Mijn moeder heeft longkanker

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
vlinder1983
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 09 Feb 2013 09:08

Mijn moeder heeft longkanker

Berichtdoor vlinder1983 » Za 09 Feb 2013 09:22

Hallo,

Ik zal het eerst eens even allemaal uitleggen.
Vijf weken geleden kreeg mijn moeder griep, dit hield 2 weken aan en ze werd zomaar benauwd, op maandag kreeg ze hier medicatie voor, want na een test bleek ze maar 30% longinhoud te hebben. Woensdag avond werd ik door mijn pa gebeld dat ik NU moest komen, ik erheen, bleek mama vreselijk benauwd en de ambulance was onderweg.
Na heel wat onderzoeken, bleek dat er vocht in miijn moeders hartzak zat, dus gelijk een drain erin, we waren enorm geschrokken. Daarna kwam de arts vertellen dat het goed was gegaan,m aar dat ze mazzel heeft gehad, ze hadden namelijk anderhalve liter vocht (zeiden ze toen om ons te beschermen) eruit gehaald, ze moest naar de medium care.
Een dag later kreeg ze een ct-scan en er waren al wat bloed kweken genomen. ze zeiden u hoort volgende week de uitslag, maar niets was minder waar dezelfde dag kwam de uitslag.....
Dit was schrikbarend en voor de artsen een raadsel gezien mijn moeder voor ze griep kreeg nergens last van had.
Haar ene long doet het niet meer (zit vol met tumoren) haar andere long zit voor driekwart vol (m et tumoren) er zijn uitzaaien op de lever en darmen gevonden.
Ze word naar oncologie gebracht. Haar natium gehalte was onder de 100, op vrijdag (anderhalve week later) wilt mijn moeder naar huis (natrium is dan 118). Afgelopen maandag natrium 124, dus we dachten dat gaat goed, maar helaas....
Gisteren bleek haar natrium weer 110 te zijn, ze eet amper, spuugt veel, ze moet opgenomen worden, maar dat wil ze niet. Ze is in de afgelopen 7 dagen 9 kilo aangekomen door vocht.
We hebben medicatie voor dat natrium gehalte te verhogen, maar ze spuugt alles eruit. alle artsen zeggen, het gaat snel, heel snel.
We zitten in een trein die maar niet wilt stoppen.
Niemand lijkt de vraag: Hoe lang nog? te kunnen beantwoorden....
Ik ben zo bang, mijn mama (en papa) zijn mijn alles. Ik heb 2 kindjes van 1 en bijna 4, ze weten het nog niet van oma. Ik ga kapot van verdriet.
Hoe is het mogellijk dat dit gebeurd en dat het zo snel gaat, het is gewoon niet te bevatten.
Mijn papa verzorgt mama thuis, maar dat is nu al bijna niet meer te doen.
Mama heeft besloten niet beademd te willen worden en de euthanasie is ook al besproken, ze wil niet stikken,
maar de artsen vermoeden dat dat niet zal gebeuren, haar hart is nu zo zwak dat die het zal begeven. maar nu datnatrium gehalte zo laag is, zal dat de boosdoener worden.
Ik hoop dat jullie mijn verhaal een beetje snappen.
Ik ben erg nieuwsgierig naar anderen die misschien een soortgelijke situatie ervaren of hebben ervaren.
voor iedereen heel veel sterkte!

Liefs Christel

marlene1947
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 15 Feb 2013 16:44

Re: Mijn moeder heeft longkanker

Berichtdoor marlene1947 » Vr 15 Feb 2013 16:52

hallo lieve Christel,

heel veel sterkte gewenst,

veel liefs, tante Marlene.


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten