mam ongeneselijk ziek, vader al overleden...

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
scootertjuh
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 08 Mei 2012 22:03

mam ongeneselijk ziek, vader al overleden...

Berichtdoor scootertjuh » Di 08 Mei 2012 22:15

hallo allemaal,

ik ben vincy en ik ben 18 jaar oud, gisteren hebben wij te horen gekregen dat mijn moeder longkanker heeft wat al is uitgezaaid in de andere long, rug en bekken.
ze gaat wel chemo krijgen in de hoop de groei van de tumoren te kunnen stoppen zodat ze misschien nog een paar jaar te leven heeft ( de artsen kunnen niks zeggen van tijd ).
de komende tijd zal voor ons heel slopend zijn en daarom loop ik al bij het maatschappelijk werk voor extra ondersteuning ik hoop via dit forum ook wat steun en informatie te krijgen.
dit vooral omdat ik in 2005 al mijn vader ben verloren aan hartfalen en ik altijd de angst heb gehad mijn moeder ook kwijt te raken want dan ben ik helemaal alleen want ik heb ook geen broers of zussen.
mijn moeder heeft in die tijd wel een nieuwe vriend gekregen waar ik het redelijk mee kan vinden maar ik mis mijn vader nu heel erg omdat je toch die steun wilt hebben ookal is de vriend van mam ook heel lief voor me.
ik vindt het heel moeilijk om hier mee om te gaan, ik heb nog geen een keer kunnen huilen omdat ik me ook groot probeer te houden voor mijn moeder want die kan mij ook niet opvangen nu.
ik heb wel een goede vriendin die me goed op kan vangen maar dat kan ook niet altijd en ik mis toch mijn vader heel erg om me te steunen.
ik zie heel erg tegen de tijd op dat mam ons ook verlaat het kan nog heel lang duren maar het kan ook snel gaan en ik weet niet of ik het dan wel aankan.

nu weten jullie ook mijn verhaal en hebben jullie misschien tips waar ik terecht kan en hoe ik hier mee om kan gaan.

groetjes vincy

**dochter**
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 22 Mar 2011 16:24

Re: mam ongeneselijk ziek, vader al overleden...

Berichtdoor **dochter** » Wo 09 Mei 2012 09:56

Lieve Vincy,

Wat verschrikkelijk, zo jong en dan al je vader verloren en nu dit.
Het zal een hele moeilijke tijd worden, ik wens je ontzettend veel sterkte!
Goed dat je al maatschappelijke hulp hebt, kan me heel goed voorstellen dat je juist nu je vader ontzettend mist.
En schrijf inderdaad af en toe hier je verhaal, iedereen zit hier in hetzelfde schuitje, misschien heb je dan heeel soms niet het idee dat je alleen bent.
Liefs!

m-elaniie
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Vr 20 Jul 2012 13:38

Re: mam ongeneselijk ziek, vader al overleden...

Berichtdoor m-elaniie » Vr 20 Jul 2012 16:36

Hoi Vincy,

Wat vreselijk om dit nieuws te horen nadat je vader eerder al is overleden. Ik snap precies hoe je je voelt,
Ik heb mijn vader nooit gekent en mijn moeder is 2 maanden terug overleden. Ik ben 20 jaar en heb verder
ook geen broertjes of zusjes. Ik herken dat gevoel dat je iemand mist waarbij je echt steun vind. Ik wilde mijn
moeder ook niet belasten met mijn verdriet.. dus deed ik altijd maar heel vrolijk en positief. Terwijl ik, als ik
alleen was alleen maar kon huilen. Je bent eigenlijk nog een 'kind' maar je moet heel volwassen doen.

Hoe gaat het nu met je moeder? Slaan de chemo's een beetje aan? Hoop dat jullie nog een tijd samen hebben.
Probeer ook nog leuke dingen te doen, is goed voor de afleiding en het zal je moeder ook een goed gevoel geven.
Mijn moeder vond het altijd heerlijk om te zien dat ik nog met vriendinnen afsprak enz. Koester de tijd die je met
je moeder hebt nog. Doe wat voor jou goed en je moeder goed voelt. Heeeel veel sterkte en je kunt me altijd een berichtje sturen.

groetjes melanie


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten