Mijn zus

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
coby van brakel
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 02 Apr 2012 13:47

Mijn zus

Berichtdoor coby van brakel » Ma 02 Apr 2012 13:56

Ik heb mijn zus jong verloren en nu mis ik al een aantal jaren mijn maatje.
Ook heb ik geen ouders meer.
Voel me hierdoor erg alleen omdat ik verder geen fam. heb.
Heb wel een man en twee kinderen.
Maar dat is toch anders dan dingen met je enige zus bespreken.
Kan iemand mij wat tips geven om me niet zo alleen te voelen.
Coos

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn zus

Berichtdoor liddy » Ma 02 Apr 2012 19:55

Dat is heel heftig voor je.
Zijn er nog broers of zusters van je ouders in leven?
Of hadden je ouders goede vrienden?
Als je man een zus heeft en je kunt goed met haar overweg, praat dan eens met haar.
Ga eens praten met maatschappelijk werk, pastor, dominee, wie weet dat zij je verder kunnen helpen.
Voel je hier ook welkom.

Cil
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: Ma 03 Okt 2011 13:38

Re: Mijn zus

Berichtdoor Cil » Di 03 Apr 2012 14:45

Hoi Coos,

Moeilijk hoor. Ik weet uit ervaring dat niemand je eigen familie kan vervangen. Ook al heb je nog zulke fijne lieve mensen om je heen, ze kunnen nooit een ouder of een zus vervangen.

Ik heb zelf mijn moeder onlangs verloren en ik merk dat het me goed doet om met mensen te praten die haar heel goed kenden. Helaas heb ik nooit zo'n hele goede band gehad met de familie van mijn moeder, op een tante en een nichtje na. De rest had even aandacht toen mama overleed, maar nu kijken ze niet meer naar ons (mij, vader, broertje) om. Maar ik heb wel heel goed contact met de beste vrienden van mijn ouders, die elkaar al heel erg lang kennen. Als ik bij hun ben, praten we vaak over mama.. alle leuke dingen die we ooit samen hebben gedaan. Dat doet me goed. Ook de familie van mijn vader kende mijn moeder al van jongs af aan.. met hun kan ik ook fijn praten.

Heb jij geen mensen in je leven die je zus heel goed kenden? Een vriend of vriendin, een buurman/vrouw of ander familielid? Misschien vind je het prettig om eens in de zoveel tijd met die persoon(en) te praten. Je de leuke dingen van je zus herinneren. Wanneer je over een dierbare blijft praten, is diegene op een bepaalde manier toch nog bij je. Misschien helpt het ook door af en toe eens met je man of met je kinderen over je zus te praten. Misschien heb je een leuk filmpje waar ze op staat of foto's van haar.. je zou dan eens goed de tijd kunnen nemen en die gezamelijk met je gezin bekijken en mooie herinneringen aan je zus met hen kunnen delen. Zelf vind ik het namelijk ook heel fijn om samen met mijn vriend over mama te praten.

Dit forum is trouwens ook heel fijn. Je kunt je verhaal hier delen, advies vragen en anderen helpen die een soortgelijk iets meemaken als wat jij hebt meegemaakt. Het begrip en de herkenning is erg fijn!

Ik hoop dat je wat hebt aan het advies.

Lieve groetjes,

Cil


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten