er is een leven na de kanker

Is er leven na de kanker?
M.a.w. hoe ervaar jij het, hoe anderen?


sylvia50
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Zo 07 Jul 2013 18:15
Locatie: Hoorn nh

er is een leven na de kanker

Berichtdoor sylvia50 » Do 01 Mei 2014 19:31

Vandaag neem ik afscheid van mijn kanker.
Vanmorgen ben ik bij de tandtechnicus geweest en word er de laatste hand gelegd aan de prothese.
10 maanden geleden werd er mondkanker geconstateerd.
Mijn hele leven en dat van m,n partner en kinderen lag overhoop.
Alles heb ik ondergaan van operatie tot chemo en 33 bestralingen maar vandaag is voor mij een hele speciale dag,vanmiddag belde de vervanger van mijn eigen oncoloog,dat de sonde afgeknipt mocht worden en wel vandaag.
Helaas zou ik pas eind juni terecht kunnen. Ik stelde voor het de huisarts te vragen.Deze had er geen ervaring mee en wilde het slangetje dus niet door knippen.Dat was het enige dat nodig was.Ik vol bravoer zei dat ik dat zelf ook wel kon.
De arts zou nog verder bellen om het slangetje door te knippen.
Ik weet niet wat er over me heen kwam maar ik heb er een ritueel van gemaakt,het werd steeds als mijn levenslijn beschouwd.Ik heb het slangetje zelf door geknipt en het was voor mijn gevoel of ik mijn eigen navelstreng door knipte.
Voor mij het einde van m,n kanker.Ik heb van de arts meegekregen hoe ik het verder moet verzorgen en het is ook al dicht.De rest komt met de ontlasting.Dit gevoel is niet te beschrijven,ik heb kanker gehad maar ik heb het overwonnen met de hulp van kei goeie artsen en m,n familie en vrienden.En speciaal mijn kleinzoontje want welk onderzoek hoe vreselijk ook ik moest ondergaan,kleine damian was altijd bij me in m,n gedachten.Ik wens voor alle mensen die alles nog moeten ondergaan of voor wie het niet meer goed komt,elke dag zal ik een traan voor jullie laten en bidden dat het met jullie ook goed mag komen.Warme groet Sylvia.

Terug naar “Is er leven na de kanker?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten