alvleesklierkanker

Rouwverwerking: Hoe ga jij ermee om? Hoe gaan anderen ermee om?

(Voor gedichten zie: http://www.diagnose-kanker.nl/zakendieraken )
wilhelmina8@MSN.COM

alvleesklierkanker

Berichtdoor wilhelmina8@MSN.COM » Wo 23 Jun 2004 17:58

MIJN MAN HOORDE OP 8 MAART DAT HIJ ALVLEESKLIER KANKER HEEFT
IN MIDDELS 26 MEI IS HIJ HELLAAS OVERLEDENWIE KAN ME MEER OVER DEZE ROT ZIEKTE VERTELLEN, OM DAT ALS IEMAND HET HOORT DAT DEZE HET HEEFT STAAT ER MAAR 6 TOT 8 WEKEN VOOR :?:

elisa

Berichtdoor elisa » Wo 23 Jun 2004 19:01

Mijn moeder is ook overleden aan Alvleesklierkanker en dat heeft maar 4 weken geduurt. Vanaf het moment dat het bekend was tot aan haar overlijden. Het is een vreselijke ziekte. Meestal wordt er een z.g. stent geplaatst om de verbinding te herstellen tussen Alvleesklier en de Galblaas, zodat de gal weer afgevoerd kan worden en de eetlust wat opgewekt wordt. Mensen met Alvleesklierkanker schijnen een heel andere smaak te krijgen niets proeft meer zoals voorheen. Verder weet ik dat Alvleesklierkanker en Longkanker de minste kans op genezing hebben. Meestal als de klachten optreden is het al te laat. Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies.

Joop
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: Za 10 Apr 2004 14:25
Locatie: Zuid Holland

Re: alvleesklierkanker

Berichtdoor Joop » Do 08 Jul 2004 10:54

wilhelmina8@MSN.COM schreef:MIJN MAN HOORDE OP 8 MAART DAT HIJ ALVLEESKLIER KANKER HEEFT
IN MIDDELS 26 MEI IS HIJ HELLAAS OVERLEDENWIE KAN ME MEER OVER DEZE ROT ZIEKTE VERTELLEN, OM DAT ALS IEMAND HET HOORT DAT DEZE HET HEEFT STAAT ER MAAR 6 TOT 8 WEKEN VOOR :?:


Komt bekend voor je verhaal. En er zullen best meer zijn. Ik heb mijn (ook nog jong) verloren aan deze ziekte. Het begon dat zij last van haar buik kreeg en gelig begon te zien. Zij is daaraan geholpen de galblaas naar haar alvleesklier was door een klein gezwelle verstopt. Het ging weer beter maar ze zou nog een grote operatie moeten doorstaan. Zij behoorde tot die twintig procent die wel kon worden geopereerd. Het was zwaar, maar zij is er goed doorgekomen, en het ging iets beter. Alleen het eten was een probleem. Na ongeveer acht weken werd het eten van iets tot helemaal niet. Er werd een scan gemaakt, en het zal toen in haar lever. Het is toen allemaal snel gegaan. Wij konden het niet bijhouden. Ondanks de operatie was, "en er waren toen geen uitzaaiingen" is het niet goed gegaan. Alvleesklier kanker is gemeen, voor 80% kan men niet worden geholpen, omdat het niet operabel is. De over gebleven 20% wel, maar dat geeft geen garantie, dit is wer gebleken. Zoveel operaties voor niets.
Niets is blijvend,
alleen de verandering

Beesie
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 01 Dec 2004 19:21

Re: alvleesklierkanker

Berichtdoor Beesie » Wo 01 Dec 2004 19:44

wilhelmina8@MSN.COM schreef:MIJN MAN HOORDE OP 8 MAART DAT HIJ ALVLEESKLIER KANKER HEEFT
IN MIDDELS 26 MEI IS HIJ HELLAAS OVERLEDENWIE KAN ME MEER OVER DEZE ROT ZIEKTE VERTELLEN, OM DAT ALS IEMAND HET HOORT DAT DEZE HET HEEFT STAAT ER MAAR 6 TOT 8 WEKEN VOOR :?:


Hellaas heb ik dit ook mee gemaakt.
Mijn moeder kreeg 3 dec. vorig jaar de uitslag en is 27 januari overleden. Zij had uitzaaiingen in de lever en maag. Het wordt toch te laat ontdekt en helaas op de verkeerde plaats in de alvleesklier.
Sterkte, Beesie

dieke

mijn pa heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor dieke » Vr 03 Jun 2005 15:14

toch is het onwezelijk.ik lees allemaal verhalen dat het zo snel gaat??mij vader heeft het vandaag gehoord maar hij kan nog alles.wel heeft hij een grote maag zweer maar die staat los van de kanker zegt de dokter.je hebt echt geen idee wat je moet verwachten als je zoiets te horen krijgt,omdat ie er nog niet ziek uitziet.ik kan het bijna niet geloven.

yvonne31

Berichtdoor yvonne31 » Za 04 Jun 2005 07:55

hallo Dieke,

ook mijn moeder heeft alvleesklierkanker.
En ook wij schrokken enorm van de korte tijd die de meeste patienten nog hebben. Doordat de diagnose te laat worden gesteld, door de vage klachten. MAAR het kan ook anders !! En wie weet hoort jou vader ook bij die groep.

Wij kregen het in okt/nov 2004 te horen. 1 tumor op de alvleesklier.
In december werd vast gesteld dat het niet operabel was, dus mijn moeder is toen medisch gezien opgegeven. Zij heeft nog wel een experimentele behandeling gehad, die helaas niet heeft aangeslagen.
Inmiddels zijn er ook uitzaaiingen geconstateerd, dus zij zal alleen maar slechter worden. Maar tot op heden voelt zij zich goed, af en toe moe en een beetje pijn ( maar daar hoeft zij nog geen pillen voor te slikken).
Ze heeft haar goede en slechte dagen. Maar ze is er nog steeds !!!!!!

Het is moeilijk, hard en ontzettend verwarrend als je zoiets te horen krijgt.
Wat wij hebben begrepen, is dat deze rotziekte niet te genezen is. Sorry dat ik geen positiever nieuws voor jou en jouw vader heb. Maar veel hangt ook af van de patient zelf. Mijn moeder is ZEER POSITIEF ingesteld, zij zit niet bij de pakken neer. Zij heeft haar eigen crematie enzo al geregeld, en geniet ontzettend veel van de kleinkinderen.
En zij praat er normaal over met ons, wat zij denkt en hoopt, waar ze bang voor is enzo enzo.
Ik wens jullie heel veel sterkte !!!!
En mocht je willen praten ofzo, schroom niet.
( zie topic mijn moeder heeft alvleesklierkanker)

groetjes Yvonne

Gast

alvleesklierkanker

Berichtdoor Gast » Do 10 Nov 2005 11:45

Mijn vader kreeg vorig jaar oktober te horen dat hij alvleesklierkanker had. Hij heeft geen pijn gehad, maar is in dat jaar wel enorm afgevallen. Hij was helemaal uitgeteerd. Hij is 8 oktober 2005 overleden. Hij was enorm sterk, was niet bang dat hij doodging, maar was wel verdrietig dat hij ons achter moest laten. Hij is tot het laatst toe helemaal helder geweest. Dat is heel fijn om op terug te kijken, maar ik mis het nu enorm.

Gast

Berichtdoor Gast » Do 10 Nov 2005 11:46

Mis hem nu enorm!

Gast

Berichtdoor Gast » Do 10 Nov 2005 15:41

Hallo Gast,

mijn moeder is op 11 augustus overleden aan alvleesklierkanker. En ook ik mis haar enorm en soms doet dat gewoon lichamelijk z'n pijn.
Ook mijn moeder was heel verdrietig over het feit dat zij ons alleen moest laten. Zij is tot 4 dagen voor haar dood helder gebleven, daarna is zij in een soort van coma geraakt ( door haar suikerziekte, die ontstaan is door de kanker).
Wat ik heel moeilijk vindt op dit moment dat veel mensen er niet over ( durven) praten, alsof het nooit gebeurd is. Alsof zij nooit bestaan heeft. Mensen die nooit een ouder verloren hebben, begrijpen mijn verdriet niet.
Die denken er heel makkelijk over, en eigenlijk kun je ze dat niet eens kwalijk nemen, maar het doet wel ontzettend veel pijn.
Ik kan gelukkig wel goed met mijn vader praten over mams en met mijn man ( wij zijn 9 dagen voor dat zij overleed nog getrouwd). Ik heb een dochtertje van bijna 4, die 3 dagen in de week bij oma en opa was. En die haar heel erg mist.

Ik hoop dat jij iemand hebt om te praten, en dat je kunt huilen ( en niet alles opkropt).
Heel veel sterkte de komende tijd, want met al die feestdagen ( en mijn moeder zou 28/11 56 worden)zal die absoluut niet makkelijk worden.

groetjes Yvonne

yvonne31

Berichtdoor yvonne31 » Do 10 Nov 2005 15:47

nogmaals hallo,

ik was niet ingelogd, maar zie ook mijn topic onder mama heeft alvleesklierkanker.

groetjes Yvonne

renata131
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 22 Nov 2006 14:59

Re: alvleesklierkanker

Berichtdoor renata131 » Ma 16 Jul 2012 18:02

Bij een goede vriendin van mij is vanaf vanmiddag de diagnose alvleesklierkanker met uitzaaiingen naar het buikvlies geconstateerd. Vorige week is er 2 liter vocht weggehaald en ook dat zat vol met tumorweefsel. Chemo heeft geen zin want als eerste zou ze er nog veel zieker van worde3n en het zou bij haar ook niet aanslaan. Zelf is ze er vrij nuchter onder en heeft nu haar hoop gevestigd op de pijnbestrijding. Hoe lang zou ze nog kunnen hebben vraag ik me af maar volgens de arts was dit niet te voorspellen. het kan hard klinken maar voor haar hoop ik dat het snel zal gaan met zo min mogelijk pijn, is dit zo egoistisch of mag ik dit gewoon vanuit mijn gevoel zeggen??
Ik weet dat de prognose erg slecht is en ben dan ook bang dat ik in weken moet gaan denken ipv in maanden.
Hebben jullie deze ervaringen ook?? zo ja zouden jullie dit met mij willen delen???
liefs Renata xxxxxxxxx


Terug naar “Rouwverwerking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten