Even van mij af schrijven...

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
Mamaforlife
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Vr 07 Dec 2012 10:46

Even van mij af schrijven...

Berichtdoor Mamaforlife » Vr 07 Dec 2012 11:00

Hoi allemaal...

Ik hoor misschien niet meer helemaal onder de jongeren, aangezien ik 28 jaar ben en zelf kindjes heb , maar toch denk ik dat ik meer hier pas dan elders....

In 2006 is mijn vader gestorven aan vergaande kanker. Ik had al jaren geen contact meer met hem, toch ben ik er bij geweest toen hij zijn laatste adem uit blies...
Toen in juni 2006 mijn eigen dochter overleed (wiegendood) viel ik in de wel bekende put.

Dit jaar (rond Juni) kreeg mijn moeder te horen dat ze borstkanker had. Ze was er uitgefilterd bij het bevolkings onderzoek. Gelukkig bleken ze er zeer op tijd bij, want na een operatie bleek haar schildwachters klier nog niet bereikt te zijn, en kon ze bestraald worden met tot op heden positief gevolg. Na de onzekere tijd is dus de opluchting gekomen dat het allemaal goed gaat...

Afgelopen zondag was de sint hier geweest voor cadeautjes te brengen. Mijn moeder en haar vriend, peet oom en peet tante van de kindjes waren ook hier, we vieren dat elk jaar weer samen. Ik zorg altijd dat er voor de volwassene een klein cadeautje bij zit...

Dit jaar had ik een Boeddha beeldje gevonden. Toen de vriend van mijn moeder het uitpakte keek hij zeer pijnlijk en zei " ik hoop dat het werkt ..."
Toen de peetoom het uitpakte zei hij "Ja, ik hoop ook dat het werkt..." Waarop de vriend van mijn moeder antwoorde "daar hebben we het straks wel over"...

Toen de kindjes alles hadden uitgepakt vroeg ik wat er precies scheelde...
Hij vertelde me dat hij vorige week een stukje huid heeft weg laten halen, maar dat de arts al gemeld had dat het hoogstwaarschijnlijk kwaadaardige kanker is.... :(
De peetoom voegde er aan toe dat zijn vader ook te horen heeft gekregen dat hij huidkanker heeft en ook aan de chemo moet ... De moeder van de peettante word al een jaar met chemo behandeld vanwege reuma...

T is de laatste tijd niets anders dan ellende wat de klok hier slaat... Ik moest het ff op papier zetten, en ik vond facebook niet de juiste plek... Sorry...

Mamaforlife
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Vr 07 Dec 2012 10:46

Re: Even van mij af schrijven...

Berichtdoor Mamaforlife » Vr 07 Dec 2012 13:15

Hoe ik me er allemaal onder voel... pfff ik weet het niet...

Ik zit met veel vragen , veel onvermogen om te begrijpen wat er allemaal om me heen gebeurd...
Ik snap niet dat iedereen om me heen zo veel leed moet kennen, mijzelf inclusief... (heb zelf ook veel gezondheidsklachten, gelukkig niet zo erg als de reden waarom ik hier schrijf)

Ik hoop dat mijn moeder het kan trekken... Ze is emotioneel niet heel sterk (dat heb ik dus niet van een vreemde) en ik maak me oprecht zorgen om haar... :cry:

Cil
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: Ma 03 Okt 2011 13:38

Re: Even van mij af schrijven...

Berichtdoor Cil » Ma 14 Jan 2013 13:29

Hoi mamaforlife,

Wat een verdriet heb jij moeten meemaken zeg! Ik krijg er rillingen van. Je vader, je moeder, je kind(!!) en het houdt maar niet op. Ik ben zelf al een tijdje niet meer op dit forum geweest, maar toen ik het moeilijk had, heeft het mij veel steun geboden. Ik hoop dat dat voor jou ook zo zal zijn. In elk geval wil ik je een hart onder de riem steken.. Heel veel sterkte met alles!

Liefs, Cil


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten