Mijn moeder heeft borstkanker met uitzaaiing naar de botten

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
dootje2012
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 04 Mar 2013 15:07

Mijn moeder heeft borstkanker met uitzaaiing naar de botten

Berichtdoor dootje2012 » Ma 04 Mar 2013 15:21

Hallo,

18 jaar geleden kreeg mijn moeder voor het eerst borstkanker. Ik was toen 9 jaar.
Dit was een ontzettende heftige periode met chemo kuren, haren verliezen , pruiken enz.
Maar de chemo sloeg aan en mijn moeder werd op een gegeven moment schoon verklaard.
Wat waren wij opgelucht met zijn allen... alleen 7 jaar geleden sloeg het noodlot weer toe.
Er waren uitzaaiingen gevonden in haar botten... eerst ging ze aan de apd kuur , die sloeg goed aan totdat er uitzaaiingen gevonden waren in haar lever.
Toen moest ze aan de chemo (nu al 26 kuren achter de rug). Dit sloeg ook goed uit, want de plekjes in haar lever werden minimaal.
Alleen ze kon niet stoppen met de chemo want dan zouden haar tumormarkers weer omhoog gaan. Dus moest ze door blijven gaan.
De chemo maakt veel kapot bij haar (hand voet syndroom, vergeetachtig enz enz) maar ja als dat helpt zal het wel moeten.

Ze krijgt steeds maar nieuwe plekken op haar botten, heeft veel pijn en wordt constant bestraald.
Ik zie nu echt dat ze achteruit gaat, ze slaapt niet meer van de pijn en daardoor wordt ze erg moe. Haar weerstand wordt steeds lager en ik ben heel bang dat nu toch echt het einde gaat naderen.
Ze krijgt veel steun van mij en mijn broertje en we zijn ontzettend hecht geworden.
Mijn vader kan haar niet meer steunen want die is 3 jaar geleden plotseling overleden aan een hartaanval... Heftig leventje hebben we allemaal al achter de rug.

Gister besefte ik me opeens dat mijn beide ouders er niet zullen zijn op mijn bruiloft... dat mijn moeder er niet zal zijn als ik ooit zwanger wordt.
Jeetje wat doet dat pijn..
Ik krijg steeds meer hekel aan het leven..waarom is het leven zo hard!? wat heb ik ooit fout gedaan in mijn vorige leven dat ik nu zo gestraft word. (want zo voelt het wel)

Eindelijk heb ik de dood van mijn vader verwerkt.. en straks wordt ik gewoon weer terug geschopt in dat gat en mag ik weer helemaal opnieuw beginnen.
Mijn tranen zijn op..

Berven
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: Zo 28 Jan 2007 11:38
Contact:

Re: Mijn moeder heeft borstkanker met uitzaaiing naar de bot

Berichtdoor Berven » Ma 04 Mar 2013 19:39

dootje2012,
Ik kan me erg voorstellen dat je jouw moeder heel erg zult missen. Ik heb mijn moeder al 5 jaar geleden zien overlijden aan gevolgen van haar eierstokkanker met uitzaaigingen naar buikvlies. We weten ook dat bet leven heel hard is maar ook oneerlijk. ZO voel je dat ook, begrijp ik heel goed. Maar je meoder heeft jou heel erg nodig om steun te hebben van jou in de strijd tegen de kanker. Het doet ook mij pijn dat mijn moeder nooit mij zal zien met een implantaat in mijn hersens (gehoorimplantaat, waardoor ik in 2009 eraan werd geholpen. Ja, iedereen wil graag de kinderen zien opgroeien met beide grootouders, helaas kan dat door voor iedereen door kanker of ogneluk niet meer mogelijk zijn.
Je hebt nog steun van jouw broer, het doet mij heel goed dat jullie heel hecht zijn.
Heb je nog kunnen over praten met jouw beste vriend(innen) en die kan jou heel veel steun geven.

Heel veel sterkte en kracht, meid!

Berven


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten