ik raak mijn hele familie kwijt aan deze ziekte....

Rouwverwerking: Hoe ga jij ermee om? Hoe gaan anderen ermee om?

(Voor gedichten zie: http://www.diagnose-kanker.nl/zakendieraken )
san72
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Vr 11 Nov 2011 19:31

ik raak mijn hele familie kwijt aan deze ziekte....

Berichtdoor san72 » Do 29 Nov 2012 20:46

Ik ben een vrouw van net 40 jaar. De laatste jaren staat mijn hele leven in het teken van kanker. Op een gegeven moment in 2009 hoorde mijn moeder dat ze ongeneeslijke longkanker met uitzaaiingen had. Terwijl ze al behandeld werd ging ze tussendoor nog langs bij een oom en tante die deze ziekte ook hadden.
Beiden hebben het jaar 2010 niet gehaald. Mijn moeder wel, maar is na een heftige strijd in maart 2010 overleden. Een oom had hier zo'n moeite mee dat hij de strijd tegen zijn longkanker in augustus 2010 heeft opgegeven.
We dachten even rust te krijgen...maar nee. April 2011 kreeg mijn vader dezelfde uitslag als mijn moeder. Hij heeft chemo's, bestralingen en een grote hersenoperatie ondergaan. Helaas is hij in juli van dit jaar overleden.
Dan ben je een wees...gelukkkig met een warme familie om me heen. Op 9 november kreeg een broer van mijn moeder te horen dat hij alvleesklierkanker heeft, vandaag hebben we hem begraven. Weer een minder. Ik vraag me wel eens af hoeveel ik nog kan verwerken. Mijn moeder komt uit een groot gezin van 15 kinderen, daar zijn er nu 10 van overleden, allemaal aan kanker van het spijsverteringskanaal. Mijn moeder was de uitzondering met longkanker. We hebben er nog 5 over....1 heeft mondkanker, 1 heeft slokdarmkanker gehad.
Waar houd het op....is dit erfelijk, moet ik me ongerust maken?

Sandra

Terug naar “Rouwverwerking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten