Laatste dagen

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
Xazz
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 29 Apr 2013 21:06

Laatste dagen

Berichtdoor Xazz » Ma 29 Apr 2013 21:19

Hallo,
Ik zal me even voorstellen, ik ben Mart en ben 16 jaar.
Ik maak laatste tijd hele zware dingen mee, en weet niet zo goed wat ik nou moet.
Mijn moeder had 6 jaar geleden een diagnose borstkanker, ze had hiervoor chemo's en bestralingen. 2 jaar geleden kwam dit uitgezaaïd terug.
Hierop heeft ze hard gevochten, en dat is eigenlijk ook best goed gelukt. Tot vorige week, ze had plotseling veel pijn, kreeg morfine, ze werd slap..
Doordat de morfine te zwak was kreeg ze een morfinepomp, dat zorgde er voor dat de pijn weg is. Vorige vrijdag, ben ik met mijn tante, oom en nichtje op vakantie gegaan naar Turkije, maar we wisten natuurlijk dat er een kans was dat we vervroegd terug moesten.(Hadden dit niet gehoopt en verwacht), tot gisterochtend de telefoon in Turkije ging en we die nacht terug vlogen. Toen ik thuis aankwam had ik echt niet verwacht dat mijn moeder er zo slecht aan toe was.. Ze zag er heel anders uit, haar spieren waren slap en ze reageerde op bijna niets.. er kwam ook geen woord uit m'n mond.. ik stond daar maar te kijken, hoe mijn vader en de nachtwaker haar van het potje afhaalden. Ik ben daarna even rust gaan nemen, en even weltrusten gezegt tegen mijn moeder, en ze reageerde er wel een soortvan op, ik hoorde dr heel zachtjes zeggen; "lekker slapen" al kwam dat er heel moeilijk uit.. Ik ben daarna gaan slapen en werd vanochtend wakker. Er werd me verteld dat ze haar in slaap gingen brengen en dat ze niet meer wakker ervan werd. Ik was erbij toen ze het pompje aanzetten voor het slaapmiddel, heb daarna ook veel gehuild en gepraat met vrienden/familie. De rest van de dag kwamen er heel veel familie langs. In de avond probeerden ik, mijn vader en mijn broer te kijken hoe bijvoorbeeld de begravenis eruit gaat zien, ik kon dit eigenlijk niet.. Ik heb het er echt heel moeilijk mee, en ik weet niet wat ik moet doen om een beetje te kalmeren, ik heb examens over een paar weken, daarvoor moet ik leren, maar ik ben er helemaal niet bij met mijn hoofd..

Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten