Berichtdoor yvonne31 » Za 04 Jun 2005 07:55
hallo Dieke,
ook mijn moeder heeft alvleesklierkanker.
En ook wij schrokken enorm van de korte tijd die de meeste patienten nog hebben. Doordat de diagnose te laat worden gesteld, door de vage klachten. MAAR het kan ook anders !! En wie weet hoort jou vader ook bij die groep.
Wij kregen het in okt/nov 2004 te horen. 1 tumor op de alvleesklier.
In december werd vast gesteld dat het niet operabel was, dus mijn moeder is toen medisch gezien opgegeven. Zij heeft nog wel een experimentele behandeling gehad, die helaas niet heeft aangeslagen.
Inmiddels zijn er ook uitzaaiingen geconstateerd, dus zij zal alleen maar slechter worden. Maar tot op heden voelt zij zich goed, af en toe moe en een beetje pijn ( maar daar hoeft zij nog geen pillen voor te slikken).
Ze heeft haar goede en slechte dagen. Maar ze is er nog steeds !!!!!!
Het is moeilijk, hard en ontzettend verwarrend als je zoiets te horen krijgt.
Wat wij hebben begrepen, is dat deze rotziekte niet te genezen is. Sorry dat ik geen positiever nieuws voor jou en jouw vader heb. Maar veel hangt ook af van de patient zelf. Mijn moeder is ZEER POSITIEF ingesteld, zij zit niet bij de pakken neer. Zij heeft haar eigen crematie enzo al geregeld, en geniet ontzettend veel van de kleinkinderen.
En zij praat er normaal over met ons, wat zij denkt en hoopt, waar ze bang voor is enzo enzo.
Ik wens jullie heel veel sterkte !!!!
En mocht je willen praten ofzo, schroom niet.
( zie topic mijn moeder heeft alvleesklierkanker)
groetjes Yvonne