Waardevolle momenten ondanks alles

Is er leven na de kanker?
M.a.w. hoe ervaar jij het, hoe anderen?


Lisanne
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: Zo 11 Feb 2007 19:34

Waardevolle momenten ondanks alles

Berichtdoor Lisanne » Ma 19 Feb 2007 15:18

Inderdaad is kanker iets verschrikkelijks, maar dat je er over na gaat denken waar je staat in je leven en die waardevolle momenten nu beter waardeerd waar je anders zo aan voorbij zou leven. Tja dat is wel iets wat zeker toegevoegde waarde heeft. Al zou ik er liever op een andere manier achter willen komen.

Sterkte allemaal met de toppen en de dalen en vooral met het balans te vinden tussen die twee.

Gebruikersavatar
Jacques Smeets
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: Wo 29 Nov 2006 18:28
Locatie: Elsloo Lb
Contact:

Ervaringen

Berichtdoor Jacques Smeets » Za 03 Mar 2007 22:09

Hallo Lisanne,

Natuurlijk zouden we het liefst niet met kanker geconfronteerd willen worden en op een andere manier erachter willen komen waar je staat in het leven enz.
Ik zie die toegevoegde waarde wel.
Natuurlijk heb ik makkelijk praten, ik heb zelf geen kanker.
Maar toch, nu mijn vrouw borstkanker heeft, is het alsof ik 't zelf ook een beetje heb.
De betrokkenheid erbij zet mij aan het (na)denken, over mijn eigen leven, hoe ik daarmee omga, hoe ik mijzelf ontwikkel, hoe ik er in sta enz.
Ik vraag me dan wel eens af of kanker in het bijzonder, maar ook ziektesaymptomen in het algemeen geen diepere betekenis hebben.

Jacques
Kanker is meer dan een ziekte; ga op zoek naar de diepere betekenis.

Vlinder74
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Zo 01 Apr 2007 22:04

Berichtdoor Vlinder74 » Ma 09 Apr 2007 23:12

Hallo beiden,

Wij ervaren dit precies zo. Sinds 2 maanden weten we dat mijn vriend Hodgkin heeft en hoewel dit goed te behandelen is heeft het wel ons leven op zijn kop gezet. Ik zat al in de ziektewet wegens depressie en burnout en was net weer aan het opkrabbelen toen we werden neergeknuppeld met het kankernieuws.

Nu zijn we bijna twee maanden verder en krijgt de kanker langzaam maar zeker een plaatsje. Daarnaast staan wij beiden anders in het leven. We stellen zo min mogelijk uit en proberen maximaal te genieten. Ik zat al in een veranderingsproces en heb hierdoor alleen maar meer stimulans gekregen om mijn dromen na te streven. Je weet immers nooit hoe lang je nog hebt in goede gezondheid!

Heel herkenbaar dus. Hoe was die slogan ook al weer......? Let's make the most of now!

Groetjes,
Ellen


Terug naar “Is er leven na de kanker?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten