wel snel moe en slaapt best veel. Verder heeft ze er zelf heel veel
moeite mee dat ze niet weet wanneer ze gaat zeg maar.

Maandag is het al zover, de ct - scan. :shock: Is toch wel aardig snel gegaan de tijd. Erg spannend!

Hoe gaat het nu met je??

Liefs;
Anouk

Bart1974
Lid
Berichten: 216
Lid geworden op: Zo 18 Sep 2011 13:24

Re: Mijn moeder heeft longkanker (ongeneselijk)

Berichtdoor Bart1974 » Zo 15 Apr 2012 16:38

Hey Anoukje,

hoe gaat het nu met jou ? Fijn om weer van je te horen. Morgen is het zover he, de spannende
dag waar jullie al zolang op wachtten...ik hoop dat jullie positief nieuws krijgen ? Hoelaat moeten jullie
er zijn ? Wil jullie in ieder geval heel erg veel succes en sterkte toewensen !

Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk voor je moeder is. Waarom ze nu zoveel slaapt weet ik eerlijk
gezegd niet, kan van de medicijnen zijn maar misschien raakt is het wel dat haar lichaam langzaam "op" raakt...
Wanneer iemand gaat weet je nooit, ik weet nog heel goed dat mijn moeder zei, als ik moet gaan, hoop ik dat
het in mijn slaap gebeurd en dat is gelukkig ook zo gegaan..

Hier gaat het wel zijn gangetje we zijn nu nog druk bezig met het huis leeg te halen. Hopelijk is het
de komende 2 weken afgerond. Het is erg moeilijk ja, maar er zitten ook mooie momenten tussen
als je weer waardevolle foto's e.d. vindt...Met mij gaat het wel..behoorlijk stressvol nog en morgen
mag ik weer aan de slag met het werk...
Hoe is het met jou sollicitatie afgelopen...

Nogmaals heel veel succes !

Liefs,
Bart

Anoukjee22
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: Di 06 Mar 2012 20:18

Re: Mijn moeder heeft longkanker (ongeneselijk)

Berichtdoor Anoukjee22 » Ma 16 Apr 2012 16:48

Goed nieuws! De tumor is niet gegroeid en niet kleiner geworden.
Dus het is erg stabiel op het moment. Mijn moeder gaat daarom dus door
met het slikken van de medicijnen.

Bart1974
Lid
Berichten: 216
Lid geworden op: Zo 18 Sep 2011 13:24

Re: Mijn moeder heeft longkanker (ongeneselijk)

Berichtdoor Bart1974 » Ma 16 Apr 2012 18:49

hey wat fijn joh !
Ik weet niet of felicitaties op zijn plaats zijn maar dit is wel iig heel erg
goed nieuws, ben heel blij voor jullie !

Liefs,
Bart

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn moeder heeft longkanker (ongeneselijk)

Berichtdoor liddy » Ma 16 Apr 2012 20:04

Wat een goed nieuws.
Zo zie je maar hoe je je grenzen kunt verleggen.
Dat je nu blij kunt zijn dat de tumor niet groter is geworden.
Geniet ervan.

Anoukjee22
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: Di 06 Mar 2012 20:18

Re: Mijn moeder heeft longkanker (ongeneselijk)

Berichtdoor Anoukjee22 » Do 19 Apr 2012 14:32

Bart: Ja, dat is zeker erg fijn! :D
Over 2 maanden gaan ze weer een CT - scan maken en we hopen dat het dan nog steeds niet veranderd is. De dokter heeft wel gezegd dat deze tumor moeilijk te meten is.
Bedankt, ik vind het knap dat je in jouw situatie wel blij kunt zijn voor een ander. :wink:

Oohja over mijn sollicitaties. De Welkoop is het niet geworden, hun keus is op een ander meisje gevallen.
Bij de stal mag ik volgende week maandag, dinsdag en woensdag proef komen draaien, dus dat is nog wel spannend. :wink:

Liddy: Ja, dat kun je zeker zeggen! :D
We gaan er zeker van genieten!

Bart1974
Lid
Berichten: 216
Lid geworden op: Zo 18 Sep 2011 13:24

Re: Mijn moeder heeft longkanker (ongeneselijk)

Berichtdoor Bart1974 » Do 19 Apr 2012 19:54

Hey graag gedaan hoor !
Natuurlijk gun ik jullie goed nieuws ;-) Ik ben blij dat de tumor iig niet gegroeid is. Dat betekent dat de groei gestopt is wat hopelijk
door dat medicijn komt. Ik hoop dat ze hiermee je moeder nog lang goed kunnen laten voelen en mag mee gaan....
Jij was zeker wel opgelucht, het zijn erg spannende weken geweest voor jullie !

Oh jammer joh, nou wie weet hoe het volgende week gaat aflopen ? Is dat proefdraaien bij de Welkoop ook of
ergens anders..

Liefs,
Bart

Anoukjee22
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: Di 06 Mar 2012 20:18

Re: Mijn moeder heeft longkanker (ongeneselijk)

Berichtdoor Anoukjee22 » Ma 14 Mei 2012 15:41

Het spijt me dat ik haast nooit meer op het forum zit. :oops:

Mijn laptop is kapot en is vandaag ook 'op' verklaard. :(
Ze zeiden dat het echt zonde is om nog geld in de laptop te steken.
Dus vandaar. :wink:

Met mijn moeder gaat het op het moment redelijk goed. Ze voelt wel dat er iets niet klopt in haar lichaam en is best vaak moe. Ze slaapt daarom ook erg veel.
Afgelopen zaterdag hebben we met z'n allen gebowld en dat was erg gezellig. :D Woensdag is ze jarig en dan ga ik er samen met mijn tante 's middags heen. We gaan dan met z'n drieën de stad in en tegen etenstijd lekker ergens in de stad wat eten. Daarna gaan we weer naar haar 'huis' en dan komt wat later de rest van mijn ooms en tantes haar verjaardag vieren. Ik heb er zinin en we maken er een mooie dag van. :mrgreen: Toch heeft de dag 2 kanten, want ik weet dat het misschien haar laatste verjaardag kan zijn. Het hoeft natuurlijk niet, maar je weet het gewoon niet. :(

18 juni a.s. moet ze weer bloed laten prikken en een ct - scan laten maken. Daarna hebben we ook weer een gesprek met de longarts. Mijn moeder wil graag nog een keer naar Madurodam, een tante vertelde dat ze 18 juni af wouden wachten. Als de uitslag goed is gaan we rond september naar Madurodam. In verband met de activiteiten die mijn moeder tot ongeveer die tijd nog heeft en het anders te gek voor haar wordt. Maar mijn moeder zei ik weet het niet, ik voel echt dat er iets niet goed zit in mijn lichaam en ik ben best wel vaak erg moe. Ze slaapt ook best wel veel.... En mijn ervaring is dat patienten het zelf heel erg goed aan kunnen voelen. Ach we kunnen niks anders doen als afwachten.

Zo nu zijn jullie ook weer een beetje op de hoogte. Ik hoop zo snel mogelijk weer te reageren als ik weer in de bibliotheek ben. :wink:

Bart1974
Lid
Berichten: 216
Lid geworden op: Zo 18 Sep 2011 13:24

Re: Mijn moeder heeft longkanker (ongeneselijk)

Berichtdoor Bart1974 » Ma 14 Mei 2012 20:42

Hoi Anouk,

ik heb net je pb weer beantwoord.
Fijn om te horen dat het momenteel goed gaat, hoop dat jullie nog lang goede momenten
blijven houden.
Die afspraken met de arts (uitslagen) blijven moeilijk he. Voor je het weet is het alweer zover
dat je er heen moet. Maar zoals je weet, zal ook bij jullie de tijd voorbij vliegen.

Ik wens jullie heel veel sterkte toe.

Liefs,
Bart

Anoukjee22
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: Di 06 Mar 2012 20:18

Re: Mijn moeder heeft longkanker (ongeneselijk)

Berichtdoor Anoukjee22 » Wo 23 Mei 2012 15:52

Hee Bart,

Ik heb jou privebericht ook weer beantwoord. :wink:
Ja, ik hoop ook dat we nog veel mooie momenten mogen mee maken.
Echt wel, het blijft erg spannend allemaal.. Inderdaad, voor ik het weet is het alweer 18 juni..

Dankje lieve Bart.
Jij ook nogmaals heeeeeeeeeel erg veel sterkte toegewenst.
Hoe gaat het nu met je??

Liefs;
Anouk

Bart1974
Lid
Berichten: 216
Lid geworden op: Zo 18 Sep 2011 13:24

Re: Mijn moeder heeft longkanker (ongeneselijk)

Berichtdoor Bart1974 » Wo 23 Mei 2012 19:50

Hoi hoi,

Ik vind het echt heel rot voor je dat je dit moet meemaken...het zijn echt onwijs spannende
momenten. Hoe ben jij er zelf onder...lukt het jou nog een beetje ? Hoe gaat het met sollciteren..

Ik zag geen pb van je...

Hier gaat het wel, ben regelmatig erg down. Ik ben maandag t/m woensdag gaan werken maar
daar had ik wel spijt van..kon mij totaal niet concentreren...ik heb wel weer een heel relaxed
gesprek met mijn manager gehad, hij zei zelfs; als je een dag hebt, dat je je bed niet uit wilt komen,
bel me en dan ben je gewoon thuis. Dat vond ik super vriendelijk.
Morgen voor bespreken met de begrafenis ondernemer voor mijn vader, vrijdagochtend wordt hij
begraven...

Pas goed op jezelf lieverd,

liefs,
Bart

Anoukjee22
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: Di 06 Mar 2012 20:18

Re: Mijn moeder heeft longkanker (ongeneselijk)

Berichtdoor Anoukjee22 » Di 05 Jun 2012 12:08

Afgelopen zaterdagavond hadden we een tuinfeest van mijn oom. Mijn moeder heeft die zaterdagavond ook nog gezegd dat haar haar dunner is geworden en last heeft van haarverlies. Ook krijgt ze meer uitslag op haar lichaam van de Tarceva. Tot vervelends aan toe. Mijn tante vroeg op de terug weg in de auto wat ik van mijn moeder vond. Ik zei hmmm mwoah, niet zo. Nee zei mijn tante ik ook niet, ze zag er grauw uit, ging niet mee wandelen en at haast niet van de hapjes. Toen gingen mijn twee tantes en mijn oom weer verder praten en ik verzonk in mijn gedachten.Ik moest ook huilen alleen ik wou het niet laten gaan. Ze hebben het ook niet gezien. Ik heb er zelf niet zo'n goed gevoel over, maar we zullen wel zien wat de uitslag is van 18 juni a.s. Mijn moeder is zelf op zich wel positief ingesteld. Ze zegt bijvoorbeeld van tja, ik heb het, maarja ik kan er toch niks aan veranderen. Ze gaat er goed mee om. Tuurlijk heeft ze haar momenten ook wel. Maar toch ze doet het goed, aangezien haar ziekte die ze al had.

Oohja, ik heb inmiddels een nieuwe laptop en kan weer vaker op het forum komen. :D

Bart: Ik heb je weer een privé bericht gestuurd. :wink:

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn moeder heeft longkanker (ongeneselijk)

Berichtdoor liddy » Di 05 Jun 2012 12:45

Geweldig dat je moeder bij het feest kon zijn. Dat heeft ze toch maar mooi meegenomen.
Je zult merken dat je steeds je grenzen moet verleggen. Iedere keer weer een beetje inleveren.
En dat valt niet mee. Je bent amper gewend dat iets anders is of niet meer gaat, of het is alweer
tijd om iets in te leveren.
Natuurlijk heb je je mindere momenten, dat hoort erbij. Die mogen er ook zijn, al is het de kunst om
ze wel toe te laten maar er niet in te blijven hangen.
Probeer om steeds weer iets te vinden wat wel positief is en je daar op te focussen.
Dus niet op het haarverlies, maar op het feit dat je moeder bij het feest was.
Beleef de mooie momenten vooral heel bewust. Dat kan je later helpen.

Anoukjee22
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: Di 06 Mar 2012 20:18

Re: Mijn moeder heeft longkanker (ongeneselijk)

Berichtdoor Anoukjee22 » Do 13 Sep 2012 18:46

Ik heb vandaag slecht nieuws gekregen.. Mijn moeder had vandaag weer een ct - scan en had gelijk daarna weer de uitslag.. Mijn moeder heeft waarschijnlijk uitzaaiingen in de lever en misschien in de hersens. A.s. maandag wordt het onderzocht door middel van een MRI scan....


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten